Interieurtopic #2 (Deel 1)

Wij hebben geen houten jaloezieën maar plisse top down bottum up gordijnen van veneta. Top geregeld allemaal en was in minder dan 3 weken binnen

1 like

Mijn schoonouders hebben ook ruim 900 betaald voor hun jaloezieën (raam is kleiner dan dat van jullie), dus wij hadden bij de afspraak van Veneta ook een enorme rekening verwacht. Viel in onze ogen uiteindelijk mee, wij hebben €1700 betaald voor iets meer dan acht meter. Jaloezieën zijn mooi en waren makkelijk op te hangen!

Heb je hier toevallig een foto van? Mijn ouders nemen ook plissé van Veneta en ik denk er over om voor een klein raampje van ons ook plissé te doen.

Kan Veneta iedereen aanraden! Doe ik ook altijd en overal :joy:

Wij hebben plissé en houten jaloezieën van Veneta! De jaloezieën latjes zijn wel dun en kwetsbaar maar bij normaal gebruik (en zelfs een kat die erop leunt soms omdat hij aandacht wil) lijkt het nog niet stuk te gaan.

Ik heb ze van mijnhoutenjaloezieën, kan ik ook zeker aanraden. Die van mij is ongeveer even groot en was 317 euro kwijt voor de bamboe variant (handiger voor het grote formaat raam, is namelijk lichter dan hout).

Een latje had een wat dikkere nerf bij aankomst, stoorde mij niet heel erg en wat niet enorm zichtbaar, maar kreeg zonder gedoe gelijk een hele nieuwe jaloezie en mocht de oude houden. Top service. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wij hebben houten jaloezieën van Kwantum, maar zou het niet per se aanraden, haha. Ze schijnen niet duur te zijn, maar het ging bij ons om 11 ramen (:scream_cat:), dus even goed duur, haha.

We hebben begin oktober besteld, eind oktober kwamen ze inmeten, eind december kwamen ze ze monteren, kwamen ze op de afgesproken dag niet?! Kwamen ze na bellen een week later alsnog, bleken er ter plekke drie niet goed te passen (?!).

Hebben ze toen direct opnieuw ingemeten, kwamen ze in maart weer, bleek er eentje een defect optrekkoord te hebben. Nou die is nu net eind mei vervangen. :joy:

Dus het hele proces heeft 8 maanden geduurd! En het fraaie is dat je vooraf betaalt bij Kwantum en we nu al minstens tien keer contact met ze hebben gehad en twee keer een officiële klacht hebben ingediend, maar nog steeds niet gehoord hebben of we nog financieel gecompenseerd gaan worden…

Ze gooien alles telkens op corona, maarja beetje makkelijk wel.

4 likes

Het was op een plek helemaal bovenaan bij het plafond, dat hebben we opnieuw wit geschilderd en valt niet meer op omdat het zo hoog is.
Op andere plekken heeft de stukadoor het dichtgesmeerd en moeten we opnieuw verven :weary:

1 like

Onze jaloezieën komen bij Veneta vandaan, 10 stuks voor €2000 en wij hebben vrij grote ramen en drie deuren waar ze voor zitten. Voor ongeveer de afmeting die jij aangaf hebben wij €380 betaald. Alles was er binnen twee weken en makkelijk te monteren. Hebben ze nu een klein jaar en de kwaliteit is top. Alles gratis ingemeten ook dus het paste perfect.

Je kan ook heel handig gratis kleurstalen aanvragen! En je hebt meetgarantie, als je verkeerd meet leveren ze het opnieuw

1 like

Ik heb 1 houten jaloezie en de rest plissé van Veneta. Mijn kat zit regelmatig tussen de jaloezie om naar buiten te kijken. Na bijna twee jaar ziet er nog allemaal goed uit.

Ik heb plise gordijnen van Veneta en ben ook heel tevreden. Ziet er echt netjes uit

Ik wil mijn slaapkamer, die op het oosten is gesitueerd, opknappen. Het algemene advies dat ik daarvoor lees, is om daarbij blauw- en groentinten te gebruiken. Ben alleen bang dat dat te kil wordt terwijl mijn doel juist is om een warme en gezellige uitstraling te creëren.

Wie heeft ideeën voor verfkleuren/kleurcombinaties die een warme uitstraling hebben en passen bij oostelijk licht.

Oké het is blijkbaar een bekend merk (en nieuw 230 euro :flushed:) en heb een website gevonden waar ik de glazen kapjes bij kan bestellen voor 10 euro per stuk! De nieuwe kapjes zijn dan duurder dan de oorspronkelijke lamp maar wel worth it denk ik

8 likes

Echt zo leuk geworden al!

@Clarity jouw interieur is echt goals :drooling_face: vind gewoon alles mooi!

2 likes

Wij gaan binnenkort beginnen met een grote verbouwing en ben al beetje aan t kijken naar interieur.

We willen graag een visgraatvloer zoals deze bijv, vind de kleur erg mooi met een zwarte tafel. de vloer wordt hetzelfde in het hele huis en we kiezen voor een zwarte of witte keuken. Weten we nog niet helemaal…maar welke kleur past hierbij op de muren? We houden van licht en willen graag in het hele huis dezelfde kleur

Het ‘probleem’ is beetje dat ik hou van zowel modern als klassiek😂 we nemen dus spotjes in het plafond maar vind sierlijsten ook prachtig

Ik denk direct aan een warme grijs zoals Cornforth White of Purbeck Stone van Farrow & Ball. Lijken erg op elkaar, maar je moet ze even thuis testen of de donkere of lichte het best bij je past. Past zowel bij klassiek als modern :slight_smile:

1 like

Ik heb me hier echt nog nooit druk om gemaakt, ik zou gewoon een kleur kiezen die je mooi vind en dan testen op de muur.

4 likes

Dank je wel! Ik dacht zelf ook aan iets met beige of roze ondertoon heel licht, lijkt mij ook wel wat

Ja ervaring met Veneta, en tevreden! Prijs weet ik niet meer, en paar honderd euro voor 3 ramen maar wij hebben hele gekke maten. Ze hangen nu 3,5 jaar en zijn nog als nieuw.

1 like