Oh dat is een behoorlijk bedrag wat het nog scheelt ![]()
Als het goed is geeft Jetten deze week uitleg over hoe het prijsplafond werkt voor mensen met blokverwarming. Kan iemand van jullie vinden of weet iemand wanneer dat is?
Ik ben ook bij Oxxio, maar heb al ruim €400,- terug gehad. En dat terwijl ik maar €277,- p/m betaalde. Ik geloof niets dat ik nog meer terug zal krijgen.
Om het nog even makkelijker te maken ![]()
Op 12 december j.l heb ik inderdaad deze mail gehad:
Beste mevrouw…….,
In januari eindigde de looptijd van je vaste contract en ben je overgegaan op ons LosVast product. Dat is een contract voor onbepaalde tijd met variabele leveringstarieven. Volgens jouw contract hadden deze LosVast tarieven het eerste jaar gelijk moeten blijven, maar door een vergissing zijn er voor jou al eerder nieuwe tarieven ingegaan. Sorry, dit had niet mogen gebeuren. We gaan dit dan ook corrigeren.
Nou ben benieuwd ![]()
Wij hadden een losvast contract bij oxxio die liep t/m oktober dit jaar. In juli zijn wij verhuisd en hebben het contract meegenomen, maar onze tarieven zijn wel aangepast. Ik ben benieuwd of het voor ons ook geldig is, even afwachten…
Ik hoop voor jou dat het gunstig uitpakt! Wat extra centen is altijd mooi meegenomen!
Iemand - ik denk in dit topic - deelde onlangs een link naar een Scandinavische site met merinowollen ondergoed. Ik had het opgeslagen maar ben het kwijt ![]()
Asking for a moeder die alsnog de verwarming op 20 zet omdat ze het graag behaaglijk heeft.
Super! Heel veel dank!
Voor de mensen met blokverwarming is er eindelijk iéts van duidelijkheid!
Nou ben benieuwd… Ik zit zelf op een gedeelde meter met mijn drie bovenburen, drie woonlagen in totaal. Vraag me af hoe dat dan precies in zijn werk gaat want ik betaal het voorschot aan mijn verhuurder, en zij moeten het dan dus aanvragen en zij zullen het dan ook ontvangen denk ik? En dan weer overmaken/verrekenen met ons, de huurders.
“De vereniging van eigenaren of de verhuurder kunnen de tegemoetkoming binnenkort aanvragen. De maanden november en december worden met terugwerkende kracht uitbetaald.”
Pf het is zo onzeker allemaal he! Ik woon gelukkig wel in een groot complex van de officiële woningbouw maar ik vind het ook spannend. Sowieso zal het een stuk later komen verwacht ik als ik de snelheid van mijn woningbouw een beetje ken ![]()
Dit hebben wij ook gedaan (laten doen) en echt heel veel profijt van gehad deze koude periode. Ongevraagd advies, zorg er (als je die hebt) ook voor dat je het trapgat dicht maakt en die afdichting ook isoleert.
Ik begrijp er echt niks van. Wij hebben in april een appartement gekocht en hebben vebouwd dus zijn er pas in juli gaan wonen. Die eerste maanden weinig gas verbruikt want het was natuurlijk erg warm. Nu was het eerdere advies van de vorige bewoner om op 150 euro per maand te gaan zitten (het is een appartement van 80m2 en A-label). Toen de prijzen zo stegen hebben wij hem vanaf september op 200 gezet. We zitten bij Vattenfall en kunnen ons verbruik bijhouden online en we zitten daar echt elke maand nog onder. Ook in vergelijking met andere appartementen met 3 inwoners, zitten wij eronder. Maar nu hebben we net een advies gekregen voor de aankomende maanden en nu geven ze aan 535 euro per maand! Ik begrijp gewoon echt niet hoe ze aan dit bedrag komen? We hebben zo weinig verbruikt dit jaar tot nu toe en zitten dus steeds nog onder ons maandbedrag. En bovendien lijkt 535 euro voor een abonnement met A-label me sowieso echt heel veel!? Heeft iemand dit ook (gehad)?
Wat zijn je tarieven? Dat is wel belangrijk voor het verhaal. Want ik kan nu wel vertellen dat wij een soortgelijk bedrag betalen voor een vrijstaand huis wat slechter is geïsoleerd, maar dat zegt niet zoveel zonder tarieven, omdat die zo verschillen momenteel.
December en januari zijn vaak de duurste maanden qua gasverbruik, wij betalen vanaf september zo’n soort bedrag en waar dat de afgelopen maanden veel te veel was hebben we deze maand (met nog 1/3e) te gaan al veel meer verbuikt aan gas dan dat bedrag.
Het klinkt mij overigens wel als bizar veel voor een appartement wat goed is geïsoleerd. Anders zou ik de klantenservice eens bellen hoe ze aan dat bedrag komen.
Ik zit hier inderdaad ook op te wachten! Het zou fijn zijn als ze er snel uitkomen, iedere euro is welkom… ik heb nog maar 3 maanden contract maar zou fijn zijn als ik in die 3 maanden idd die inflatiecorrectie nog kan krijgen, scheelt ook weer in de ww, want dat word uiteindelijk bepaald op je laatste loon…
Thanks voor je reactie. Ik heb inderdaad maar even gebeld en er is dus een fout gemaakt bij Vattenfall, heel veel mensen zien een hoger bedrag dan dat het eigenlijk zou moeten zijn. Dus hier ook goed om te weten!
Ze zei wel, je kunt heel gemakkelijk de app downloaden en dan een nieuw termijnadvies aanvragen, maar nu kan ik dat totaal weer niet vinden in die app natuurlijk haha. Maar goed, ik laat het maar even voor nu.
Ja dit zie ik ook inderdaad, maar ze gaf aan dat ik ergens in de app een nieuw termijnadvies aan kan vragen (nu staat er dus nog 532 euro), maar dat kan ik niet vinden.