Ik zou 'm gewoon kopen, maar als je het echt té vindt zou je altijd nog zelf iets kunnen maken daarop geïnspireerd? Hangt er natuurlijk ook af wat voor soort schilderij, maar ik heb gister iets gemaakt en het is best mooi geworden al zeg ik het zelf
Ik zou alleen een kunstwerk voor 600€ kopen als je het ECHT fantastisch vindt en niet uit je hoofd kunt zetten. Maar het klinkt door zijn reactie alsof jullie dat geld heel makkelijk kunnen missen, dus dan is de keus misschien wat sneller gemaakt.
Wij doen met grote dingen waar de een maar matig enthousiast over is ook wel eens een 75-25.
Ik ben ook wel benieuwd welk werk je op het oog hebt. Als hij al toestemming geeft om het te kopen van de gezamenlijke rekening zou ik dat gewoon doen. Aan de andere kant, als je het van je eigen geld betaalt is het ook wel ‘echt’ van jou.
Heel eerlijk vind ik kunst namaken echt een beetje gek. Het gaat om een bedrag van 600, wat waarschijnlijk betekent dat deze kunstenaar niet mega beroemd is of veel geld heeft. Iemand heeft dit ook bedacht en een stijl ontwikkeld.
Dus ik zou voor kopen zijn als je hem zelf zo mooi vindt en inderdaad zelf misschien wat meer inleggen.
Ohhh is de oplevering toch eerder? Wat fijn!!
(Was eerst doorgeschoven naar nieuwjaar toch?)
@Bergson super mooi!!
Daar zou ik nu niet teveel over nadenken, eerst de meubels dan pas dit. Denk ik persoonlijk!
Voor een groot schilderij vind ik dit niet heel duur. Maar als jullie het geld niet kunnen missen, kun je misschien overwegen om iets uit te zoeken bij de kunstuitleen. Dan is het niet zo’n grote investering. De afwisseling is leuk. En mocht je toch super enthousiast zijn over een werk dan kun je het met korting kopen.
Ben ik het ook wel mee eens hoor! Bedoelde het meer als een soort inspiratie, maar nu ik erover nadenk is dat toch niet helemaal eerlijk natuurlijk.
Wat leuk! Allebei blij, hartstikke mooie oplossing
Heel veel plezier van je schilderij, zo leuk om in mooie kunst te investeren!
Ik zit enorm in dubio. Ik ga binnenkort verhuizen naar een appartement van rond de 60m2. Het is een huurwoning in best een drukke buurt, ik denk dat ik er een paar jaar blijf, maar ik denk niet lange termijn. Nu moet ik dus een vloer gaan kiezen. Ik heb twee keuzes:
Een marmoleum click vloer, in een warme grijze kleur, wat rond de 2500 euro kosten en dat is zonder het leggen. Hij kan wel meeverhuizen en is duurzaam.
Of een laminaatvloer, dan zou ik rond de 1200 euro kwijt zijn, inclusief leggen. Vind ik persoonlijk minder mooi dan het marmoleum met wat ik nu voor interieur voor ogen heb en het is minder duurzaam.
Hebben jullie daar nog adviezen/tips/gedachten over?
Het prijsverschil is groot, maar als je het kunt missen én echt nog een keer gaat gebruiken … is het wel waard lijkt me
Een vloer is wel echt de basis van je interieur, dus ik zou zeggen: kies degene die je het mooist vindt (en dan hopen dat je ergens anders weer wat kunt besparen)
Kun je ook voor een tweedehands (laminaat)vloer kijken, wellicht? Is het 1 ruimte of meerdere? Voor 1 ruimte is nog wel eens een leuke vloer op Marktplaats te vinden, en dat scheelt aanzienlijk!
Ik moet het volledige appartement doen, ik heb voor laminaat zitten kijken op mp, maar ik vind het allemaal net niet. Vind het moeilijk, ik heb altijd in woningen gewoond waar het huis zelf karakteristiek was, maar deze is dat absoluut niet.
Ik vind een paar jaar nog wel lange termijn eigenlijk! Dus ik zou marmoleum doen dan. Als je twee jaar blijven wonen met lami is net zo duur als 4 jaar marmo
Ik zou 2500 euro prijzig vinden voor een huurwoning voor enkele jaren. Als je het makkelijk kan missen en echt aanzienlijk mooier vindt zou ik het doen. Maar anders zou ik het goedkope alternatief nemen. De kans dat je de vloer daadwerkelijk meeverhuisd is denk ik niet 100 procent en als huurder na jou zou ik nooit veel geld voor het overnemen van een vloer betalen. Het zou voor mij ook nog wel uitmaken of een paar jaar: ik ga weg als ik een goed alternatief heb of ik blijf hier sowieso 5 jaar of meer is.
ik vind 600 voor een groot kunstwerk niet veel geld. Als je het echt mooi vind zou ik het kopen.
Links want dat is warmer dan bij het raam
Dit dacht ik ook en toen realiseerde ik me dat ik rechts heb gestemd. Snel aangepast. Vanaf de bank gezien links dus:P