Inflatie en energiecrisis

95 m3

€156

1 persoon in een eengezinswoning (tussen woning)

2 likes

Wij zijn met zijn tweeën en hebben 160 m3 verbruikt, hoekwoning van 110 m2. Kachel staat als we thuis zijn beneden op 19,5 graden en in de nacht op 18,5 graden. De werk kamer wordt verwarmt als we die gebruiken. Zijn in december wel vaker thuis geweest dan normaal en douchen vaak 2 keer per dag.

1 like

Hier vrijstaande woning, 120m2 groot, 5 personen, 178m3 verbruikt. En we waren in december veel thuis.

3 likes

73m3 gas verbruikt in december, woon alleen in een rijtjeswoning. Afgelopen maand wel meer verbruikt omdat elke dag ook overdag iemand thuis was en daarom de verwarming meer aanstond. Douche ongeveer 10min per dag.
Verwarming staat beneden op 18,5 enkele keer op 19 graden. Boven alleen in de badkamer staat de verwarming aan.

2 likes

Wij zitten op 240 m3 gas. Oude hoekwoning met zijn vieren. Zo hoog :scream:. Thermostaat staat overdag op 19 graden.

2 likes

112m2, 4p rijtjeshuis, verwarming staat op 19 en boven zelden aan

1 like

80 vierkante meter is toch geen huisje.
Ik heb dezelfde oppervlakte, woon alleen in een maisonnette woning. Onder mij en een kant buren. Ik heb 100m3 aan gas verbruikt, douche iedere dag. Als de kachel aanstaat is met 95% van de tijd 17,5 graden omdat het dan warm genoeg is.

3 likes

Wij ook 230m2 met zijn vieren, maar daar zitten we helaas elke dec/jan/feb wel op. Vrijstaand, oud huis en we verwarmen eigenlijk alleen de benedenverdieping.

1 like

Wij hebben een hybride warmtepomp/cv. Ik ontdekte al een tijd terug dat de comfort stand van de ketel (die er voor zorgt dat er altijd wat warm water in de ketel is), voor 1-2 m2 gasverbruik per dag zorgde. Dus wellicht ook voor anderen een bespaar tip om die uit te zetten. Zeker als het water een “lange weg” moet afleggen tot de douche/keukenkraan.

2 likes

139m2, 2 onder 1 kap woning uit 2014, 2 personen, vloerverwarming standaard op 20graden.

3 likes