Wat fijn! Ik kan bij Greenchoice al dagen geen geschat termijnbedrag meer zien, maar ze hebben wel even het maandelijkse bedrag met 50+ euro omhoog gezet. Zonder uitleg of email of wat dan ook. Kan m wel weer terug zetten naar het oude bedrag (maar niet veel lager).
Vandebron ook, 35 bovenop de 100 die ik al betaal. Paar dagen geleden kon ik nog verlagen naar 5 euro per maand
ik ga wel ff bellen ofzo
Volgens mij kan dat maar 1x per maand. Althans wij hebben ons termijnbedrag onlangs eindelijk kunnen aanpassen, nu staat er dat we pas volgende maand weer een nieuw advies kunnen aanvragen.
Ah ok thanks. Dan kijk ik over een poosje wel weer even. Ik ga hem in ieder geval niet zelf 300 euro verhogen haha
Bij mij was dit ook en via de app kon ik dit alleen aanpassen naar alsnog een veel te hoog maandbedrag. Uiteindelijk hebben ze het via whatsapp aangepast naar een lager bedrag. Eerst kreeg ik een robot en toen heb ik heel vaak het gewenste maandbedrag gestuurd en uiteindelijk vroeg een echt persoon “wilt u het maandbedrag aanpassen naar x euro?”. Misschien een tip!
Greenchoice heeft 'm bij ons naar 21eu per maand gezet
morgen maar weer ff bellen zodat ik er 100eu bij kan doen
Wanneer je een contract hebt met tarieven onder het prijsplafond is de kans groot dat je vanaf januari meer gaat betalen. Dit heeft te maken met dat je geen voordeel hebt van het prijsplafond maar wel nadeel van de btw die weer naar 21% gaat, de energie belasting gaat omhoog, de netbeheerkosten gaan omhoog etc etc.
Heeft Greenchoice bij mij ook gedaan idd. Mag een bedrag uitzoeken tussen 280 en 733 euro,
en 280 is al meer dan we waarschijnlijk zullen verbruiken, joe joe.
Hier ook helaas. Zit je onder het prijsplafond met je bedrag? Er staat namelijk in de app dat het dan komt door de veranderde overheidsmaatregelen. Als je al onder het prijsplafond zat dan mag je nu meer betalen.
Wat vreemd dan dat ze het zo hoog hebben gezet. Bij mij hebben ze het naar 143 euro pm aangepast, heb het zelf maar aangepast naar 160 euro pm.
Wij betalen sinds eind januari 300 euro per maand voor gas + licht. Nu heeft Greenchoice op basis van het prijsplafond een nieuw termijnbedrag vastgesteld: 341 euro. Terwijl we per kubieke meter gas met het prijsplafond minder gaan betalen. Zo irritant dit
.
Volgens mij baseren ze zich op het jaarlijkse verbruik van de vorige bewoners, die echt veeeeeel meer gas + elektriciteit verbruikten dan wij doen. Zou fijn zijn als dat bedrag wordt gebaseerd op wat wij verbruiken. Ik heb het termijnbedrag dus toch maar aangepast naar 300 euro, hopelijk gaat dat goed.
Maar let op: de energiebelasting gaat wel weer van 9 naar 21%!
Yes, dat weet ik. Ons vorige termijnbedrag was ook gebaseerd op een btw percentage van 21%, dus denk dat dat goed moet komen dan!
Dit is echt top
Dit is echt een grap ![]()
Ik denk omdat het leven ook veel duurder weer wordt, zorgpremies gaan weer omhoog, wellicht de boodschappen. Dus we gaan er niet echt op vooruit
91 euro per maand heb je echt geen ene reet aan ![]()
![]()
overigens wel fijn en terecht dat het minimumloon eindelijk beetje meer stijgt maar voor de rest… Ben beetje moe van het ‘ja maar alles is mooi meegenomen’ dus die houding kan ik steeds lastiger aannemen.
Mwha ik denk altijd maar zo; liever 91euro netto per maand erbij dan -91netto per maand minder.
Ik vind het in ieder geval top
Als je elke maand een thuisbezorgdtegoedbon zou krijgen voor 91 euro zou je echt mega blij zijn
Niet als je in de periferie woont
.