Interieurtopic #2 (Deel 1)

Mijn ouders hebben een berging weggelaten, ze hoefden 2 muren niet te metselen, 1 deur niet te plaatsen en 1 radiator niet neer te zetten/aan te sluiten, dat kostte €1400 :sweat_smile:

4 likes

Ik vind 525 behoorlijk wat geld. Ik kan me herinneren dat het bij ons iets van 200 euro per deur was om het aan te passen. Maargoed, je doet het achteraf niet meer.

Hahah wij en andere mensen uit de wijk hebben ook héél veel geklaagd en gesprekken aangevraagd, echt iedereen was boos en er heerste ook gewoon veel onbegrip.

We hebben het dus alleen beneden gedaan en boven is alles wel verticaal. Lekker ouderwets.

Oh en van die badkamer klopt! Casco krijg je amper iets voor terug, dus maar via aannemer gedaan zodat de basis er in ieder geval zat.

1 like

Ja ik vind dit er dus echt zoveel mooier uitzien! Ja, dat is inclusief alles!

1 like

Joh! Bij ons zijn ze gelukkig standaard horizontaal, maar ik snap je wel ja. Een extra contact is bij ons 160 (inclusief wanddoos) en een loze leiding bijvoorbeeld 60 :rofl:.

Moet wel zeggen dat we bijna niets extra qua elektra hoefden te doen en verplaatsen was wel gratis. Veel ligt echt aan de bouwer/aannemer.
Wij hadden bijvoorbeeld na sluitingsdatum dat we de buitendeur nog wilden omdraaien en daardoor zou de draairichting anders worden, nou omdat het nog niet besteld was kon het nog. Maar ze zei ja normaal zou deze wijziging 150 euro zijn omdat het na sluitingsdatum ja maar voor deze keer match ik jullie.

@zwaardvis @FISSA jullie zijn geweldig! Nu kan ik mn droomlampje loslaten want hij is echt 10x zo duur als ik dacht! Maar wie weet ooit

3 likes

Wij hebben advies nodig voor de vloeren hier in ons 100 jaar oude huis , we gaan die oude houten planken, die erg beschadigd zijn maar veel karakter hebben, laten afschuren en behandelen … nu is het dilemma vernis of olie? de firma die de werken zou uitvoeren zegt vernis, mijn ouders zeggen oliën… heeft iemand hier ervaring mee/kennis over?

Ligt ook een beetje aan hoe jullie leven en waar in huis de vloer ligt. In ons vorige huis een geoliede eikenhouten vloer, het was prachtig maar wel vlekgevoelig. Bij de voordeur zaten er al snel vochtvlekken in (van natte jassen en schoenen) en ook rondom de eettafel zag je veel vlekken van alles dat onze dreumes op de vloer gooide. En dan nog random vlekken van gemorste bekers of de kat die er een haarbal uitgegooid had (en die je niet meteen vind… hallo nieuwe vlek). Ik ons nieuwe huis kwam er dus geen geoliede vloer meer, hoe prachtig het ook is. Vrienden hebben een matte lak op de vloer en dat vind ik ook wel mooi.

Waarom adviseert het bedrijf om te lakken?

1 like

Wij hebben een geoliede vloer en nooit weer. Het vergeelt/verkleurt, en zoals hierboven al geschreven wordt zie je alle vlekken als je even niet oplet (of gewoon niet zo’n trouwe huisvrouw bent, zoals ik).

In ons geval extra sneu, want we wilden het effect van lak, en zijn gewoon slecht geadviseerd. En na olie lakken/verven is een drama, dan moet er namelijk heel veel van de vloer af. Moge duidelijk zijn: ik ben niet zo fan van olie, haha.

1 like

Wat leggen andere mensen onder hun tafel? :joy: Ik had er eerst wat dekentjes maar heb daar nu iets anders voor en nu is het zo leeg? Maar heb ook geen idee wat ik er kan neerleggen zonder dat het meteen rommelig lijkt.

Ik heb dus deze tafel maar heb geen idee wat ik er moet neerleggen (mijn kasten zijn ook ook niet heel vol, heb gewoon niet veel spullen). Of gewoon zo laten? Is het dan niet te leeg? Ik heb wel wat kleine prut op tafel staan. Ik probeer mijn huis namelijk juist wat meer aan te kleden (stapje voor stapje) vandaar mijn vraag of ik het gewoon zo kan laten of dat jullie misschien ideeën hebben.

(Ik ga zo nog foto maken van mijn woonkamer want niet iedereen weet vast nog hoe dat eruit ziet)

Wat ook in mij opkomt, zijn ook mooie grote boeken

1 like

Ik heb ook zoiets en heb er onderzetters liggen, 2 fotoboeken en een plant.

1 like

Coffeetableboeken, enkele mooie bordspelen.

1 like

Ik heb er boeken liggen maar ik vind ook wel een plek voor een koektrommel

2 likes

Een mooi doosje/kistje/trommel, fotoboeken, kaarsjes die je soms tevoorschijn wil halen, tijdschriften/boeken die je leest, nieuw dekentje :joy:

En anders gewoon lekker leeg laten

Nog even spuit 11 maar zoiets hebben ze ook bij de sostrene grene gehad. Stuk budget vriendelijker maar ik weet niet of ze hem nog hebben!

1 like

Heeft iemand ervaring met vloerkleden van de webshop Benita? Zij hebben nu 30% korting op alles en ik heb een mooie gezien!

We gaan gewoon voor de stompe kozijnen door het hele huis! Rib uit mijn lijf, maar we doen het gewoon.

13 likes

Wij konden helaas niet voor stompe deuren en houten kozijnen kiezen. Hebben dus een iets duurdere variant van de opdekdeuren gekozen. Het is dat dit ons eerste huis is en we niet al ons geld wilden investeren aangezien we hier niet langer dan 4 jaar willen wonen. Ben best tevreden zo met de deuren.

8 likes

Nee, dit is een eiken houten vloer!

1 like