Interieurtopic #2 (Deel 1)

Beetje te saai misschien, gewoon in effen kleuren, maar deze is wel heerlijk groot (240 x 220)!

2 likes

Bij het bepalen van de kleuren voor ons huis heb ik vooral websites van verfmerken en Instagram voor foto’s hoe het in een bepaalde ruimte staat afgezocht. Op de site van verfmerken staan vaak ook wat suggesties voor combinaties. Heb even snel een ideetje gemaakt van de kleuren die je zelf aangaf.

2 likes

Iemand nog een tip voor een tv meubel? 120 cm breed en liefst < €200

Ik vind deze wel mooi maar vraag me af hoe stevig het is, iemand ervaringen met kwaliteit van maison du monde?

https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/tv-meubel-met-2-deurtjes-van-gevlochten-rotan-solstice-196151.htm

2 likes

Ik heb nieuwe nachtkastjes (rechts) en ik vind ze zo leuk! Ik ergerde me echt aan die oude en bovendien had het zout van mijn zoutlamp die hele bovenkant beschadigd (vandaar dat ik nu iets onder die lamp heb).

Ons bed en ladenkast zijn wit dus nu is er wat meer variatie :grin:

65 likes

Oehh die zijn leuk! Waar heb je ze van?

1 like

Sorry, ze zijn van Target!
Ze waren trouwens in de sale en online uitverkocht maar er waren er nog precies 2 in de winkel :grin:

3 likes

Ik vind deze stoeltjes van zuiver heeeel leuk maar helaas te duur.

Iemand een tip voor goedkopere lookalikes?

Gekeken bij MADE, fonQ, wehkamp, Flinders, enzovoort? Als je echt specifiek een lookalike van deze zoekt, zoekt het wel makkelijk omdat je echt op filters met “zwart” en “rotan” kunt zoeken.

Ik zat ook even bij IKEA te kijken omdat die toch gewoon veel heel mooie stoelen hebben, die echt betaalbaar zijn. Misschien vind je deze leuk?

Eventueel zou je het hout nog zwart kunnen verven, heb je helemaal customized stoelen :dizzy:

Of deze van MADE, net ietsje goedkoper dan Zuiver

Gezien dit momenteel helemaal hip is, zou ik zeggen dat er heel veel aanbod is, gewoon bij de standaard webshops zelfs al!

Zoals ze nu zijn vind ik ze echt niet mooi, maar wel mega toffe vorm en potentie! Ik vind de stijl van je tweede voorbeeld het mooist hierbij qua greepjes denk ik. De kleur vind ik ook heel mooi.

1 like

MIsschien iets hogere pootjes eronder doen? Ik vind kastjes zonder of met lage pootjes altijd zo massief eruit zien…

4 likes

Is het wel echt hout? Op de foto’s lijkt het meer fineer… Kun je alsnog wel verven, maar niet zomaar zoals met echt hout.

1 like

Heel leuk, echt grote potentie deze kastjes! Maar ik denk dat het fineer is, idd en dan moet je echt even goed opletten met verven. Licht opschuren met een heel fijn schuurpapiertje en goede grondverf zorgt ervoor dat de verf lang blijft zitten.
Die blauwe kleur is heel mooi, vind ik zelf. En nieuwe handvaten zal ook veel doen!

2 likes

Tip voor iedereen die met fineer aan de slag gaat, is deze video. Geeft heel veel handige tips voor het verven van fineermeubels. Juist voor degenen die het voor de eerste keer doen. Grondig en gedetailleerd.

10 likes

Als je wel van plan bent er langer dan een jaar ofzo te wonen zou ik lekker doen wat je wil en niet teveel denken aan hoe t moet worden als je t oplevert!

2 likes

Wat een leuk huis!
Op zich kun je best andere kleuren doen in de hal van de woonkamer. Klopt het dat het half open is naar de woonkamer, zodat je wel die kleur kunt zien? Je kunt ook in de woonkamer voor wat rustiger kleurkeuze gaan en in de hal iets gewaagder. Dan is die kleur niet in de woonkamer, maar wel zichtbaar vanuit verschillende hoeken.

Ik heb toevallig een roze/rode vlak op de muur gewit en met drie lagen is het niet meer te zien. Ik huur dit huis en het is de tweede kleur in 9 maanden.

1 like

Wat een mooie grote ruimte! Ik zou lekker gaan schilderen hoor, dan krijg je toch wat meer gezelligheid in een woning en is het ook wat meer eigen. Als alles leeg is is witten ook zo gedaan.

3 likes

Heb je ringen, een roede of haakjes? Met haakjes kan je soms nog wat bijstellen door ze door een hoger/lager lusje te steken zeg maar.
Anders moet het iets onderaan worden, heb je een zoom die je aan de zijkant los kan maken? Dan zou je gordijnloodjes of een loodveter daarin kunnen verstoppen.

2 likes

Heel mooi! Van welk merk zijn deze kleuren?

Heeft er iemand tips voor/goede ervaringen met kledingkasten van een bepaalde winkel? (niet Ikea)