Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik ben wel pro schilderen hoor! Hoe vervelend het ook is, een gekleurde muur maakt zo veel verschil voor warmte in je interieur. Het is even bikkelen, maar dan ben je ook extra blij met het resultaat!

2 likes

Misschien kun je een schilderij-rails verven in de kleur van de muur? Dit had ik in mijn oude huis, ook met een donkerblauwe muur. Dan kun je daar wat verschillende lijsten opzetten met prints die je mooi vindt. Oh en als je het mooi vindt zou je het randje goud kunnen maken oid.

Samenvatting

Bij Sanny had ik het destijds gezien:

https://www.instagram.com/p/Be7Vxpihgj4/?igshid=n76ebs04tyca

2 likes

Bij donkerblauw denk ik direct aan een dramatische goudkleurige spiegel.

Of met hoeden/andere (vintage) hoofddeksels

5 likes

Wij hebben een supergroot raam bij de woonkamer en ben op zoek naar een geschikte raamdecoratie. Wil dat het zo min mogelijk af doet aan de hoeveelheid licht die binnenvalt. Vind bijvoorbeeld zwarte jaloezieën heel mooi, maar ook weer zonde omdat dat toch veel licht tegenhoudt

Zie trouwens altijd veel gekleurde muren voorbij komen hier, dus wilde er even een poll tegenaan gooien. Ik merk zelf dat ik het heel moeilijk vind om voor een geschikte kleur te kiezen, omdat ik echt van lichte ruimtes hou. Hierdoor kies ik toch meestal voor wit (9010), maar denk toch altijd dat ik hierdoor ook wat mis

• Alles wit
  • Alles kleur
  • Bijna alles wit met één muur met kleur

0 stemmers

Als je overdag de jaloezieën omhoog hebt, valt het wel mee toch? Of begrijp ik het verkeerd.

Is de vraag wat je zelf hebt of zou willen of aanraaadt? :smile:

1 like

Ik heb zo’n schilderijenplank in de kleur van de muur geschilderd, dus die valt bijna weg en daar een paar grote lijsten op en wat andere decoratiedingetjes.

1 like

Ik heb Ammonite op heel veel plekken in huis. Heb hem op de benedenverdieping als basis (ipv een wit). En heb achter de bank 1accent kleur (Mizzle).

Ik vind Ammonite echt prachtig. We hebben ook hoge plinten het het steekt zo mooi af :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Wij hebben lichtdoorlatende duettes met een top-down-systeem, o.a. ook op een raam van 3 meter 40, dus daar komt ook veel licht doorheen. Als je wil kan je ze overdag dicht doen en is er nog steeds veel licht in de woonkamer, maar ik hou van alles lekker open. Pas wanneer het begint te schemeren doe ik ze vanaf onder een rand omhoog, zodat er nog steeds licht binnen komt, maar ik niet zo “te koop” dit op de bank. Ik ben er erg blij mee!

1 like

Is Ammonite een koele of warme grijstint? Ik zoek nog een mooie basiskleur voor de lange muur in onze woonkamer, een warme lichte grijstint voor bij een licht eiken vloer.

1 like

Farrow and Ball omschrijft het zelf als een neutrale tint, in mijn huis is het eerder koel dan warm.

Je kunt zelf testen of voorstrijk nodig is toch! Maakte bij ons wel een verschil. Heb ook niet het idee gehad dat we heel veel verf nodig hadden.

Alleen maar mooi dat jullie niet zoveel verf nodig hadden! Dat gun ik iedereen haha. In ons geval hebben de vorige bewoners er nogal een zooitje van gemaakt (vlekken op de muur, dikke aanzetstrepen etc). En dat in combinatie met de structuur van de muren zorgde ervoor dat er dubbel zoveel verf op ging om er nog wat van te maken. Voorstrijk heb ik wel in de gang gebruikt omdat de verf werd opgezogen maar dat hielp niet. Toen heb ik de speciaalzaak geraadpleegd en in ons geval had voorstrijk geen enkel nut (gehad). Dat wil ik niet zeggen dat het nooit nut heeft maar gewoon mijn ervaring delen.

Dat heb ik ook! Bovenaan nog wel ong. 40 cm wit gelaten. Heb er wat schilderijtjes op hangen en een grote groene plant (monstera) er tegenaan en dat contrast vind ik heel mooi (zoek maar op plantsonpink haha). Dus ik zou het aanraden!

2 likes

Rood, wit, zwartwit, twee foto’s met allerlei kleuren. Ik heb er niet echt over nagedacht eigenlijk. De lijstjes eromheen zijn zwart

1 like

Ik heb ook oud-roze in mijn kamer (ik heb twee muren donkerblauw en twee roze). Bij mij was de afweging dat ik geen witte muren wilde, dus ik heb wel een iets lichtere oude-roze gekozen (deze, ze hadden er ook een die vintage roze heette, maar die vond ik in de winkel te donker/oranje).

Vind het zelf wel mooi om dan juist donkere accessoires te gebruiken (hier kan je een stukje zien bij mij). Maar eigenlijk kan je juist met die leuk wel heel veel kanten op denk ik. En wat @Leuk123 zegt is ook tof, een halve muur!

3 likes

Tof! Ik heb ook een muur aan de andere kant van de kamer donkerblauw haha, mooie combi :slight_smile:

1 like

Ik ben me nu ah oriënteren op een wandkleed (boven bed)

Dit is van bepaalde kunstenaars, zitten hele mooie tussen. Ik twijfel alleen of het straks teveel oogt als “leuke theedoek opgehangen” (ofzo) en of ik niet voor zwaarder (“rijker”) materiaal moet gaan. Oogt wel weer heel knus

Iemand ervaringen mee?

3 likes

Er gaat een wereld voor me open! Ik heb een heel hoog plafond in mijn slaapkamer, en weet niet goed wat ik met de muren aanmoet qua aankleding, maar dit vind ik heel gaaf!

Sowieso zijn ze best groot om op een theedoek te lijken, ik denk echt dat dat wel meevalt

1 like