Interieurtopic #3

Sowieso doen! Dat zeg ik als persoon die misschien max 1x per kwartaal thee drinkt. Maar vind het ook een toevoeging voor pasta koken of als je warm water wilt kan je qooker water mixen met lauw water, zonder 1904873 minuten te moeten wachten op de juiste temperatuur. En scheelt weer een waterkoker op het aanrecht.

6 likes

Wel meerwaarde, echt ideaal!

6 likes

Ik kan echt niet meer zonder quooker en gebruik echt 100 keer per dag. Hij is ook ideaal om pannen af te wassen of messen (zeker als je kip gesneden hebt) schoon te maken. Of om herbruikbare waterflessen af te spoelen om bacteriën te doden ipv de vaatwasser te hoeven gebruiken. Ik snap eigenlijk niet hoe ik ooit zonder hebt gekund😛

4 likes

Dit is niet altijd zo. Maar kun je voor kiezen geloof ik als optie.
Wij hebben dat niet, en het is of kokend, of koud(heel lang wachten tot het warm is want boiler vd warmtepomp staat op zolder)

3 likes

Ja hier word het aangesloten op stadsverwarming. Dat is vlot warm en als het goed is komt er een reservoir in voor warm water.

3 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Bbq-topic

Volgens mij heb ik vorig jaar bij de Lidl een lookalike van de Big Green Egg gezien. En misschien zijn er nog meer merken die ook zo’n kamado-bbq op de markt hebben gebracht? BGE is volgens mij het meest bekende merk, maar er zijn er misschien meer te vinden die niet meteen 1000 euro kosten. Kan zijn dat de Lidl ze nu niet in het assortiment heeft, omdat het een seizoensproduct is, maar dat ze binnenkort wel weer online te koop zijn. Langzaam garen kan volgens mij ook op een gewone bbq als je een deksel hebt.

Edit: Haha dit was nog een reactie op @tomtom maar mijn bericht is niet meeverhuisd naar het bbq-topic. Dus nu staat het hier een beetje gekkig :wink: :laughing:

4 likes

Ik weet niet of het je stijl is, maar je zou kunnen kijken naar Deens design. Vaak hebben die banken een stevige vulling. Wij hebben een bank die al meer dan 10 jaar oud is en voelt bijna nog net zo stevig aan.

Edit: tweedehands kijken kan je dan ook zeker doen hoor.

1 like

Mijn ouders hadden in het vorige huis nog een “oude” losse quooker, die vind ik eigenlijk veel handiger dan de 2-in-1 kraan die ze nu hebben, maar volgens mij bestaat dat niet meer. Nu ik uit huis ben mis ik het echt heeeel erg, vooral met koken. Het is echt van toegevoegde waarde vind ik.

5 likes

Ik heb hier trouwens laatst om kleuradvies gevraagd voor de aanbouw en deze week is de schilder bezig. Vandaag heeft hij eindelijk de eerste laag kleur erop gezet en ik ben er nu al zó blij mee. Als het af is, zal ik wel eens een paar foto’s maken en waarschijnlijk hier nog een keer voor advies om vloerkleden bij het zithoekje vragen :wink:

Het is uiteindelijk Skimming Stone geworden van Farrow&Ball! Heb totaal 5 testers besteld; Elephants Breath was savonds te grijs, Joa’s White te geel, Drop Cloth leek bij de kleur van onze keuken een beetje viezig, terwijl die in de rest van aanbouw wel mooi was en Mushroom van Vestingg vond ik toch te beige. Mijn man vond de laatste 2 kleuren ook te donker. De F&Bkleuren hebbben we trouwens bij de Gamma laten mengen in zo’n 100ml potje voor €2,99.

11 likes

Ik heb hier weleens gezien dat muren aan dezelfde zijde in verschillende kleuren werden geverfd. Dus niet een andere wand maar aan dezelfde kant.
Dat waren meestal grote huiskamers.
Zou het ook werken in een wat kleinere woning?
Ik wil de linker muur ten opzichte van de schouw denk ik lila hebben want alles is ineens zo degelijk en beige uitgevallen. Of staat dat heel gek?

NB let niet op rommel moet nog alles goed een plek geven, stoel was net bezorgd etc

Samenvatting

8 likes

Dat wordt denk ik heel erg leuk! Welke kleuren denk je aan?

Edit: oh lila zeg je. Lijkt me erg mooi bij dat beige.

1 like

Tnx!
Ja ik heb wat keuzes gemaakt in de hal (behang, vloer) en hierwaar ik heel blij mee ben maar ineens heel klassiek ofzo aanvoelen. Of uitpakken wat niet de bedoeling was. Printje van van Gogh behang, Hongaarse punt. Nogmaals ben er wel blij mee maar voelt ineens zo degelijk?
Dus denk wil iets vrolijks op de muur dus of lila of pastel oranje zoiets?
Wordt niet te druk denk je?

1 like

Ik ben echt een kleurnoob, heb al meerdere malen voor dat rek gestaan en heb er volgens mij geen oog voor. Dus bij deze mijn vraag:

Mijn appartement heeft een zwart gelakte houten vloer, inrichting is Scandinavisch / japandi met veel licht eikenhout. Grijze bank en gordijnen, kleur zit alleen in accessoires (vooral groen). Ik wil d.m.v. minstens 1 gekleurde muur wat meer kleur in huis brengen. De kleur mag niet te donker zijn in verband met de zwarte vloer.

Heeft iemand suggesties voor een kleur die mooi hierbij zou passen?

2 likes

Nee dat denk ik niet! Ik denk juist heel leuk. Welke kant van de schouw wil je het doen? En neem je de schouw mee? Dat zou ik namelijk doen haha

1 like

Ik weet niet waarom ik al die leuke verfprojecten in ons huis had bedacht, want het is echt kut om te doen. Mja, wel blij met hoe deze muur in de slaapkamer wordt (moet nog één laagje hebben en is nat op de foto) :smiling_face_with_three_hearts:

92 likes

Mega strak!

7 likes

Thanks! De perfectionist in mij vindt het niet strak genoeg, maar met dit soort projecten probeer ik dat maar een beetje los te laten haha.

2 likes

Nou dan wil deze mede-perfectionist even je hersenpan binnendringen en zeggen dat je het zeer netjes hebt gedaan.

1 like

Mooi zeg, ga je je bed hier tegenaan zetten?

@KipTokTok ik wilde links doen; ja misschien toch ook de muur boven de schouw meenemen hè. Tnx voor meedenken!

5 likes