Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik sloot de vorige!

Hier verder met interieurtips/vragen/advies en inspiratie:

51 likes

Hahaha, ik heb dit topic nooit gevolgd, maar met deze plaatjes heb je me een hele goede reden gegeven vanaf nu te volgen :grin:

4 likes

Die plaatjes, amazing! Ik zou zo onrustig slapen met die olifant boven me en alleen maar tegels om me heen… En lekker kakken is er ook niet bij op die plee :rofl:

1 like

10/10 voor de openingspost

22 likes

Had kwantum niet zoiets?

Of je zou het zelf kunnen klussen van een serie servies die verschillende formaten schalen heeft met een beetje secondelijm er tussen?

1 like

I.v.m. geen vakantie dit jaar hebben wij besloten het huis maar eens aan te pakken omdat het interieur het steeds net niet is. Ik wil graag een gietvloer maar dat wordt me qua prijs te gortig. Nou lijken de verkoopplaatjes van marmoleum wel erg op een gietvloer, maar er zal niet zonder reden een prijsverschil in zitten denk ik dan… Iemand ervaring met hoe het eruit ziet (en eruit blijft zien) ? In mijn hoofd is het ondanks de verkoopplaatjes van dat jaren 90-zeil, maar misschien valt dat mee ? Andere alternatieven zijn ook welkom hoor

@VickyViolence Hoe lang duurt het bij jou voordat je je LaRedoute bestelling hebt normaal? Ik heb vorige week besteld maar mijn bestelling staat ‘in de wacht’ terwijl er eerst stond dat het direct beschikbaar is.

1 like

Mijn laatste bestelling werd na 3 dagen verzonden, dus misschien toch effe contact opnemen met hun klantendienst? De sloebers hebben de contactgegevens goed verstopt maar via google vind ik deze pagina: https://www.laredoute.be/nl/new-contact.aspx

Thanks! Heb direct even een berichtje via Facebook gestuurd, de chat was niet beschikbaar en de mail duurt me altijd te lang :stuck_out_tongue:

1 like

Is er iemand goed in verfkleuren? Weet iemand iets wat bij deze kleur groen in de buurt komt?

In een andere foto is de verf kleur getagd als farrow and ball. Misschien dat je hem op hun site kan vinden? En anders vragen in de comments? Mooie kleur inderdaad.

1 like

Ik heb een soortgelijke kleur geloof ik en dat is classic car van flexa!

2 likes

Ik heb de kleurenwaaier van Farrow & Ball net besteld, dus dan kom ik hem misschien tegen.

Thanks, ga eens kijken. Ik zit me helemaal scheel te staren op al die tinten groen, haha.

1 like

Die is meer blauw groen toch? Deze groen zie ik echt als een groen met een gele ondertoon. Ik ging even Pinteresten en kwam Leyland Bolt’s Forest Storm tegen. Nog nooit van dat merk gehoord, maar de kleur is volgens mij wel gelijkend.

Edit; haha, bij nader inzien toch niet. Ik dacht dat een vriendin ook classic car heeft, maar die is veel blauwer. Is vast toch een andere kleur.

2 likes

Ahh nee die van mij is wel echt iets anders! Wil anders wel even een foto delen van het resultaat?

Ja ik herken je struggle, ik heb ook zoveel groen gezien. Uiteindelijk maar gewoon simpel voor flexa gegaan en ben ontzettend blij met het resultaat. Kleur hangt natuurlijk ook heel erg af van lichtinval, tijdstip op de dag, eventueel filtertje op insta foto’s

1 like

Ja klopt, dan heb ik een mooie kleur op een waaier gezien en dan ga ik foto’s op Pinterest bekijken en dan lijkt het weer heel anders, heel irritant, haha.

https://www.forbo.com/flooring/nl-nl/producten/psjcb0

het ligt eraan, ik heb een keer hele mooie gezien op een beurs, was een beetje zon graniet printje en echt chique, weet alleen het merk niet meer!! sorry
maar het kan ook al snel huisarts wachtkamer lijken.

Ik heb ook nog een muurverfvraag:

Ik heb een lang trapgat waar ik de lange muur helemaal vanaf zolder naar beneden (begane grond) in een accentkleur wil verven. De trap cirkelt er dan als het ware van zolder tot beneden doorheen. Alle muren zijn nu ral9010, maar ik wil dus een muur een kleur geven, maar die moet dus wel matchen met ral9010.

Als allereerste zat ik te denken aan Deal Salmon van F&B.

Spiced honey vind ik ook leuk, maar te warm en te donker/heftig voor een lange muur. Ik zoek een wat neutralere variant erop.

Of gewoon een neutrale kleur, iets als drop cloth van F&B

Ow, belangrijk is wel dat het voorlopig echt niet opnieuw geverfd kan worden, dus het moet echt iets tijdloos zijn.

Hebben jullie ideeen?

alles past bij ral 9010… misschien kun je vertellen welke kleur je trap + trapleuning en de andere vloeren hebben? en komt er veel licht op of niet?
en wat vind je mooi vooral? van die twee die je post is de ene niet beter of mooier of passender dan de ander, dus is een kwestie van smaak.

1 like