Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik heb ook zo’n soort kast en ik heb er overheen behangen. Misschien is dat ook nog een optie?

2 likes

Iemand hier Skimming Stone van F&B op de muur zitten? Ik ben namelijk van plan om deze in onze woonkamer op de muren te laten doen, maar op sommige foto’s op google lijkt het een warme kleur (waar ik naar op zoek ben), terwijl het op andere foto’s weer vrij koel lijkt.
Kan iemand me please vertellen dat het warm oogt, voordat de hele kleurzoektocht weer opnieuw moet beginnen :grimacing:

1 like

Ik ken de kleur niet maar het ligt volledig aan waar het licht in je huis vandaan komt. Tuin op het oosten? Dan lijkt het veel koeler dan met een tuin op het zuiden.

2 likes

Heeft er hier iemand zijn (wc)tegels wel eens opgeknapt door ze te verven?

Ja! Ik heb mijn wc tegels die oud en bruin waren, donkergrijs geschilderd. Gewoon met huismerk tegelverf. Zonder grondverf ofzo. En het zit er nu na een aantal jaar nog steeds mooi op.
Wel alleen tegels op de muren. Ik zou bij vloertegels wel duurdere verf en grondverf gebruiken.

Ik heb dat in de keuken gedaan, over van die glasmozaiek tegeltjes heen. Met tegelverf en in een paar laagjes. Zit er nog mooi op!

Oh top zeg! En dan wel geschuurd en ontvet?
Wij zijn van plan namelijk ook alleen de muurtegels te doen.
@Bennielava keuken zitten wij ook aan te denken haha ook alleen tegelverf zonder grondlaag?

1 like

Ik heb ooit bij Leen Bakker een bank gekocht, maar dat duurde ook >6 weken volgens mij. Ik denk dat dat de standaard is, dus denk dat je het beste meteen kan vragen in de winkel: wat is er direct leverbaar? Misschien showroom-modellen? En anders tijdelijk iets van de kringloop…? Succes!

1 like

Dat is ook mijn ervaring @Reflect, 6 weken is dan nog vlot en zeker nu zijn levertijden vaak langer. Of ze worden langer dan de voorspelling. Ik zou zelf denk ik als je haast hebt marktplaats of kringloop (handiger met bezorging) overwegen. Of een showmodel idd

1 like

Marktplaats?

1 like

Bij Wehkamp kan je banken bestellen die soms de dag erna al leverbaar zijn.
Bank wehkamp Deze bijvoorbeeld. Misschien is dat wat?

Wij hebben onze bank ook op wehkamp besteld (BePureHome Rodeo) en die was binnen een paar dagen binnen :smile: (ik had de bank eerder getest in een andere winkel en besteld via de Wehkamp site)

1 like

Ik heb de tegels ontvet met st marc. En volgens mij (maar is even geleden) heb ik grondverf ook wit gedaan, en daarna nog tegelverf in het wit er over heen

1 like

@Reflect Wij hebben trouwens nu een bank via Fonq, levering binnen 3-5 werkdagen, heb hem alleen niet getest, omdat de dichtstbijzijnde winkel die die specifieke bank in de showroom had (Loods 5 volgens mij) voor ons op een uur rijden zat en we toen midden in de eerste coronagolf zaten, dus I took the risk, haha. Veel reviews gelezen, not disappointed.

1 like

Ja wel gewoon ontvet en geschuurd.
Volgens mij stond er op de tegelverf dat grondverf niet nodig was. Met een kwast eerst alle voegen en dan met een kleine roller over de tegels. Oh en ik heb zelf een kleur gekozen en laten mengen.

Ik heb mijn bank bij haco gekocht en werd binnen een week geleverd.

1 like

Hebben mensen hier aanraders voor leuke winkels qua houten of stalen bed frames voor niet allllll te duur?

Oh oke! Thanks!!

2 likes

Heeft er iemand hier ervaring met een velours bank? Is het te doen met vlekken enzo?

Ik heb mijn bank nu ongeveer anderhalf jaar en hij is nog steeds vlekvrij. Wel vooraf behandeld met anti-vlekspray en een donkere kleur (petrol) dus dat draagt er ook aan bij dat hij nog steeds mooi is.

1 like

Echt een hele stomme vraag misschien, maar waar kopen jullie je beddengoed/linnen?