Interieurtopic #3

Heb een soortgelijke kleur op de muur, maar dan met linnen gordijnen. Misschien is dat nog een optie:

Bij de Ikea hebben ze deze: SCHOTTIS Verduisterend plisségordijn, donkergrijs, 100x190 cm - IKEA Die hebben wij tijdelijk gebruikt in o.a. de badkamer! Werkt prima voor een klein prijsje.

Edit: oh ik lees dat het voor de woonkamer erker is haha. Dan weet ik niet of dit heel mooi en handig is gezien ze je vanaf bovenaf naar beneden dicht doet…

1 like

Glasfolie op strategische plekken? Is niet verduisterend, maar zorgt wel voor die vervelende blikken die zo makkelijk naar binnen kunnen kijken.

1 like

Ik zag dit gisteren bij de Hema. Zag er wel mooi uit.

1 like

Ik heb een nieuw bank gekocht en wil eigenlijk wat nieuwe kussentjes erop. Het is een antraciete hoekbank en hij staat op het bekende karwei kleed.
Heb een lichtgrijze muur en verder alles wit en zwart. Wil graag wat meer warmte en misschien wel kleur.

Vind bijvoorbeeld dit mooi maar vraag me af of dat dan niet vloekt.

Kunnen jullie wat advies geven?

Raamfolie van de Action! Is €2 per rol ofzo

1 like

Met een verfroller karnemelk op je ramen rollen; dat is super goedkoop en droogt op als matte raamfolie.
Stinkt écht niet. Daarna kan je het weer weg wassen.

(In reactie op @Clo)

16 likes

Leuk kussen!
Beige tapijt dus en verder ook hele neutrale kleuren? Nee hoor, waarom zou dit vloeken. Qua kleuren kun je nu echt alle kanten op

1 like

Ik heb gewoon het een en ander besteld en ga morgen gewoon eens kijken!

Ik vraag me bij zulke dingen dus echt af wie dit heeft uitgevonden. Stond diegene op zo van “goh, ik smeer ff karnemelk op het raam tegen pottenkijkers hoor”?

6 likes

Ja bijzonder he?! Het schijnt een kunstenaars-ding te zijn. Misschien was het een verstrooide kunstenaar met calcium-tekort die terugkeerde in zijn atelier, een blik wierp op de berg afwas die hij vergeten was en vaststelde dat al zijn drinkglazen prachtig mat waren opgedroogd :rofl:

6 likes

Wij hebben eindelijk een bank(in een L vorm) gevonden die wij allebei mooi vinden! Nu zijn we alleen nog aan het nadenken over de kleur, ik wil het sowieso graag in een van de velvet stoffen en dit is de vloer die we nemen. Ik denk overigens niet dat we een kleed gaan nemen in de woonkamer en de muren worden een lichte kleur. De tafel wordt wsl van marmer in bruin/zwart.

1 like

Heel mooi!
Wat voor kleur komt er op de muren, en qua gordijnen?
Eetkamer stoelen?

3 likes

Hele goede vraag, zo ver zijn we nog niet haha. Op de muren komt sowieso een lichte kleur denk aan licht beige of wit met een donkere gloed erin. We houden absoluut niet van te veel kleur op de muur :joy: de gordijnen wil ik denk ik ook een zandkleur hebben, sowieso geen grijs. Maar we willen ook absoluut niet dat het een beige huis wordt dus vandaar dat we zo twijfelen.

Mij lijkt deze kleur wel gaaf erbij, de woonkamer van de huismuts vind ik trouwens echt prachtig

1 like

De groene lijkt mij erg mooi! Ik heb ook een groene bank en ook al is het een kleur, is het nog wel erg neutraal en kleurt het ook mooi met onze houten vloer. Daarnaast staan veel kleuren er ook mooi bij, dus je kunt ook afwisselen met gekleurde accessoires en kussens in de woonkamer.

1 like

Mijn ouders hebben een tijdje een koeienhuid op de grond gehad, maar daarvan gingen alle uitsteeksels snel omkrullen dus na een half jaar zag het er niet uit. Ik zou dus wel even goed opzoeken en kijken naar reviews of dat bij deze ook aan de orde is, zou zonde zijn anders!

1 like

Haha sorry hier moest ik een beetje om lachen :slight_smile:

Als je de woonkamer van De Huismuts mooi vindt zou ik echt kijken naar warme kleuren, zoals de Gold of Spanish Brown, of Oatmeal (maar die laatste is weer lichter). Verder zijn Petrol en Commando Green ook hele mooie, nog best neutrale opties!

1 like

Hahahaha toen ik het typte moest ik zelf ook al keihard lachen :joy:

2 likes

Wow ja die roest-achtige kleur! Kun je alsnog alle kanten mee op qua kussens/tapijt etc. als je de muren ook neutraal houdt. Beige/bruin staat er ook heel mooi bij natuurlijk, maar ook chroom/zwart etc. Linnen gordijnen bijv?
Denk goed om ook na te denken of je meer richting koel/warm wil

Ik heb toevallig net ook een bank gekocht!
Ik had een nieuwe van Montel maar toch niet zo tevreden over kleur/omvang. Stom eigenlijk

Deze ih beige. En er was goeie korting bij Trendhopper, alle accessoires 50% deze vazen bij elkaar 26 euro.

3 likes

Spanish Brown en die gold zijn prachtig zeker als de rest neutraal is, denk dat die andere kleuren te koel worden