Wat voor gordijnen zijn het ? Op rails of met ringen of lussen ? De zoom uitlaten onderaan kan misschien nog? Grotere ringen bevestigen?
Jysk had ook leuke grote!
Als je dit soort haakjes hebt, die kun je verstellen, en misschien ook zo de gordijnen verlagen?
Mocht je een metalen hebben, dan kun je kijken of je ze kunt veranderen naar bovenstaande haken?
Ik heb een erfstuk van mijn oma en wil dat graag in huis zetten, maar moet wel een beetje opgeknapt worden. Als ik hem eenmaal verf kan ik nooit meer terug naar mooi hout, dus moet echt goed bedenken wat ik er mee wil en hoe t kastje het best tot zijn recht komt. Heb nog geen specifieke bestemming voor behalve ergens in huis. Misschien hebben jullie de ultieme tip?
Ik dacht zelf aan drie opties:
- opschuren en lakken en dus “origineel” behouden
- het hele ding 1 kleur geven
- OF opschuren en lakken, maar een deel ervan verven zoals dit
Neee niet verven! Zo houden, opknappen met schuren en lakken
Ik vind m echt prachtig! Ik zou hem alleen schuren en opnieuw lakken om hem op te knappen, zeker niet verven.
Niet verven!!! Dan kan je niet meer terug. En zo is ie veelzijdig. En mooi!
Zulke dingen verven is supertrendgevoelig imo, met een kastje van 20 euro van de kringloop dat anders niemand wil is het wat anders, maar hiervan is het echt zonde!
Ik krijg al-tijd spijt als ik dingen half verf. Eindigt nooit zo strak als op het voorbeeld. Zou schuren en mooi olien
Ja ben er echt heel blij mee! En extra bijzonder vanwege de fijne herinneringen aan zondags ontbijt bij opa en oma
Maaarrr wat zouden jullie met de binnenkant van die klep doen? Die is afgebladderd aan de randjes dus wil dat eigenlijk graag wel strakker maken… kan ik daar iets op plakken of zo? Heb echt 0 verstand van meubels opknappen.
Wat is het precies op de klep? Lijkt een soort lamineerlaagje toch? Die kan je wel eraf halen en dan gewoon een nieuwe folie van iets erop plakken.
@the.rebel.club Prachtig kastje, niet verven hoor, echt zonde. Ook even goed onderzoeken of het hout of fineer is, en wat de beste methode is. Neem je tijd. Op de binnenkant klep na, ziet het er niet uit, of het direct opgeknapt hoeft te worden. Je zou daarmee kunnen beginnen, zo leer je het ding een beetje kennen.
En het folie-idee van @EllaFitzgerald is prima. Je hebt hele mooie folies tegenwoordig. Ik heb er voor een tafel van de Hornbach gehaald, maar ik zie net dat de Gamma er ook veel in de webshop heeft:
Is geweldig goed op te brengen met een föhn!
Oh sorry nee! Ik zal de link verwijderen!
Ik zie dat iemand hem al heeft verwijderd, fijn en excuus!
Ik heb net nieuw behang op de muur (zit ook nog op een ander stukje in de kamer) en was van plan om nog een muur te verven. Ik wilde eigenlijk een donkere kleur (jade, donkerblauw of heel donkergroen), maar ik denk dat dat niet zo goed bij het behang past. Wat denken jullie? Misschien is warm beige beter (maar saaier?) of leemgroen.
Daar gaan m’n donkere kamer plannen haha. Er zat alleen eerst een hele lelijke poster die echt weg moest 🥲
Op de foto is het niet echt zichtbaar, maar het is een beetje rosé goud achtig maar wel minimaal, niet heel zichtbaar glimmend van een afstandje!
Ik wilde zoiets (pre behang plan)
Wat denken jullie? Andere aanraders voor kleuren zijn welkom!
Ik zou ook voor een zand/beige tint gaan!
In welke kamer is het, je slaapkamer?
Welke kleur meubels (licht/donker), gordijnen heb je? Is het een kamer met veel ruimte of zonlicht?
Bedoel meer; het totaal plaatje is belangrijk haha
Ik denk dat een donkere kleur sws juist heel mooi gaat staan. Hoezo ben je erop teruggekomen? Tenzij je ook al veel donkere meubels en gordijnen hebt, de kamer donker oogt straks. Met een lichte kleur wordt het meer “safe”. Terwijl dit behang een contrast juist goed kan hebben.
En wat vind je van een kleur groen/blauw donkerder dan die lichte optie? Dus tussenin wat je dacht
Zoiets
Nou ik dacht ook om juist voor dat contrast te gaan met het behang haha! Eerst wilde ik zelfs de halve muur behang en daaronder verf afgewerkt met hout, maar dat was me teveel gedoe. Nu het erop zit denk ik shit past het wel of is het niet raar zo verschillend?? Daarom dacht ik nu dan aan een beige/latte/bruinige kleur (maar niet te roze) zodat het meer een geheel is, maar dat vind ik eigenlijk weer wat saaier.
De kamer is verder best wel licht (maar wel ramen op het noorden en oosten ) Veel lichte eiken achtige meubels en vloer met uitzondering van een bureau, maar daar heb ik dan weer lichte deurtjes op (zo’n zwarte kallax maar met eiken inzet). En heel misschien neem ik het bureau mee in de kleur als het donker genoeg is. Dus té donker zal het denk ik niet worden.
De struggle is denk ik ook vooral, safe (dus sowieso wel mooi) of minder safe (en misschien lelijk). De kleur die je voorstelt zat ik inderdaad aan te denken! Niet zo donker als ik in gedachten had maar wel meer kleur dan een bruine/beige tint.
Het is trouwens de slaapkamer maar ook studeerkamer (studentenkamer dus eigenlijk gewoon haha).
Dan valt het wel mee qua hoe donker het kan worden!
Omdat het behang iets lieflijks heeft (mooi!) kan het beige ook wel heel erg een eenheid worden. Geeft ook wel weer rust…Dat is idd de struggle; safe of minder safe. Ik kan niet goed zien wat überhaupt de onder-kleur vh behang is, is dat lichtgroen of meer turqoise?
Zou oker geel er missch bij passen? Of oud roze?
Persoonlijk houd ik wel van een beetje kleur. Kan me ook wel weer voorstellen dat je in je studentenkamer niet voor heel donker blauw gaat en daar nu over twijfelt?
Oh nee donkerblauw op m’n kamer is helemaal prima!
Ik vind kleuren idd ook wel fijn. Nu is de rest wit en dat is wel heel licht en ruim, maar een donkere kleur vind ik dan vaak juist knus en gezellig ofzo.
De achtergrondkleur is trouwens gewoon gebroken wit.
Toch maar verder nadenken over wat ik nu eigenlijk wil. Neutrale tint en rustig of kleur.
Oudroze vind ik heel mooi maar hierbij misschien iets te tuttig samen met het behang (behang is al een beetje tuttig haha). Okergeel had ik helemaal nog niet over nagedacht maar kan er ook mooi bij zijn!
Bedankt voor de tips!!
Oké je zegt precies waar ik idd een beetje bang voor ben. Dus beige/bruin moet ik eigenlijk gewoon laten varen. Een kleine keuze gemaakt haha
Sowieso ga ik hier morgen weer over twijfelen