Interieurtopic #3

Ik hoorde van een blogger dat de meubels die al in elkaar zijn beter van kwaliteit zijn dan degenen die je zelf nog moet in elkaar steken. Ze zag daar een duidelijk verschil in.

4 likes

Oh bedankt, ook zeker goed om rekening mee te houden!

Ik zou een rand met een breedte gelijk aan de afstand tussen de deur en het plafond naast de deur wit laten. Dan is de deur ‘omrand’.

13 likes

Ohja slim!

1 like

Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag. We zijn op zoek naar houten witte jaloezieën voor in de keuken (straatkant huis). Nu is het een kiep/kantelraam en mogen we niet boren in het kozijn. Totale raambreedte is 130cm (155 hoog) en we dachten een goede gevonden te hebben, tot mijn vriend zei van “oh shit als ze helemaal naar boven getrokken zitten, moet het raam nog wel open kunnen” dus opgezocht en opgetrokken zijn deze 20cm dus dat is te lang. Ik heb voor m’n gevoel al 85 verschillende pagina’s bekeken en ben een beetje het spoor bijster.

5 likes

Klem jaloezieën of zo’n op maat gemaakt inzetraam

1 like

Ja maar met klem heb je het probleem dat het een dubbel raam is waarbij één helft maar open kan, de andere helft heeft nergens waar je de klemmen aan vast kan maken. Dat andere ken ik niet, ga ik morgen eens naar kijken!

1 like

Weet je zeker dat ze niet meer open kunnen dan? Wij hebben in de woonkamer draaikiepramen en ook houten jaloezieën en die ramen kunnen gewoon open met de jaloezieën ervoor/met de jaloezieën omhoog. Het raam is dan niet helemaal vrij maar het is bij ons diep genoeg zodat het open kan. Ze zitten bij ons niet op het kozijn bevestigd maar erboven. Kan later wel even een foto maken hoe het bij ons is.

Ze kunnen zowel in draai als kiepstand open, alleen in draaistand natuurlijk niet meer volledig. Dus de vraag is dan of dat erg is? Is een stukje open in draaistand voldoende, of moet het raam echt volledig open kunnen?

Anders zou je ook nog een ander materiaal kunnen overwegen wat dunner is, waardoor het pakket dunner is. Maar dat is vaak wel net een andere uitstraling dan hout natuurlijk.

1 like

Ik had precies hetzelfde probleem. Adviseur van veneta langs geweest en die had als oplossing een soort van ‘blokjes’ die je eerst op de muur bevestigt en daar vervolgens weer de jaloezie op. De jaloezie hangt dan als het ware wat verder naar voren waardoor het raam nog wel kan kiepen. (Draaien kan helaas niet, daar heb ik me maar bij neergelegd omdat ik de jaloezieen zo mooi vond :woman_shrugging:t3:)

1 like

Ik weet dat je F&B kleuren in gamma huismerk kan laten mengen, kan je dat ook doen voor Little Greene kleuren?

2 likes

https://www.gamma.nl/assortiment/verf-configurator/configurator/C22299903#step1

Dat kun je hier checken. Wanneer je de kleurnaam invult van Little Greene dan zie je of ze deze kunnen mengen.

2 likes

Ah top tip dankjewel!

5 likes

Had je die blokjes gekocht bij de raambekleding of moest je daar zelf naar opzoek want dat klinkt wel als een goede oplossing

@suikerklontje
Bij ons mag het sowieso niet op het kozijn bevestigd worden want het is een huurhuis en daar mogen we niet in boren. Een foto van hoe 't er bij jou uitziet is misschien wel handig, dan heb ik een beetje een idee.

1 like

Ik ben aan het zoeken naar een lekker groot wollen plaid voor op de bank. Maar ik wil het liefst een grote, dus groter dan bijv. 130 bij 200. Ze hebben alleen bijna allemaal dat formaat, echt lastig.

Heeft er toevallig iemand een tip?

1 like

Ga ik morgen even voor je maken, het zit bij ons op de wand.

1 like

Mijn vriend en ik hebben alleen maar meningsverschillen als we het over de inrichting/ indeling van ons huis hebben. We hebben er allebei ook geen verstand van en weten niet goed hoe te beginnen. Heeft iemand ervaring met een interieurstylist oid? Iemand die mee kan denken over indeling, kleuren, materialen, etc. Dus meer de basis dan echt concreet de inrichting en alle meubels en aankleding.

3 likes

@VickyViolence

2 likes

Ligt denk ik wel heel erg aan wat je stijl is. Ik weet dat bijvoorbeeld @interieurvanmies interieuradviezen geeft maar haar stijl moet wel bij je passen. Zo heeft elke stijlist een eigen sfeer zegmaar

2 likes

Ja, van Klippan via Arket. Die hebben wij en is heel warm + groot.

6 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Interieurtopic #3 (Deel 3).