Inflatie en energiecrisis

Er zijn andere websites waar je, als je een slimme meter hebt, wel je verbruik in kan zien. Bijvoorbeeld: slimme meter portal.nl (maar dan zonder spaties ertussen).
Misschien helpt dat je wat.

3 likes

Nou we hebben vorig jaar in nov 166m3 gas gebruikt, dit jaar 58m3šŸ’Ŗ Proberen er echt op de letten nu. Al zijn de prijzen alsnog torenhoog…

9 likes

Ik heb al last van schimmel door de vocht in de slaapkamer :sob: Iemand dit ook meegemaakt? Luchten heeft geen zin, ik ben overdag nooit thuis en in de ochtend en avond is het stervenskoud.

2 likes

Geen tips maar wat kut :slightly_frowning_face::slightly_frowning_face:

1 like

Ik niet maar andere mensen in mijn complex wel. En zij kregen het advies om toch echt de verwarming regelmatig aan te zetten in combinatie met ventileren.

3 likes

Ja ik zet sinds vorig weekend iedere dag de verwarming aan! Alleen is ventileren een stuk lastiger, kan mijn raam niet op een kiertje zetten… hopen dat de verwarming al gaat werken!

1 like

Heb je een ventilatierooster? Zonder luchten wordt het wel echt heel lastig om schimmel tegen te gaan. 's Nachts zweet je veel en dat vocht moet wel ergens heen kunnen. Als je geen ventilatie hebt zou ik overwegen je slaapkamerdeur open te houden, maar dat moet maar net kunnen natuurlijk…

Ik slaap op zolder en de deur is meteen de voordeur, we hebben er 2! Maar zal dan toch 's ochtends proberen extra te ventileren!

1 like

Omg ik haal net het bed van de muur en zie de ineens extreem veel zwarte schimmel over mijn gehele muur, ga echt over mijn nek. Echt blijven ventileren dus :sob: Iemand ook nog tips voor het bestrijden hiervan?

2 likes

Ik heb laatst zelf schimmel verwijderd van de muur met heet water + soda (noem je dat zo?) en dan schrobben met een afwasborstel. De volgende stap zou alles verven met antischimmelverf moeten zijn.

Maar eerlijk schimmel is echt slecht voor je gezondheid en als het zo erg is als het nu lijkt via je bericht, dan zou je daar eigenlijk niet meer moeten slapen geloof ik.

Toen ik het net had over de slaapkamerdeur open houden (als dat kan) bedoelde ik trouwens voor 's nachts zodat het vocht dan al ergens heen kan, en niet in de ochtend pas.

Succes! Echt naar :weary:

2 likes

Het is nu alleen achter mijn bed, vandaar dat ik het niet doorhad, maar begint wel iets meer naar boven te kruipen. Ga het morgen maar meteen behandelen! Dankjewel voor je tips!! :sob::pray: Zal zo maar meteen beginnen en even een raampje openzetten!

1 like

Heb je een hygrometer? Zou ik anders kopen om het beter in de gaten te houden en als ventileren lastig is kun je ook nog kijken naar een elektrische ontvochtiger zoals de Qlima D 612

2 likes

Kan je niet iets aan je raam bevestigen waarmee hij de hele dag op een kier kan? Ik ben een gekkie hoor maar mijn raam staat gewoon altijd (ja echt altijd) op kiepstand

2 likes

vochtvreters!
er was laatst een heel topic op reddit met precies dit verhaal en heel veel mensen tipten vochtvreters

zou gewoon zoiets als dit proberen

dit was de thread als je nog meer wil lezen

6 likes

En die met die anti schimmel spray van HG die in deze thread gedeeld wordt heb ik ook goede ervaringen! Kwam er met verhuizen achter dat mijn oude slaapkamer helemaal onder de schimmel zat ( :nauseated_face:), verstopt achter kasten en op de plinten. Heb alles behandeld met de HG spray en dat is tot dusver niet meer teruggekomen!

2 likes

Ik heb vandaag de HG schimmelschuim spray gekocht en zelfs de meest zwarte schimmel verdween als sneeuw voor de zon! Heb alles ramen ook wagenwijd opengezet de hele ochtend en middag lang en binnenkort maar deze vochtvreters aanachaffen! Dankjulliewel voor alle tips!!

7 likes

Gaat dat schimmelen snel? Ik heb vorig jaar amper mijn raam opengehad en bijna nooit de verwarming. De kasten zet ik nooit van de muur af, kan daar ook niet bij, dus geen idee of er schimmel zit?
Nu doe ik alleen snachts het raam op een kier. Is dat genoeg?

In de badkamer zie ik wel vlekken op het plafond, maar ik kan daar helemaal niet ventileren?
En ik lees nu dat wanneer je op ƩƩn plek schimmel hebt, grote kans dat het ook ergens anders zit omdat die schimmelsporen door de lucht verhuizen. Ieh

1 like

Ik kan in mijn badkamer ook niet ventileren maar ik heb daar wel een verwarming dus die zet ik aan als ik gedoucht heb. Kan anders ook met een elektrisch kacheltje.
Uiteindelijk gaat het erom dat je het vocht kwijtraakt en als er geen raam open kan werkt dit heel goed.

1 like

Dit is ook een aanrader, net zo goed als die van HG maar een stuk goedkoper!

2 likes