Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik heb laatst deze overwogen, weet niet of je dat standaard bladeren vindt

Ik weet niet of het allemaal op schaal is, maar ik denk dat ik de tafel ook nog wel voor me zou kunnen zien op de badkamermuur en dan de tv naar de muur van de tafel?
Ik denk het mooiste is de tafel in de lengte tegen de badkamermuur aan, maar ik kan me voorstellen dat het dan te ver de kamer in komt dus wellicht dat in de breedte ook een optie zou zijn?

4 likes

Ik zou de bank naar de linkermuur draaien, daar de tv tegen de muur. Bank met een hoek aan de rechterkant (dus aan de raamkant). Eethoek kan dan iets meer van de muur af (evt ronde tafel om het hoekige een beetje te breken). Dan zit je vanaf de bank ook niet zo op de eettafel en keuken te kijken. Kan je er evt ook nog een dressoir of kast tegen de muur kwijt. Afhankelijk van hoe groot het echt is natuurlijk.

1 like

@Degas Oeh nee mijn kladders niet echt (op schaal) maar wel ongeveer. Er is niet super veel ruimte.
De eettafel tegen de badkamermuur zat ik inderdaad ook te denken. Maar dan zou het inderdaad een ronde tafel moeten worden.

@Druppels. Dat je zo tegen de eettafel zit te kijken zit mij ook het meeste ‘dwars’.

Bedankt voor de tips!

Ik dacht aanvankelijk precies wat @anon86562306 zegt, maar de ruimte is 5.7 breed toch? Beduidend breder dan lang, dus misschien toch meer in de breedte plaatsen. Dus idd tafel waar jij m hebt, maar dan zou ik de bank daarnaast plaatsen dus in ‘t midden met de tv aan de linkermuur, en dan aan de badkamermuur boekenkast/piano/wat dan ook.

2 likes

Super chill! Ik wilde ook voor 130 gaan :heart_eyes:

Heel erg bedankt!

1 like

Ja dat klopt.
Dit is wel het proberen waard ja. Het grote raam is alleen wel een schuifpui. Dus die moet bereikbaar blijven.

Maar ik zie in ieder geval al meer mogelijkheden! :slight_smile:

Wij hebben ooit ook een ronde tafel gehad, die was 140cm en daar kon ik 6 stoelen aan kwijt, waarvan 3 grotere stoelen met armleuningen.

1 like

Heeft iemand wel eens webbing gebruikt om een meubelstuk te maken of upcyclen? Ik vind het zo duur, wat ik kan vinden.

Wij hebben 2 dubbele besta’s als tv meubel in het mat wit en ik vind het zoooooo saaaiiii. Ik wil er wat leuks mee.

Hebben jullie een look a like tip voor Ammonite van F&B? Ik wil hem niet laten mengen in een ander merk want zag voorbeelden hiervan en dan is de kleur toch anders.

Ik wil een muur van 10 meter bij 2,60 hoogte verven/schilderen, dus Ammonite vind ik dan wel erg duur.

Gewoon Ammonite laten mengen bij je lokale bouwmarkt :v:

1 like

@Nebula, wellicht niet het antwoord waar je naar op zoek bent, maar ik ben het hier mee eens. Heb zelf ook Ammonite laten mengen in (volgens mij) Histor en zie zelf echt praktisch geen verschil met hoe ik Ammonite op foto’s zie. Ben er echt nog iedere dag blij mee als ik zie hoe mooi het afsteekt bij witte kozijnen en plinten, maar ook met bijv. het groen van de planten ervoor.

1 like

Heb je de verf al wel goed getest op een teststukje? Heel belangrijk om te weten of het echt de goede tint bij je is. Bij zo’n grote muur ook aan te raden een paar teststukjes te doen, en op verschillende momenten van de dag even te kijken hoe het lijkt.

Haha tja wat is ‘uit’ je ziet nu in woonprogramma’s veel dat stoere industriële en veel planten. Dat typische landelijke Rivièra maison stijltje met sierlijke letters op witte meubels zie je minder… Maar om het uit te noemen? Het leuke van een inrichting vind ik juist als het iets eigens heeft en bij de bewoners past en daarbij is het ook niet te doen om je interieur elke paar jaar helemaal te vervangen lijkt me! Hoe kwam het ter sprake? Ik heb ook een wat meer landelijke/Engelse stijl qua wonen en ik zou best beledigd zijn als een vriendin dat tegen mij zou zeggen :grimacing:

1 like

Je hebt gelijk hoor, dat is ook het plan maar zo ver ben ik nog niet! Dat is fase 2, haha. Ben nog bezig met zoeken van kleuren die ik testpotje wil laten mengen.

Volgens mij kan dat bij Karwei nu met alle kleuren meen ik me te herinneren dus van de week even heen!

Ik had met de huidige kleur (Ivoorbruin van Flexa) dat dus niet gedaan en het door de schilder erop laten schilderen. De kleur valt zo tegen, bij ons het echt in bepaald licht gewoon paars/lila, mega verschil. Destijds nooit nagedacht over lichtinval in het huis, zie hieronder. Het maakt het geheel super koel

Toch maar eens een testpotje laten maken deze week. Ik heb ook nog een andere kleur in gedachte (Shells Sand Grey van Histor) dus kan ik het mooi vergelijken.

Het begint bij mij door al dit praten over verf te kriebelen om ook mn witte muren een ander kleurtje te geven. Heb dus 1 lange muur in Red earth, een best warme vloer en grijze gordijnen met een warme ondertoon, iemand inspiratie voor een mooie neutrale kleur die hier bij zou kunnen passen?

Bij de karwei in Arnhem is het ze niet gelukt de juiste farrow and ball kleur te mengen, ben benieuwd of het bij andere karwei’s wel goed gaat

Ik denk dat het echt ligt aan het soort items en hoe je het combineert.
Denk wel dat het iets is wat je 10 jaar geleden meer zag. Houd je ook van brocante enzo?
van wit, hout en rotan houd ik persoonlijk wel, maar niet in het grijs of oud steigerhout met quotes en items waar de naam op staat: home of wine ofzo :wink:
Juist gecombineerd met modern/zwart staal en wit vind ik hout echt leuk. Ach smaken verschillen.

1 like

Zijn 2 heel verschillende stijlen

Scandinavisch, veel wit minimalistisch, ikea achtig

Landelijk, Veel bruin en grijs en takken kussens etc, stoelen banken met van die knopen etc boerderij stijl.

Vind planten in elk interieur eigenlijk mooi, ben ik de laatste jaren echt gek op geworden, vooral van die mega grote of een paar bij elkaar.

2 likes