Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik heb de mijne van vakantieveilingen :sweat_smile:

1 like

Ja Inderdaad en de maten zijn heel anders in verhouding natuurlijk! En het is makkelijker iemand bij een ronde tafel erbij proppen dan op de hoek van een rechthoekige tafel dacht ik zo :smile:

1 like

Heeft iemand goede ervaring met een bepaald bedrijf die plissé gordijnen inmeet, levert en monteert? Voor als het uitmaakt, ik woon in het midden van het land.

Veneta

Edit: monteren deden we zelf want die adviseur heeft het even laten zien en zei dat het echt zonde vh geld was om dat te laten doen. Was idd eenvoudig. En omdat het per raam gaat, zou het voor ons een heel dure grap zijn.

Die komt bij het googlen snel naar voren, dus daar had ik al wat naar gekeken. Ik voelde hier nog wat twijfels over omdat het enkel een internet bedrijf is, en hierdoor niet eerst de materialen fysiek kan zien en voelen. Geven ze hier ruimte voor? Of hoe ging het bij jou?

Indien je dit wilt vertellen, wat was ongeveer de prijs voor? En hoeveel ramen deed je daarvan? Hoeveel zou het monteren zijn in meerprijs?

Dat kan wel! Je kunt samples aanvragen en de adviseur nam zo’n heel boek met stalen mee.

1 like

Dat is waar! Alleen op de tafel van de foto geldt dat juist niet, want daar zitten de tafelpoten in de weg

Woninginrichting aan huis! Wij hebben daar duettes gekocht voor twee ramen, ze kwamen het inmeten en ophangen (je kan er ook niet voor kiezen om het zelf te doen, omdat ze willen voorkomen dat er fout gemeten en opgehangen wordt). Ze hebben fysieke winkels waar je de staaltjes en verschillende systemen kunt zien en proberen. Je mag de staaltjes ook mee naar huis nemen!

1 like

Wij hebben ze gekocht bij Suntex in Hoofddorp, als dat niet te ver is.

1 like

Oh :sob: goed dat je het zegt! Dan ga ik verder zoeken

1 like

Wij hebben eentje van Tuinmeubelland. Voldoet heel goed! We hebben een 60 kilo granieten voet erbij. Ik kan zo 1,2,3 niet het merk opnoemen, maar het model is Hawaii S.

2 likes

hoe is de kwaliteit van veneta? Merken jullie veel verschil met speciaalzaken?

Ik heb echt alleen maar positieve ervaringen en raad het echt iedereen aan! Qua kosten is het echt dikke prima, speciaalzaken waren (in ons geval) echt veel duurder.

Je kunt onbeperkt staaltjes aanvragen, dat is al heel erg fijn. Wij hebben de jaloezieën zelf ingemeten met advies / meet instructies per mail en zelfs dat voelde al heel persoonlijk.

De grote gordijnen hebben we wel met een adviseur aan huis gedaan en dat was ook mega goed bevallen. Monteren trouwens wel allemaal zelf gedaan, krijg je ook goeie instructies bij.

3 likes

weg

Helemaal mee eens. Ontzettende goede service ook.

2 likes

Ik woon hier pas een half jaar dus op lange termijn qua kwaliteit kan ik niks zeggen
 maar de stoffen zijn echt prachtig! Krijgen ook vaak complimenten, vooral over onze velvet gordijnen.

1 like

Ja ik heb ook mega goede ervaringen met Veneta! @Howth en @Koekwaus

2 likes

Ben super positief. Het hangt hier nu een jaar en er is een keer een besturingstouwtje stukgegaan (ook nog een soort mijn eigen schuld ook). Had binnen twee weken zonder enige uitleg of discussie gratis een nieuwe hangen. Je krijgt trouwens korting als je twijfelt, 10 procent, maar op een huis aan raamdecoratie scheelt dat makkelijk een paar honderd euro.

Ik had toentertijd mijn mandje volgezet en opgeslagen zodat ik nog kon nameten (paar dagen). Toen namen ze contact op of ze nog wat konden doen en meekijken, waarna de adviseur (uit zichzelf) een offerte maakte met 10 procent adviseurskorting. Als je op hun mailinglijst staat krijg je ook aan de lopende band kortingsacties.

1 like

Ik vind ronde tafels heel mooi, maar hoor eigenlijk van iedereen hoe onpraktisch het is en als je van bordspelletjes houdt is het een crime :slightly_frowning_face: