Interieurtopic #2 (Deel 1)

Heeft iemand een tip voor een fijne parasol die niet gelijk €300 kost? Gewoon een vrij eenvoudige, 3 m doorsnee denk ik, bij voorkeur knikbaar. Kleur iets van beige, crème, taupe of zo

Ik ben alle websites van de bekende bouwmarkten en tuincentra afgegaan maar alle reviews zijn zo wisselend dat ik het niet meer weet

Ik heb mijne van de lidl!

2 likes

Ik heb ook een redelijk ‘goedkope’ zweefparasol. Volgens mij €100-€150. Maar het is echt een kutding want één zuchtje wind en je hebt dat doek in je gezicht. Dus ik ga de volgende keer toch voor een duurdere. Die zijn een stuk steviger. En gaan hopelijk lang mee.

Dat had ik van vrienden ook gehoord over die zweefparasols. Ik denk dat ik daarom gewoon voor een stokparasol ga, ik woon in een redelijk winderig stukje. Of zou je zo’n zweefparasol wel echt aanbevelen?

Als je uit de voeten kunt met een gewone, ook prima toch? Is wel stevig. Wij hebben zo’n loungeset en dan is het wel handiger als hij erover hangt en dat we niet zo’n paal in het midden hebben :smiley:

1 like

Ik heb deze van de Intratuin, want ik wilde een langwerpige.

Ik heb vooral geinvesteerd in een parasolvoet, want die bepaald of het stevig staat of niet. Die heb ik van Tuinland. Ik had toen een geweldige aanbieding van 75 euro (ik geloof de variant van 40 kg) maar die zie ik nu niet op de site: https://tuinland.nl/nl/parasolvoet-lucca-swivel-wheels-zwart-60kg/product/137595/

Die voet is loodzwaar, maar ik kan 'm heel makkelijk verplaatsen door de wieltjes aan 1 kant. Ook heb ik bij de parasolhoes erbij gekocht, en de parasol is nog helemaal wit en schoon, ook al staat hij 365 dagen per jaar buiten.

Met dagen zoals gisteren zo blij met mn parasol!

2 likes

Wij hebben JYSK Marktparasol AGGER en die is 40 euro en echt top. En ook nog wel eens in de aanbieding. Je hebt 'm in 250 en 300 dacht ik. Die kan je ook knikken.

2 likes

Oh dat is ook best slim om gewoon een gat te zagen in een gewone kast. Ik heb nu een hoog rek (inderdaad van bamboe van Ikea) besteld wat nog net naast mijn wastafel zou moeten passen.

@lightbox Ik kwam er deze week dus achter dat de Lidl ook meubels verkoopt maar ben toch een beetje huiverig over de kwaliteit. Maar jou bevalt het goed dus?

Ja! Zeker voor de prijs. In elkaar zetten ging ook makkelijk (ik heb het niet zelf gedaan maar een vriendin van mij vond t makkelijk😂)

Advies gevraagd!

Ik wil graag een ronde tafel (want: mooi en kunnen meer mensen aan) maar ik wil ook per se een kleed onder m’n eettafel (want: daar liggen m’n huisdieren altijd zo lekker), wat voor kleed is mooi onder een ronde tafel? Een rond kleed vind ik zelf niet zo mooi… wat voor afmeting moet je dan hebben?

Ik vind bv deze tafel mooi:

Ik heb de mijne van vakantieveilingen :sweat_smile:

1 like

Ja Inderdaad en de maten zijn heel anders in verhouding natuurlijk! En het is makkelijker iemand bij een ronde tafel erbij proppen dan op de hoek van een rechthoekige tafel dacht ik zo :smile:

1 like

Heeft iemand goede ervaring met een bepaald bedrijf die plissé gordijnen inmeet, levert en monteert? Voor als het uitmaakt, ik woon in het midden van het land.

Veneta

Edit: monteren deden we zelf want die adviseur heeft het even laten zien en zei dat het echt zonde vh geld was om dat te laten doen. Was idd eenvoudig. En omdat het per raam gaat, zou het voor ons een heel dure grap zijn.

Die komt bij het googlen snel naar voren, dus daar had ik al wat naar gekeken. Ik voelde hier nog wat twijfels over omdat het enkel een internet bedrijf is, en hierdoor niet eerst de materialen fysiek kan zien en voelen. Geven ze hier ruimte voor? Of hoe ging het bij jou?

Indien je dit wilt vertellen, wat was ongeveer de prijs voor? En hoeveel ramen deed je daarvan? Hoeveel zou het monteren zijn in meerprijs?

Dat kan wel! Je kunt samples aanvragen en de adviseur nam zo’n heel boek met stalen mee.

1 like

Dat is waar! Alleen op de tafel van de foto geldt dat juist niet, want daar zitten de tafelpoten in de weg

Woninginrichting aan huis! Wij hebben daar duettes gekocht voor twee ramen, ze kwamen het inmeten en ophangen (je kan er ook niet voor kiezen om het zelf te doen, omdat ze willen voorkomen dat er fout gemeten en opgehangen wordt). Ze hebben fysieke winkels waar je de staaltjes en verschillende systemen kunt zien en proberen. Je mag de staaltjes ook mee naar huis nemen!

1 like

Wij hebben ze gekocht bij Suntex in Hoofddorp, als dat niet te ver is.

1 like

Oh :sob: goed dat je het zegt! Dan ga ik verder zoeken

1 like