Interieurtopic #3

Wij hebben ook een groene keuken en ik ben er nog elke dag zo blij mee! Ik vind de combinatie met houten details ook heel mooi.

4 likes

Nu wil ik ook een groene keuken. :sob:

Eindelijk bijna klaar met de traprenovatie hier, heeft echt lang geduurd en wat een rotklus. Eerst het tapijt eraf, spijkers eruit, lijmresten verwijderen, opschuren, ontvetten en nu eindelijk verven. En dan ben ik er wel klaar mee. :sweat_smile: hoewel de overloop eigenlijk ook nog gedaan moet want daar ligt ook nog tapijt.

46 likes

Hoe groot zijn jullie eettafels en uit hoeveel personen bestaat je huishouden?

2 likes

220x100cm, plaats voor 8 mensen (comfortabel) of 10 mensen (iets krapper, maar het kan)
Ons gezin: 2 volwassenen

Wij hebben een Deens ovale tafel van 200x100, er passen 6 stoelen aan en eventueel 8 als je iets krapper zit. We zijn met z’n tweeën. Hiervoor hadden we een tafel van 150x80 cm.

Wat een mooie vloer :heart_eyes:

4 likes

Met zn 3en sinds kort, (baby’tje) en tafel van 300x100. Zo’n lange eikentafel met 8 stoelen, maar er kunnen er ook 10 aan, op de kop zn kant staat nu de babystoel.
We leven ook wel echt aan die tafel, met bezoek, eten, soms werken, koffietje drinken etc. Soms baby verschonen. Vind het wel ideaal (als je er plek voor hebt), en nog plek voor wat decoratie.

5 likes

De muur achter het bed in een warme tint schilderen, een vloerkleed deels onder het bed, warmere lampen van stof wellicht

4 likes

Het makkelijkste is het dekbedovertrek! Okergeel staat denk ik mooi bij deze kleuren. En misschien een sprei met gebreide structuur oid.

4 likes

Jaaa hout! :smiling_face_with_three_hearts: hout maakt het warm. En okergeel is heel mooi idd.

2 likes

Dit met een warmbeige kleed! En dan misschien warmere lampen

2 likes

Een vriendelijker nachtkastje. Of deze verven, in een of twee tinten donkerder, dan de kleur die je kiest voor de achterwand. En wellicht de lamp goud of brons spraypainten? En inderdaad met structuren en warme kleuren werken op je bed, dan heb je geen last van het grijs van het bed. Zit op de foto wel wat warme ondertoon in, dus die kan dat best hebben.

3 likes

Ik zou voor alles in dezelfde kleur blauw gaan en dan het bed als eyecatcher eruit laten springen. Dus de plank op de muur ook mee verven, nachtkastjes zelfde kleur blauw. Gekleurd beddengoed op het bed met een witte/beige sprei met structuur (bv grofgebreid). Dan gekleurde accessoires op de nachtkastjes en op de plank boven het bed, in kleuren die terug komen in het beddengoed.

Weet ook meteen wat ik zelf ga doen met de lege muur achter het bed en het restje verf.

5 likes

Wij hebben de hele slaapkamer in brave ground van flexa! Vindt het heel warm en gezellig staan, heb nu spijt dat we het plafond niet ook mee gepakt hebben!

Heeft iemand tips voor budget, maar mooie gordijnen? Ik zoek een wat dikkere stof. Ik wil ze liever niet online bestellen

Ik heb laatst kant en klare gordijnen van de ikea in fluweel gekocht. Zien er heel luxe uit voor de prijs, maar je bent wel beperkt qua kleuren met kant en klaar. Weet niet wat je budget is en of dat past in je huis? Bij Casa hadden ze ook mooie kleuren voor een leuke prijs.

1 like

Ik ben blij met mijn kwantum gordijnen.

2 likes

Wat gordijnen vaak duurder maakt, is als ze op maat moeten worden gemaakt. Dan kan je beter kant en klare (bijv bij Jysk of Leenbakker) kopen, gaat het om ramen met een soort van standaard maat? Missh zou je die van Jysk/Leenbakker iets moeten inkorten. Ze hebben vaak wel mooie opties voor zachte prijzen.

1 like

Naast wat al genoemd is zou je ook nog bij Wehkamp kunnen kijken, daar heb ik de mijne vandaan en vind de kwaliteit best goed.

2 likes

Thanks ik ga even kijken! Ja het is voor onze openslaande deuren in de lengte van het huis. Ik had hele mooie gezien maar die waren 1400 euro. Heb niet zo’n zin om zoveel geld uit te geven maar wil wel graag dat het er beetje mooi uitziet haha. Ik ga even jullie tips bekijken thanks!

1 like