Ah nee, meen je dit?! Wat vervelend. Of niet?
Haha ja, hij is enorm. Ik ga eens kijken of ik er een beetje mee kan spelen
Ja, ik baal behoorlijk. Gelukkig had ik mijn huur nog niet opgezegd.
Je kan ook kleden overlappen
Zo inderdaad. Balen zeg.
Bij een hoekbank kan een “sculptural” (zoals Emily Henderson het noemt), dus een koeienhuid of een andere organische vorm, heel mooi zijn om het rechte van een hoekbank iets te breken. Scheelt je wellicht een zoektocht!
Mocht je wel graag eens naar heule grote kleden willen kijken, ik weet dat Louis de Poortere tot hele grote maten gaat. Kost wel wat, ik weet niet wat je ervoor over hebt.
Mooie bank, welke is dit?
Zelf maken ! Ik zit met hetzelfde dilemma (plus we vinden allebei niet echt hetzelfde mooi of te duur) dus ga zelf iets maken om te zien of we daar qua kleur/formaat/stijl aan kunnen wennen Mocht je echt dit schilderij willen dan kun je het ook eerst printen en ophangen zodat je kunt zien of je er écht weg van bent cq wat het doet voor je ruimte (en of het je geld waard is)
Edit: mosterd
Ik ben op zoek naar leuke nachtkastjes en dat is nog best lastig. Meeste van IKEA vind ik mwah, kringloopwinkel/marktplaats nog weinig succes en m’n maximale prijs is 50 a 60 euro per nachtkastje, dus H&M home valt ook af.
Die van de afbeelding vind ik prachtig, maar te duur.
Heeft iemand een goede tip?
Xenos al gekeken?
of VidaXl is een stuk goedkoper en loopt alsnog mee in dit soort trends:
Of
Of
Zoiets?
La Redoute?
Zijn er hier mensen die zelf hun trap hebben gerenoveerd? Ik ben benieuwd hoeveel je daar ongeveer voor kwijt bent. Ik denk niet dat we budget hebben om een partij als Upstairs in te schakelen want dat komt al gauw neer op een paar duizend euro geloof ik. Wij hebben nu vloerbedekking op de trap (en boven op de overloop). Ik wil dat tapijt eraf hebben en dan de trap schuren (denk ik, ik ben echt geen klusser?) en verven/lakken of bekleden met laminaat. Ik zag op de website van Kwantum al één en ander voorbij komen en daar stond dat je vanaf € 600 je trap wel kunt opknappen. Het gaat om een dichte wenteltrap. Iemand ervaring mee?
Met verven ben je inderdaad echt niet zoveel geld kwijt, alleen het materiaal koop je. Wij zijn geen echte klussers en hebben er wel echt heeeeel lang over gedaan, vonden het best een klus: tapijt eraf, lijm eraf, schuren, schuren schuren en dan verven. Traplak is best duur, dus opletten op aanbiedingen. Maar we zijn wel blij met het resultaat, vond de bedrijven die dat doen echt niet te betalen en vind geverfd ook wel echt strak.
Ik heb géén gevoel voor interieur dus ik word graag verbeterd hoor, maar is dit geen erg Amerikaans principe (lees: enkel toe te passen in grote ruimtes)? Ik heb voor een stadswoning een vrij grote woonkamer maar kan mijn bank echt alleen tegen de muur plaatsen, en dan werkt zo’n giga vloerkleed volgens mij toch echt verkleinend, niet?
@crazyvibes zou je een tweedehands vondst misschien kunnen opleuken? De ladefronten van je afbeelding ga je natuurlijk niet kunnen namaken, maar een kastje opschuren en er nieuwe poten onder plaatsen is misschien wel haalbaar?
Op Amazon UK kan je poten zoals op je plaatje kopen voor ongeveer €40 voor 4 - als je er twee gebruikt per kastje en het aan de muur bevestigt bespaar je de helft haha.
Edit: valt het op dat ik veel DIY video’s kijk op Youtube? Hahaha nog nooit een boormachine vastgehad verder.
Dankjewel @tijgerlelie @Salmiak en @Willem! Klinkt inderdaad alsof het wel te doen is, ook voor twee mensen die zelden klussen. En fijn dat het qua budget enorm mee lijk te vallen. Is er iemand van jullie die (via DM) het eindresultaat wil delen?
Je kunt, als je graag een kleed wilt, eens naar een winkel met vloerbedekking gaan. Vaak kunnen zijn van de rol een maat leveren en laten omstikken of er een band om laten doen. Zo kun je voor een iets betere prijs een groot kleed vinden. Er zijn wel hele grote kleden, maar die zijn vaak heel erg duur.
Heb je een DM gestuurd! Wij hebben trouwens geen speciale traplak gebruikt maar gewone lak met zijdeglans. Heeft heel mooi uitgepakt en helemaal niet glad ofzo.
Als je pech hebt (zoals ik) is je trapbekleding heel oud en de lijm ook. Met een hittefohn was ik ongeveer een uur per trede kwijt om m kaal te krijgen. Er zat op mijn trap meerdere lagen lijm dus ik moest ook nog met dat chemische spul aan de slag. Daarna nog schuren en gaatjes opvullen en nog een keer schuren. Dan 2x grondlak en dan aflakken 2x. Is zeg maar niet een klus die je in een weekend af hebt!