Thanks voor alle stemmen en reacties! Wij houden allebei erg van koken en zien de keuken wel als het hart van het huis dus dan is open indeling meer wat we voor ogen hebben. Toch doet het me ergens pijn om die muur te slopen. Ik heb Bob nodig haha 
@oliverqueen logica is misschien niet het goede woord, wat ik bedoel is dat het huis ooit zo âbedoeldâ was en al bijna 100 jaar op deze manier functioneert en ik me een beetje een olifant in een porseleinkast voel. De paneeldeuren die overblijven kunnen we gebruiken als deur voor de vaste trap naar de zolder (die moeten we nog maken).
De deur naar de hal gaat dan inderdaad dicht. We zullen eigenlijk altijd met boodschappen via de achterdeur komen denk ik. @C3PO ik snap jouw argument ook om die juist wel te laten zitten⊠@George ensuite deuren hebben we ook over nagedacht maar dan niet in dat tussenmuurtje, misschien is dat nog een idee, hoewel de optie van het kookeiland dan vervalt.
We gaan de verschillende opties binnenkort bespreken in de keukenwinkel dus misschien hebben zij nog wel goede ingevingen wat betreft de indeling.