Rotan kan je beter spuiten. En de oude verf hoeft er opzich niet af, dat is ook bijna niet te doen.
Ik denk dat dat zo lijkt omdat je vanzelfsprekend alleen de dingen hebt die nog goed zijn… of heb je echt álles nog?
Ik heb ook nog onderbroeken van 10 jaar oud bijv maar ook echt al een hele hoop niet meer hahaha
Echt triest ik heb door onze laatste verhuizing en uiteenlopende smaken in lampen maandenlang alle mogelijke lampen bekeken dus herkende hem gelijk
Wij hebben 2k meer betaald omdat ik per se stompe deuren wilde. Ik vind het persoonlijk zonde om opdekdeuren in nieuwbouwhuizen te plaatsen. Het oogt goedkoper.
Dus afhankelijk van de prijs zeg ik doen!
Wij ook. Dezelfde reden. Hebben andere deuren, ander soort (stomp dus), andere handvatten. En we hebben de boven lichten weg laten halen.
Beneden hebben we houten kozijnen voor stompe deuren laten plaatsen, bij de slaapkamers wel opdek maar de bovenlichten weg. Vind bovenlichten zelf erg lelijk en nutteloos. Het was vrij duur dus we hebben alleen voor beneden gekozen, en daar ben ik er erg blij mee.
@Fishing @itakepictures @Howth @Medusa Wij vinden de stomp ook veel mooier en in de woonkamer nemen we dan ook verdekte scharnieren. Wij hebben sowieso geen bovenlicht omdat onze deuren standaard tot aan het plafond zijn.
Wij hebben boven 7 deuren, nu hadden we berekend als we daar dan ook stomp(hout), met mooie hangslot dan komen we per deur op ongeveer EUR 525 uit, dus kleine EUR 3700 voor de deuren van de slaapkamers en begane grond wordt het wel iets duurder door de verdekte scharnieren.
Nou kunnen we het wel echt betalen maar ik vind het toch veel geld voor een deur. iedereen om ons heen verklaart ons ook echt voor gek, maar is 525 een beetje redelijk of is dat afzetterij?
Ik zoek waarschijnlijk met deze post bevestiging om het wel te doen
Ik werd om meer dingen gek verklaard en de dure keuzes die we hebben gemaakt (onlangs in dit topic ook), maar ik ben er nog steeds zo blij mee. Een deur ga je niet zo snel meer veranderen. Daarom zou ik het in een keer goed doen en inderdaad voor de duurdere variant kiezen (als je die dus ook echt mooi vindt). En de adviezen van anderen aanhoren, maar vooral je eigen plan trekken. Het is jouw/jullie huis.
Hier kostte stopcontacten een kwartslag draaien (van standaard verticaal naar mooier horizontaal) al 150 per stuk, dus die prijs voor deuren verbaasd me eigenlijk niet.
Wij hebben ook gekozen voor stompe deuren! Boven kozen we voor sommige kamers voor ‘invers’ draaiende deuren, zodat het aanzicht overal hetzelfde is. De ‘normale’ deur was 594 en voor invers 669, inclusief deurbeslag (magnetisch) en afgelakt! Excl. btw trouwens. Zeker een aanrader! Is het 525 met deurbeslag en afwerking?
Als je het kan betalen en je wordt er blij van en je gaat er een poos wonen, gewoon doen!
Mijn ouders hebben een berging weggelaten, ze hoefden 2 muren niet te metselen, 1 deur niet te plaatsen en 1 radiator niet neer te zetten/aan te sluiten, dat kostte €1400
Ik vind 525 behoorlijk wat geld. Ik kan me herinneren dat het bij ons iets van 200 euro per deur was om het aan te passen. Maargoed, je doet het achteraf niet meer.
Hahah wij en andere mensen uit de wijk hebben ook héél veel geklaagd en gesprekken aangevraagd, echt iedereen was boos en er heerste ook gewoon veel onbegrip.
We hebben het dus alleen beneden gedaan en boven is alles wel verticaal. Lekker ouderwets.
Oh en van die badkamer klopt! Casco krijg je amper iets voor terug, dus maar via aannemer gedaan zodat de basis er in ieder geval zat.
Ja ik vind dit er dus echt zoveel mooier uitzien! Ja, dat is inclusief alles!
Joh! Bij ons zijn ze gelukkig standaard horizontaal, maar ik snap je wel ja. Een extra contact is bij ons 160 (inclusief wanddoos) en een loze leiding bijvoorbeeld 60 .
Moet wel zeggen dat we bijna niets extra qua elektra hoefden te doen en verplaatsen was wel gratis. Veel ligt echt aan de bouwer/aannemer.
Wij hadden bijvoorbeeld na sluitingsdatum dat we de buitendeur nog wilden omdraaien en daardoor zou de draairichting anders worden, nou omdat het nog niet besteld was kon het nog. Maar ze zei ja normaal zou deze wijziging 150 euro zijn omdat het na sluitingsdatum ja maar voor deze keer match ik jullie.
@zwaardvis @FISSA jullie zijn geweldig! Nu kan ik mn droomlampje loslaten want hij is echt 10x zo duur als ik dacht! Maar wie weet ooit
Wij hebben advies nodig voor de vloeren hier in ons 100 jaar oude huis , we gaan die oude houten planken, die erg beschadigd zijn maar veel karakter hebben, laten afschuren en behandelen … nu is het dilemma vernis of olie? de firma die de werken zou uitvoeren zegt vernis, mijn ouders zeggen oliën… heeft iemand hier ervaring mee/kennis over?