Ja ik weet dus niet hoe lang ik blijf. Het langste dat ik ergens heb gewoond is 2,5 jaar en dat is in mijn huidige woning. Ik weet niet of ik veel langer dan dit in de nieuwe woning blijf, ook omdat ik geen idee heb hoe mijn buren zijn.
Als ik voor de dure ga neem ik hem sowieso mee, want het voornaamste punt voor mij van de dure vloer is dat hij duurzaam geproduceerd is en lang mee kan, dat is bij laminaat niet het geval.
Wij hebben echt precies deze indeling (+ zelfde deur haha) en de hoek bij de ramen achter zodat het ruimer oogt. Anders heb je zoān blokkade midden in de kamer, vond ik.
Ik zou het in de hoek bij het raam doen, want dan kun je aan de open kant eventueel een stoel bijschuiven of een salon tafel zetten.
Rechts, want anders heb je dat ding midden in je kamer. De hoek in de hoek, dus
Grappig, want dit is juist de reden waarom ik m wel links zou zetten: dan heb je een soort afscheiding (het chaise lounge deel) tussen zit- en eet gedeelte, ik vind het anders juist TE open. Er zit geen leuning op dat deel dus daarom zou het voor mij niet als massief voelen.
En je verwarming kan zān warmte beter kwijt als er niks voor staat
@Nachtburgemeester
Ik heb dus op links gestemd, als vooraanzicht links⦠zie dat die site dat ook zo stelt maar begon te twijfelen door de berichten hierboven haha
Even opnieuw: waar zou je het lange stuk zetten?
- Aan de kant van het raam/verwarming
- Aan de kant van de deur
0 stemmers
Wat ik zeg, als ik wegga, gaat de marmoleum vloer sowieso mee, want naast dat hij mooi is, vind ik de duurzaamheid hier belangrijk.
Kliklaminaat kan natuurlijk ook mee, maar is gewoon minder duurzaam. En ik denk dat dat ook makkelijker over te laten nemen is als ik wegga.
Ik ga nog wat staaltjes bestellen en doorgaan met twijfelen.
Ik denk eigenlijk dat je er al uit bent. In ieder geval, ik herken mezelf hier wel in qua argumentatie, haha.
Ligt eraan waar je tv komt aan de overkant
Maar ik zou zeggen dichter bij de radiator
Ik las hier laatst een discussie over vloerkleden, dat ze per se de meubelen in de zithoek moeten verbinden omdat dat beter zou staan. Nu hebben wij echter een grote hoekbank en ik vind het onmogelijk om een mooi vloerkleed te vinden wat in de zithoek onder alle meubels (onder de bank alleen al) past.
Is het echt een no-go om een kleiner kleed te nemen (en in het midden te leggen denk ik, zonder dat er pootjes van meubels op staan) of zouden jullie dan maar geen kleed nemen?
Ja, net als @Salmiak heb ik het idee dat je er eigenlijk al uit bent. Dat dacht ik gisteren al wel. Voor mij klinkt het alsof je voor de duurdere optie wilt gaan. Klopt dat?
Ik denk dat je de interieuradviezen echt als handige houvast moet zien en niet āhoe het moet zijnā. Als jij graag een kleed wilt of dat mooi vindt of whatever en je vindt er een die je bevalt en goed in je huis vindt passen dan is dat toch prima? Dan maakt het echt niet uit of het aan de regels voldoet. Uiteindelijk moet jij er wonen en is de enige mening die telt de jouwe (en eventuele huisgenoten).
Oh ja, daar ben ik het zeker mee eens hoor. Maar ik ben nu zóveel bezig met interieur de afgelopen tijd dat ik soms ook begin te twijfelen of ik het nog wel goed kan zien zeg maar, en dan is advies altijd wel handig.
Krijg net een telefoontje van de woningbouw dat er een constructiefout in de woning zit en dat daar maanden tot een jaar overheen gaat tot ik er in kan, dus ik hoef de keuze niet meer te maken.
Haha, wow dat is echt een grote bank! In dat geval is het wel lastig ja. Ik zou dan wel voor het grootst mogelijke kleed gaan, maar inderdaad op het plaatje kijken wat hierboven gedeeld is of je misschien zoiets kunt doen
Ah nee, meen je dit?! Wat vervelend. Of niet?
Haha ja, hij is enorm. Ik ga eens kijken of ik er een beetje mee kan spelen
Ja, ik baal behoorlijk. Gelukkig had ik mijn huur nog niet opgezegd.
Je kan ook kleden overlappen
Zo inderdaad. Balen zeg.