Interieurtopic #2 (Deel 1)

Het maakt enorm verschil wat voor materiaal het is. Wol is in principe vuilafstotend, en daardoor makkelijker schoon te houden en maken dan bijv een katoenen of zelfs polyester exemplaar.

Ik heb 2 lichte kleden in huis; 1 welbekend namaak Karwei kleed, goedkope kwaliteit en na X jaar echt “goor”. En 1 wollen exemplaar uit Marokko, na jaren nog top. Bij kleden is mijn ervaring dus echt goedkoop = duurkoop. Een kwalitatief goed kleed kan echt jaren mee, heb hier ook een Pers liggen die al minstens 60 jaar oud is :orange_heart:

2 likes

Gelijk besteld, dank je wel!!

1 like

Wij hebben een geoliede eikenhouten vloer. Een paar weken geleden hebben we hem opnieuw laten schuren en oliën, en ons werd toen juist olie aangeraden in plaats van lak, omdat je olie plaatselijk bij kunt werken. In de keuken heeft de vloer bijvoorbeeld veel te verduren, dus dan kun je daar wat vaker bij-oliën met verzorgingsproduct. Ik vind olie prachtig en heb niet de ervaringen die hierboven staan met vlekken door natte jassen of iets dergelijks. Het kost wel relatief meer werk om een geoliede vloer te onderhouden, denk ik (ik heb nooit een gelakte vloer gehad).

——————————————

Een deel van de kamer krijgt dit behang. Welke tint zouden jullie op de overige muren aanraden? Ik twijfel omdat er niet veel lichtinval is in de kamer. Hij ligt op het ossten en het raam is niet helemaal vrij. Een grijs- of crèmeachtige kleur wordt denk ik een beetje smoezelig. Ik vraag me af wat voor ondertoon (juist wel blauw of niet?) het best zou passen.

3 likes

Ik zie dat je er al een hebt besteld maar idd, kwam een tijdje geleden wel aantal look-a-likes tegen, bij de leukere bouwmarkten en ook (semi zoiets) bij de Action. Geinig hoe zoiets snel wordt opgepikt (ga er even vanuit dat het dure merk de trendsetter was)

@banksy licht-groen, blauw (ijzige iets richting licht- lavendel)?

Ik zoek een leuke sprei, terracotta kleur bijv. Kom best veel van die dikke tegen die je vervolgens over heel het bed plaatst, zie HM bijv.
Euh mooi maar die prijzen joh. En nu denk ik, missch leuker om het meer bij het voeteneind te “draperen” en dan kan ik net zo goed een kleinere kopen. Of juist van een wollen stof (met bolletjes bijv, ipv katoen).
Iemand nog ideeen?

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0648517006.html?gclid=Cj0KCQiAqo3-BRDoARIsAE5vnaJCuAG-p_c1UhwVQZhWlc7j20ppsDjyUn9ag_4_uPNLS3SnHKfHQn4aAnjjEALw_wcB

1 like

Twijfel!! Ik wil mijn black friday slag slaan maar ik kan niet kiezen.

• Overwegend rood
  • Overwegend roze

0 stemmers

Ik haal de fotos later weg ivm herkenbaarheid

Edit:foto weg!

Haha love it precies half om half (had zelf op rood gestemd, vind iets meer contrast mooier, maar inderdaad beide prachtige kleden).

4 likes

Dank voor de stemmen, maar ik ben er nog steeds niet uit - nog steeds half om half :rofl:

Daarom heb ik ook op de rode gestemd. Maar sowieso allebei mooi!

@Beutyschooldropout

2 likes

Wij hebben dit behang in de slaapkamer op 1 muur en de rest een zachte groen. Nu twijfel ik wat voor gordijnen hier mooi bij zouden staan. Ik dacht misschien een donkere kleur maar twijfel nog. Iemand tips?

16 likes

Wat prachtig!
Wat voor gordijen wil je? Vouwgordijnen, ‘normale’ gordijnen?

Bedankt voor de tip! Ik ga het eens bekijken in de winkel en staaltjes meenemen.

Ik heb een sprei van de Sostrene Grene, die was €60 ofzoiets. Ik zie nu alleen geen sprei in hun webshop. Een andere sprei heb ik op reis gekocht en dat is echt zo’n heerlijk wollen sprei met een patroon, maar daar heb je niks aan haha.

@ferris Donkergroen of van die velours oudroze gordijnen lijken me mooi, van die dikke. Echt mooi behang zeg!

2 likes

Dankje, ik wilde al zo lang ding behang en het is in het echt nog veel mooier. Denk normale gordijnen!

Zo mooi! :heart_eyes: Dat behang staat ook al een tijd op m’n verlanglijst, met dat raampje extra leuk!

Oh haha dit is random foto van internet sorry! Mijn huis voelt herkenbaar. Maar wij hebben grote ramen en openslaande deuren in de slaapkamer dus denk zelf aan lange gordijnen, maar vooral twijfel over de kleur dus

@banksy, ik dacht ook aan velours inderdaad! Maar donkergroen is inderdaad een goede, denk niet dat mijn vriend roze wil

2 likes

Ohhh nu begrijp ik dat dit niet je eigen foto was: ik wilde met dat hoge kleine raam namelijk normale gordijnen afraden :grimacing:

Roze lijkt mij het allermooist met groen als mooie 2e als je vriend/man niet kan instemmen.

1 like

Ik wil een schilderij kopen voor boven een kast die ik in de woonkamer heb staan. De kast is 80cm breed en ik twijfel of het dan mooi is om een schilderij te hebben die ook precies 80 cm breed is of dat ik beter voor een smaller schilderij van 60 cm kan gaan. Iemand hier tips?

Ik heb de neiging om hier donkerrode gordijnen voor te hangen of exemplaren in een luxieuze beigetint.

3 likes

Diep donkerblauw!

5 likes

Ga je het schilderij er boven hangen, of erop zetten?

Thanks allemaal, wordt nog een hele uitdaging. Ga sowieso maar eens een stukje behang meenemen en bij verschillende kleuren gordijnen houden.