Interieurtopic #2 (Deel 1)

Oh ik heb deze niet zelf maar heb hier wel eens in gezeten, ik vind het echt helemaal niets (qua zitcomfort). Je kunt er rechtop in zitten om een kopje koffie te drinken maar lekker een beetje hangen of op de leuning leunen gaat niet.

1 like

Ja precies!
Ik vind het trouwens echt een heel leuk hoekje

1 like

Zoals iemand hierboven al schrijft is het echt een zit-stoel. Je kunt niet naar de zijkanten “uitwijken”, echt om rechtop te zitten. Maar doordat het leer is en dat soepel is gespannen, is dat prima comfortabel om even vol te houden. Dus het hangt er heel erg vanaf wat voor stoel je zoekt!

Ik vind ze ook fantastisch :revolving_hearts:

1 like

Een zand kleur lijkt me ook mooi!

1 like

Ik heb een hele fijne niet dure keukenboer in Amsterdam, die naast standaardkeukens ook handgemaakte kunnen leveren, en zelfs een combi. Ze denken ook goed mee en kunnen standaardkastjes zelf op maat maken. Ze zitten in de De Clerqstraat: Keukenstudio Van de Noort en Philip. Echte Amsterdamse mannen, ik ben al jaren tevreden met mijn keuken.

2 likes

Heeft iemand hier toevallig ervaring met een later (dan de keuken) geplaatste kunstof achterwand in de keuken?

De kasten zelf zijn heel simpel, maar als je zo’n schuifdeur (Mehamn) hebt, is het wel iets lastiger. Snapte niets van die handleiding. Heb een youtube filmpje gevolgd. Scharnierdeuren zijn wel makkelijk

1 like

Dan wordt het een scharnierdeur :grimacing:.

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ga t gewoon zelf doen.

1 like

Ik wil mijn keuken binnenkort vernieuwen. Ik wil een keuken aan een muur en een los kookeiland. Maar hebben jullie tips om op te letten: waar kan je de kookplaat het handigste plaatsen, wel of geen hendels aan de keukendeuren etc.

Ik zou hier alle muren schilderen, zodat het meer één geheel wordt, maar dat komt omdat ik zelf niet zo van kleurvakken houd. En dan een lichtroze of licht mint ofzo:

1 like

Dat soort advies helpt de keukenzaak je mee. Wij willen de kookplaat op een bepaalde plek in een bepaalde grootte en toen legden ze zelf uit dat de werkplek tussen gootsteen en kookplaat daarmee onder de 60cm breedte komt en dat blijkbaar niet standaard is (doen het toch, maar het meedenken is fijn). Zelfs welke kant op kastjes openen, waar de vaatwasser zit ten opzichte van de gootsteen en de hoogte van alles ten opzichte van je eigen lengte denken ze allemaal over mee.

2 likes

Ik zou dit soort dingen in de keukenwinkel vragen. Ze denken echt super goed mee. Wij zijn bij een lokaal familiebedrijf geweest dat keukens op maat maakt. Ze helpen heel goed met wat voor afzuiging handig is, welke koelkast, wat een handige plek is voor je besteklade echt alles! Wij hebben wel 4x een afspraak gehad voor we de offerte tekenden dus het kost wel wat tijd maar dat mag ook wel vind ik want je koopt nou eenmaal niet zo vaak een keuken.

1 like

@SpeedOfSound wat een mooie ruime woonkamer! Mooie vloer ook.

Dit is mijn slaapkamer, hij heeft een make-over gekregen. Het witte nachtkastje wil ik met krijtverf een andere kleur gaan geven. Welke kleur zou hier mooi bij passen?
Het mag best een opvallende kleur zijn, geen grijs of creme ofzo. Ik dacht aan oudroze maar dan wordt het wellicht té roze allemaal. Maar wellicht is dat niet erg. Iemand een idee?
Ga er ook een keer een ander greepje op plaatsen.

Wil de verf hier gaan bestellen:
https://www.verftechnieken.nl/krijtverf.html

20 likes

Ik wilde oudroze zeggen en sage groen

3 likes

Wat een leuk kleurtje die bovenste! Welke kleur is dat?

Oja dat is ook wel mooi dat sagegroen. Maar wellicht toch oud roze om het een beetje een geheel te maken.

Sulking room pink van Farrow & Ball!

3 likes

Ja de roze kleur (is volgens mij ook een beetje oud roze maar feller denk ik) een beetje als je bankje(?) daarvoor is denk ik wel leuk!

1 like

Het is een bedbankje van Made met gouden pootjes. Ja toch wel roze he? Groen vind ik ook leuk maar roze ‘tied the room’ wat meer together (goede zin zo) denk ik.

2 likes

Haha precies wat je zegt denk ik ook idd (want love sage groen sowieso ook, en de combi met roze).

1 like