Interieurtopic #2 (Deel 1)

Nog een andere optie waar ik aan denk: de donkere kleur door laten lopen tot precies even ver als de muur waar de deur in zit. Zo baken je dat hoekje echt helemaal af en dat lijkt mij optisch heel cool. Beetje dit idee maar dan op grotere schaal

Denk dat de overgang dan naar een lichtgrijze kleur juist mooi kan zijn als die superstrak is. Of juist door er nog een kleurtje in een heel smalle baan tussen te doen, zoals hieronder (maar dan dus verticaal)

Oh dat is ook cool! Daar zitten wat ramen, dus ik moet even goed gaan kijken tot waar hij loopt… dit ga ik zeker bekijken :blush:

1 like

Dit dacht ik ook, toen ik je plattegrond zag. Ik vind donker om de ramen niet zo mooi, wel donkere kozijnen, maar niet ook de muur. Dan wordt het zo’n contrast met het licht dat naar binnen valt.

Dat vind ik juist andersom! Ik vind donkere kozijnen niet zo mooi, maar het contrast tussen het licht van buiten en een donkere muur weer wel. Lastig haha, echt alles kan.

3 likes

Heeft iemand ervaring met de verf van F&B en hoe kwetsbaar is die verf op de muur? Ik heb kleine kinderen :). Of is het handiger om de kleur te laten mengen in histor of flexa? Ik hoef geen schrobbare verf maar het is wel handig dat hij er niet direct afstap bij het eerste autootje dat tegen de muur vliegt!

1 like

Ik denk eerder dat je stuc chipt, dan de verf van F&B. Door de grote hoeveelheid pigmenten is het een hele sterke verf. Maar overleg vooral bij de zaak waar je de verf koopt. Ze hebben verschillende soorten verf. (Ik ken alleen de kalkverf)

5 likes

Ik heb de modern emulsion van F&B, dus de afwasbare muurverf. Het zit er nog niet zo lang op maar ik ben tot nu toe erg tevreden. Mijn kinderen komen er wel tegenaan maar ik heb nog geen schilfers/deukjes/vlekken kunnen ontdekken. In dezelfde week is een andere muur met histor revolution geverfd en daar heb ik al wel beschadigingen en vlekken op zitten. Ik heb het idee dat het op de F&B minder hecht en dat het sterkere verf is.

3 likes

Ik vind dit eigenlijk wel een leuke lamp hoor! Mooie vorm, redelijk neutraal maar niet te klein.

Ik zou zelf het liefst voor een soort wolklamp of een lamp gemaakt van hoeden gaan, maar dat moet maar net je smaak zijn :sweat_smile: Ik vind beiden echt supertof

image

image

7 likes

Oeh heel mooi spisebord!

Deze lamp van ikea is beetje hetzelfde idee: JAKOBSBYN LoftlampeskÌrm, røgfarvet - IKEA, volgens mij is zoiets heel populair op het moment dus veel winkels zullen zoiets verkopen in verschillende/vergelijkbare vormen.

Van ikea vind ik deze ook wel leuk SIMRISHAMN Loftlampe, 3-armet, forkromet, opalhvid glas - IKEA maar wel vrij trendgevoelig denk ik.

Of zoiets (ook deens merk) https://www.fonq.nl/product/frandsen-grand-metro-kroonluchter/238360/

Veel van Frandsen vind ik mooi trouwens, zoals deze Ball Track. — FRANDSEN.

2 likes

ik vind dat gerookte glas wel mooi, zie je heel veel terug tegenwoordig! hier nog wat andere alternatieven die ik zelf wel cool vind

of misschien is juist iets ‘warmers’, van rotan of riet of zo, ook wel mooi met die licht eiken tafel…?

https://homedeco.nl/p/groenovatie-rotan-rieten-hanglamp-handgemaakt-naturel-60-cm-2/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Smart%20Shopping&gclid=CjwKCAjwmv-DBhAMEiwA7xYrd2krEFWdi9ogiC27Gz_h823qOZmkwgZXwKYFoOv6yZIYwGLsvk7MkRoCRRQQAvD_BwE

3 likes

Ik vind dat ze op Etsy ook super veel mooie lampen hebben. Mooie tweedehands design lampen maar ook super toffe dingen van nieuwe ontwerpers!

1 like

Volgens mij staat er een verkeerde foto tussen!

2 likes

oh wauw, zo ruim en licht :heart_eyes: Hoe je binnenkomt in die hal alleen al. Ondertussen kan bij mij de deur niet helemaal open vanwege alle jassen die op de kapstok hangen :sweat_smile:

2 likes

Lijkt me superfijn zo’n grote hal juist, wij hebben echt een minihalletje (open naar de keuken) waar ongeveer alleen de kapstok inpast. Totaal geen opbergruimte en we hebben veel kinderen in het gebouw, geen idee waar al die mensen hun kinderwagen bijvoorbeeld laten (doorrollen naar de keuken?). In jullie nieuwe hal kun je genoeg opbergruimte creëren voor schoenen/sjaals/handschoenen en plek voor een bankje om op te zitten en je schoenen te knopen etc. En nog steeds heel licht en open, zou echt blij zijn met jullie hal :heart_eyes:

3 likes

Mag ik jullie hulp inroepen? We zijn op zoek naar een nieuw bed. Ik wil graag iets van hout, met elegante ronde poten en een zwevend nachtkastje.
Nu zijn we uitgekomen bij
Pure – Loof dit bed, maar incl lattenbodem en nachtkastjes gaat dat toch een beetje duur worden. (Er moeten dan nog matrassen bij)

Dit is het bed waar ik eigenlijk verliefd op geworden ben, maar het hoofdbord is te breed voor de muur waar het voor komt te staan (er zit nog een oude deurpost die dichtgemaakt is in die muur, dus dat wordt niet zo mooi)

Weten jullie een beetje waar je deze stijl/ soort bedden (met een redelijke levertijd) kunt vinden?

2 likes

made?

1 like

Die eerste lamp :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

Heb ik ook gekeken en qua bed zijn dat wel idd leuke modellen, maar die zwevende nachtkastjes hebben ze niet helaas. Maar misschien zouden we dat wel weer zelf kunnen maken.

2 likes

Hoi ik ben dom. Ik heb posterlijsten gekocht met zilveren kunststof lijsten want zwart is (al een tijdje) uitverkocht. Kan ik zoiets makkelijk overspuiten in het zwart? Doe dat nooit. Weet niet of dat met kunststof kan vandaar.

Jahoor, dat kan! Gewoon zorgen dat je het goed laat drogen.

2 likes