Wij hebben plisse gordijnen van veneta! Echt heel erg blij mee. Ik heb toen ook een (gratis) afspraak laten maken en hij naam heel veel staaltjes mee en meet alles op. Het ophangen was echt supermakkelijk en ging heel snel (en mijn vriend heeft echt twee linker handen). Dus ik kan het ook aanraden!
@LizzyBennet Jaa als je dat wilt doen? heel graag! Hoeveel mensen kunnen eraan?
@Deurklink zo lief dat je je armen hebt opgemeten haha! Ik vind de maat het moeilijkste maar heb hier wel iets aan: niet te groot en even samen er aan gaan zitten om te testen hoever het is! Ik vind ronde tafels inderdaad super mooi maar weet helemaal niet of het praktisch is haha
@Botsautobob oeh thanks! Nu wil ik hem meteen gaan kopen
@Rockabye ja dat is precies waarom ik wil wisselen naar rond inderdaad
Wij hebben een lange tafel van 255 bij 105 en daar kunnen aan de ene kant 3 stoelen staan en aan de andere kant hebben we een bank waar wel 5 mensen op passen en op de kopse kanten past ook nog iemand! Wij wilden het juist zodat je comfortabel kan eten enzo met zân allen! En anders kun je alsnog rond 1 uiteinde zitten met 6 man, dat gaat ook.
Maar het neemt wel veel plek in beslag haha.
Heeft iemand een tip voor vliegenhorren? Wij hebben openslaande deuren (2 deuren die naar buiten gaan) waar we een hor willen. Op maat is echt enooooorm duur en we willen geen rails over de grond en iets dat we ook weer makkelijk weg kunnen halen haha.
Het plan tot nu toe is 2x vliegenhor lamellen aan elkaar op een plankje boren en die boven met een systeempje bevestigen zodat we 'm er ook weer af kunnen halen.
Iemand tips om verlichting te kiezen? Ik heb al heel wat gezien op fonq, made,⊠maar pff zo moeilijk om te kiezen! Zo lastig, het geeft toch een bepaalde sfeer aan je huis. Dus als iemand tips heeft, graag!
Misschien niet wat je wil horen, maar ik zou toch investeren in een kwalitatief goede hor. Mijn ouders kochten om de 2 jaar een nieuw hor van de bouwmarkt of een ander winkel omdat ze een op maat gemaakte erg duur vonden. Uiteindelijk hebben ze er een van luxaflex wat al 3 jaar meegaat en het ziet er nog als nieuw uit.
@Lort @George @salm @Pippi @Vloeistof Bedankt voor jullie input!
Ik ga samples bestellen bij Veneta, ben benieuwd!
Ik ga twee schilderijen ophangen, een boven een tafel en boven de bank, alleen ze staan allebei net niet in het midden van de muur. Wat is dan mooier: in het midden van de muur of midden van de tafel en bank?
Midden boven bank/tafel zou ik doen!
Heb jullie hulp nodig. Ik zoek een leuk behang voor op mijn slaapkamer. Het liefst een beetje in groentinten maar geen standaard bladeren ofzo. Het bed komt er tegenaan en heeft een cognackleur en verder hout en zwart.
Voor mijn gevoel heb ik alles al gezien, heb samples besteld, weken op mijn muur laten hangen en vond het toch weer lelijk. Misschien dat iemand van jullie het leuk vindt om mee te zoeken.
Edit: en ik moet toegeven dat ik een ontzettende zeikerd ben. Te druk, te rustig, te fel, te licht, te donker⊠vermoeiend!
Ik heb laatst deze overwogen, weet niet of je dat standaard bladeren vindt
Ik weet niet of het allemaal op schaal is, maar ik denk dat ik de tafel ook nog wel voor me zou kunnen zien op de badkamermuur en dan de tv naar de muur van de tafel?
Ik denk het mooiste is de tafel in de lengte tegen de badkamermuur aan, maar ik kan me voorstellen dat het dan te ver de kamer in komt dus wellicht dat in de breedte ook een optie zou zijn?
Ik zou de bank naar de linkermuur draaien, daar de tv tegen de muur. Bank met een hoek aan de rechterkant (dus aan de raamkant). Eethoek kan dan iets meer van de muur af (evt ronde tafel om het hoekige een beetje te breken). Dan zit je vanaf de bank ook niet zo op de eettafel en keuken te kijken. Kan je er evt ook nog een dressoir of kast tegen de muur kwijt. Afhankelijk van hoe groot het echt is natuurlijk.
@Degas Oeh nee mijn kladders niet echt (op schaal) maar wel ongeveer. Er is niet super veel ruimte.
De eettafel tegen de badkamermuur zat ik inderdaad ook te denken. Maar dan zou het inderdaad een ronde tafel moeten worden.
@Druppels. Dat je zo tegen de eettafel zit te kijken zit mij ook het meeste âdwarsâ.
Bedankt voor de tips!
Ik dacht aanvankelijk precies wat @anon86562306 zegt, maar de ruimte is 5.7 breed toch? Beduidend breder dan lang, dus misschien toch meer in de breedte plaatsen. Dus idd tafel waar jij m hebt, maar dan zou ik de bank daarnaast plaatsen dus in ât midden met de tv aan de linkermuur, en dan aan de badkamermuur boekenkast/piano/wat dan ook.
Super chill! Ik wilde ook voor 130 gaan
Heel erg bedankt!
Ja dat klopt.
Dit is wel het proberen waard ja. Het grote raam is alleen wel een schuifpui. Dus die moet bereikbaar blijven.
Maar ik zie in ieder geval al meer mogelijkheden!
Wij hebben ooit ook een ronde tafel gehad, die was 140cm en daar kon ik 6 stoelen aan kwijt, waarvan 3 grotere stoelen met armleuningen.
Heeft iemand wel eens webbing gebruikt om een meubelstuk te maken of upcyclen? Ik vind het zo duur, wat ik kan vinden.
Wij hebben 2 dubbele bestaâs als tv meubel in het mat wit en ik vind het zoooooo saaaiiii. Ik wil er wat leuks mee.
Hebben jullie een look a like tip voor Ammonite van F&B? Ik wil hem niet laten mengen in een ander merk want zag voorbeelden hiervan en dan is de kleur toch anders.
Ik wil een muur van 10 meter bij 2,60 hoogte verven/schilderen, dus Ammonite vind ik dan wel erg duur.