Interieurtopic #3

Dat is ook een goed idee inderdaad!

1 like

Oke domme vraag van de dag. Als ik zoiets koop en ik heb een raam van 2.75 ofzo heb ik dan aan 2 genoeg? Toen ik mijn huiidige gordijnen kocht bij iemand die ze zelf maakt had ze ooit een heel moeilijk verhaal toen ik de maten door gaf maar ik weet niet meer wat dat precies was maar ik dacht dat het met zoiets te maken had.

Het komt door die mevrouw toen dat ik begin te twijfelen. :see_no_evil:

Twee van deze geeft je dan in totaal maar 5 cm speling. Waarschijnlijk is je gordijnroede ook al wat langer dan het raam? Gordijnen met ringen hebben alsnog wel wat ruimte nodig om te plooien, dus dan eindig je met een kier in het midden.

Moet nog nieuw systeem ophangen maar raam is even breed als de muur, wel ook nog 5 cm kozijn ofzo aan beide kanten.

1 like

Nee is niet genoeg. Je moet ook ruimte hebben voor de plooien en dat heb je niet voldoende met twee van deze.

1 like

Dus dan moet ik er 4 kopen? Of is 3 dan ook genoeg. Ik snap dit niet haha. Ik dacht die 140 is zoals het gewoon hangt, maar niet dus. Heb nog nooit kant en klare gordijnen gekocht.

Ik ben een beetje rond aan het kijken voor spiegels maar tot op heden vind ik alleen deze leuk:

H&M [x]

[x]

Bold Monkey

Made [x]

1 like

3 is genoeg lijkt me dan. Als je ze links en rechts gelijk/symmetrisch open wilt hebben dan 4

1 like

Misschien zelf maken? Er staan verschillende tutorials op Youtube. Ik dacht meteen aan deze:

1 like

Wat hebben jullie in de vensterbank bij je slaapkamer? Kom er maar niet uit, het is telkens net niks… Ik heb twee vrij grote ramen, veel zwart/wit/zand dus kom momenteel niet verder dan een vaas met pampass/pluimen.

Ik zag de bovenste vandaag in de Home maar vond hem best klein. Waar zou jij hem willen ophangen?

Je kan er 3 kopen, maar dat lijkt me niet mooi. Ik zou andere kopen in een grotere maat, dat je er wel 2 hebt maar dan dus 2 grotere.

Onze slaapkamer is aan de achterkant. Heb er een nep hangplantje van de Ikea staan in een leuke pot en verder niks (doosje wasknijpers achter het gordijn omdat we op het balkon een waslijn hebben). Zie het verder toch niet zelf want kom er alleen om te slapen dus geen zin er iets neer te zetten dat er vast afvalt als we de gordijnen dicht doen.

2 likes

Ook niets haha, had eerst plantjes maar die deden het daar niet zo goed. Dus nu wel op zoek naar iets leuks, ik lees even mee!

2 likes

Hi, Ik heb een bank van hun staan! Heel tevreden over, levering duurde alleen mega lang, maar was ook wel logisch gezien de afgelopen periode.
Wat ik begreep is dat zij inkopen bij een grotere leverancier, aan mijn poef zit een label “Dutch sofa Company”. Overigens is er een groot deel overlap met de collectie (huismerk) van loods 5

1 like

Late reactie maar wie weet heb je er nog wat aan.
Ik dacht: deur van de inbouw kast eruit en vervangen voor gordijn of schuifdeur? Dan kun je evt nog wat schuiven met de kast.

1 like

Ik ben op zoek naar een lamp welke lijkt op deze, alleen dan graag ietsje goedkoper. Mag ook in een ander pastel kleurtje. Heeft iemand toevallig tips?

Ben nog wel benieuwd naar een dingetje… iemand ervaring met een ‘houtlook’ keuken op een ‘houtlook’ (PVC) vloer? Wij neigen hier nu naar maar weet niet zo goed of dit een goede combinatie is…

Had eerst een gekleurde keuken op het oog, maar ben toch bang dat je dat op een bepaald moment zat raakt en dan is hout toch net wat rustiger…

Heb twee vensterbanken in de slaapkamer en die staan allebei helemaal volgestouwd met planten, die doen het heel erg goed daar. Oh en een klein glazen vaasje met een plastic speelgoed toverstaf, herinnering aan een bijzondere avond

1 like

Ik heb geen vensterbanken in m’n slaapkamer, maar ik zou een of meerdere van dit doen: cactusjes, vetplantjes, ander soort plantjes, fotolijstje, en vooral niet te vol.

1 like