Het oogt wel stugger/dikker dan theedoek materiaal. Ik zag net bewegend beeld van zo’n doek, heb je dat zelf ook gezien?
Klopt!
Dat vond ik ook positief!
@nova: ja weer eens iets anders. Keek eerst naar macramé (?) dingen in rechthoekige vormen weliswaar (kleed effect), en kwam toen hierop uit
Vind zelf dan vooral die wat abstractere mooier denk ik, anders voelt het net als een foto of schilderij ofzo…
Wij hebben Worsted van F&B op de muur. Op het staaltje zag hij er zo uit naast ons behang (middelste staaltje):
En op de muur zo:
Samenvatting
Weg
Coole lampen!
Dankje! Zijn van Light & Living
Hoe zouden jullie hier een zithoek maken? Bij het raam aan de voorkant zegmaar
Het binnengedeelte, wat volgens de plattegrond 1,93 aan de buitenkant is, meet aan de binnenkant 1,60 ongeveer. een 2zitshoekbank kan dus maar dan heb je de hele hoek opgevuld met bang hahaha
De ruimte lijkt best krap zo volgens mij, dus ik zou idd geen hoekbank nemen. Met zo’n indeling zou ik overwegen om de eethoek in het kleinere deel bij het raam te zetten zodat er meer ruimte overblijft voor de zithoek, maar ik heb niet graag dat de tafel verder van de keuken af zit dus dat is ook niet ideaal. Maar jullie hebben daar sowieso al die toffe eerkamerbank he?
Volgens mij is muurkant van de zithoek wel langer toch? Weet niet zo goed wat het zwarte blok is. Maar zou dan gewoon een lange bank tegen de muur zetten en erop letten dat de bank zo ondiep mogelijk is zonder aan comfort in te leveren, en dan maar een zacht krukje of poef om je benen omhoog te kunnen doen als dat lekker zit. En dan zorgen dat je geen grote tv hebt want je zit er vrij dicht op.
ja tv hebben we gelukkig niet, of althans niet beneden! En dat van een lange bank met wat poefjes vind ik wel een goede.
Dat zwarte blok is een openhaard hahaha dus die kunnen we helaas niet verschuiven. Een bank van ongeveer 2,5 meter zal wel passen. Is misschien wel gek zo tegenover de deur… het is geen “natuurlijke zithoek”. Zou een hoekbank met de hoek naast de haard kunnen of zou dat heel zijn hahah
edit: heb nog even dit gemaakt
Hoe groot is het stuk naast de openhaard?
Ik zou denk ik eerder voor een tweezitsbank en een loveseat/fauteuil gaan, dan creëer je iets meer gezelligheid dan met één groot meubel. Heb je al een kleed op de grond?
Hebben jullie tips voor een goede/fijne winkel voor vloeren?
Nee nog geen kleed. Het is echt een klein hoekje haha
Er staat nu een tweezitsbankje, een erfenis. Ik denk dat de muur tot openhaard 3 meter is ongeveer. Hoe zou je de bank en de fauteuil neerzetten denk je? Ik ben bang dat de ruimte daar te klein voor is.
Ah met 3 meter lengte kun je toch nog best veel. Ik zou het denk ik niet volzetten met één grote bank, maar het ligt er natuurlijk ook aan waar je de zithoek voor wilt gebruiken! Als je met zn tweeën vooral een plek wilt waar je allebei languit kunt liggen en een boek wilt lezen dan wil je wel een zo groot mogelijke bank. Als je vaak mensen te gast hebt is het misschien fijn als de woonkamer zo is ingericht dat je meer naar elkaar toe kunt zitten om te kletsen. Dan zou ik vooral kijken of het zou passen om een 2- of 2,5-zitsbank te nemen (zag de foto nog net, vind die hartstikke tof eigenlijk!) en bijv niet helemaal in de hoek te schuiven maar nog een klein tafeltje in de hoek te zetten voor glazen, een plant etc, en dan ertegenover naast de deur nog een kleine fauteuil, of schuin tegenover aan de linkerkant mits het de doorgang niet blokkeert. Als het allemaal past haha.
Hahaha ja er tegenover kan wel maar mijn vriend wil dat echt niet omdat dat dan lijkt alsof je in de trein zit haha, dat wordt echt te dicht op elkaar.
Wat we nu hebben is heel leuk inderdaad! Ik vind het bankje ook echt mooi en zo leuk dat het al 70 jaar oud is ofzo?? Dat past ook helemaal bij mij qua levenshouding en waarom iets weg doen wat nog goed is en degelijke materialen kopen etc
Alleen met zn tweeen lekker erop past niet. Voor mij alleen is het echt perfect
Met vrienden en familie gaan we vooral aan tafel zitten en eten/drinken/spelletjes doen. Daarom hebben we ook zo’n grote tafel gekozen. Die bank is echt voor ons twee eigenlijk.
Wij zijn heel tevreden over K.nulst (Nunspeet, maar komen mensen uit heel het land).
Hebben pvc, hout, en steen etc.
Hahaha ja dat snap ik helemaal, het lijkt ook gewoon net te krap eigenlijk. Maaarja krap is ook knus
Kun je niet gewoon ernaast een voetenbankje zetten en/of ervoor, zodat je toch allebei kunt relaxen erop?
Ik weet dat het niet is wat je vraagt, maar ik zou de indeling omgooien geloof ik. Dus eethoek voor bij het raam, en zithoek waar nu je eethoek zit.
Ja maar dat gaan we niet doen.
Zo, lastige keuze. Ik vind de bovenste rij het mooist, en dan zou ik denk ik voor een groentint gaan.
Wat ben je verder van plan qua kleuren op de muur of in huis?