Interieurtopic #3

Heel mooie stoelen! En ik vind het ook goed staan bij elkaar zo! Ik heb zelf ook verschillende stoelen bij mijn eettafel dus vind dat erg leuk

2 likes

Koop een besta tweedehands en losse latjes :heart_eyes: Kun je gemakkelijk zelf maken!!

5 likes

Even opgezocht en zitten mooie tussen(heb zelf ook een nieuw tv meubel “nodig”) maar weet jij hoe de kwaliteit hiervan is?

1 like

Nee geen idee sorry, kwam het tegen tijdens de zoektocht voor een nieuw tv meubel een tijdje geleden. Uiteindelijk voor iets anders gekozen maar had de naam onthouden want vond ook dat ze leuke hadden!
Aan de ene kant denk ik hoe kwalitatief goed

moet het zijn, verder dan een tv, je gaat er niet op zitten etc. Maar kan me voorstellen dat de plankjes geen echt hout zijn iig. Reviews evt?

1 like

Welke lamp is het leukst voor een (vrij kleine) overloop? (Andere suggesties zijn ook welkom)

0 stemmers

1 like

Ik vind het heel lastig om een keuze te maken.
Ik aas al een aantal maanden op een tafel van mangohout maar ik heb een soortgelijke versie gezien van eikenhout die 160eur goedkoper is. Alleen, dan heb je niet die mooie textuur van mangohout op het blad en is het gewoon glad geschuurd en gelakt. Daarnaast is hij iets dunner, dus niet zo dik als die van manghohout. Nu denk ik: ik wil eigenlijk de duurdere tafel, maar misschien kan ik zo’n aankoop beter bewaren voor als ik een groter gezinshuis heb? Financieel gezien is het slimmer om de goedkopere te pakken omdat ik dan geld over houd voor de nieuwe salontafel en het nieuwe tv-meubel. Maar ergens denk ik ook: voorlopig woon ik hier nog wel even en de luxere tafel past beter bij wat ik in mijn hoofd heb. Maar het voelt zo bezwaard om ‘onnodig’ geld uit te geven :confused:

Echt first world problems maar ik wil gewoon een fijn en mooi ingericht huis. Duurt al meer dan 2 jaar om de juiste keuzes te kunnen maken.

2 likes

Ik zou voor de mangohouten versie gaan, ik zou namelijk spijt krijgen van m’n keuze.

6 likes

Maar je kan die duurdere tafel toch gewoon meenemen als je gaat verhuizen? Het is misschien nu financieel slimmer om de goedkopere te kopen maar als je dan over X jaar toch die duurdere wil kopen gaat dat niet meer op toch.

7 likes

Dat ligt er echt aan hoe je in zulk soort dingen staat haha. Kan je het goed uit je hoofd zetten als iets te duur is? Ik wil graag een nieuw bureau en ik zie práchtige dingen voor 400-500 zelfs 600 euro, maar dat heb ik er absoluut niet voor over, dus ik heb me ervoor afgesloten hup weg ermee want dat ga ik gewoon niet doen, voor <200 euro moet het ook kunnen. Soms zie ik binnen mijn opgelegde budget echt wel mooie dingen en zodra ik me daarop focus, nog beter, op één daarvan, en niet meer vergelijk met de rest kan ik daar gewoon heel blij mee zijn.

Maar soms is iets duurs wat je hebt gezien gewoon hét mooist, voldoet die het best aan je wensen, en dan krijg je spijt als je voor plan B gaat omdat dat nu eenmaal minder kostte. Als je daar minder blij mee bent, hem eerder zult willen vervangen, het geen langetermijnaankoop blijkt, dan is het evengoed zonde om nu wel-veel-maar-niet-zó-veel geld uit te geven en later nog een keer als het ook in één keer helemaal naar wens kan.

Als je het geld wel hebt dan gewoon met dichtgeknepen ogen afrekenen, niet meer aan de prijs denken, maar wel elke keer als je aan tafel zit blij zijn met je aankoop :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Klinkt alsof je heeeeel blij zou zijn met die mango houten tafel. Over een paar jaar ook nog denk je? Dan zou ik daarvoor gaan en besparen op de salontafel/tv meubel. Salontafels zijn meestal ook niet zo duur.

3 likes

Klinkt alsof je heel blij zou zijn met de mango tafel! Dat is ook wat waard!

Ik heb ook zulke aankopen gedaan, en dan dacht ik: stel dat ik 160 meer uitgeef, dat betekent over 16 maanden een 10tje per maand voor een mooi uitzicht en een blij gevoel als ik naar m’n tafel kijk, en geníeten als ik eraan zit! Nou, dat is toch een koopje per maand!

Ik weet dat dit niet helemaal kloppende logica is maar het haalde bij mij wel dat bezwaarde gevoel een beetje in evenwicht.

Ik heb zelf geen spijt gehad van aankopen waar ik dit gevoel bij had als wat jij hebt bij deze tafel!

5 likes

Dit worden waarschijnlijk mijn eetkamerstoelen (X2). Ik wil de eetkamer een beetje een winters kleurenpalet geven en de woonkamer herfst. :slight_smile:

Morgen ga ik toch nog wat kringlopen af op zoek naar een tafel.

9 likes

Als je zoekt op ’ japandi eettafel’ kom je denk ik wel wat moois tegen wat hier bij past!

2 likes

Lichte houten tafel met ronde hoeken vind ik er wel mooi bij passen. Of een ronde tafel maar dat moet je maar net willen. Zoiets:

En dan met stoelen die iets van contrast geven omdat het anders (naar mijn idee dan haha) te veel hout wordt qua vloer en tafel. Dus daarom met metalen frame en niet een beige stof maar antraciet:

3 likes

Wij hebben deze eettafel, je kunt hem zelf nog beitsen of in de olie zetten(hebben wij gedaan)

https://www.wehkamp.nl/woood-ronde-eettafel-rhonda-xl-150-cm-215333/

1 like

Ik heb deze. Je ze hebben nu al die bladen en poten in de aanbieding bij Karwei btw :hugs: Heb zelf wat smallere zwarte pootjes eronder (lopen schuin af)

3 likes

Hij staat er niet helemaal op maar mijn keuken is op dit moment niet zo netjes haha. Wij hebben de tafel in blanke olie gezet. Je hebt ook nog een maatje kleiner(130) maar wij hebben een groot gezin dus dan is 150 wel prettig. Het is wel een grote tafel, groter dan zo op de foto lijkt

10 likes

Voor onze nieuwe woning zijn we op zoek naar een pvcvloer. Wat zijn jullie aanraders qua winkel in midden Nederland?

Wij hebben een hele goede ervaring met Laminaat2go in Amsterdam Noord. Fijne communicatie, werden nergens toe ‘gepusht’ en alles is super mooi gelegd.

1 like

Dit is waarschijnlijk voorlopig mijn woon- en eetkamer. Nog zeer kaal maar ik heb in ieder geval de belangrijkste dingen kunnen kopen. Ik had voorheen helemaal geen meubels dus het begin is er. :wink:
De woonkamer zal vooral herfstkleuren krijgen en de eetkamer winter. Slaapkamer ga ik pas in het voorjaar doen dat zal voorlopig alleen kledingrekken en een bed zijn. :stuck_out_tongue:

18 likes