Interieurtopic #3

Wat leuk groen! En die combinaties zien er veelbelovend uit. Wij zijn ook voor groen gegaan, maar dan lichter groen. Bij ons is ons huis alleen pas over een klein jaar klaar. Ben dan nu wel bang dat ik de kleur al minder mooi vind voordat we er überhaupt zitten.

1 like

Langs een stoffenmarkt? Wij hebben onze van een kraam op de lapjesmarkt, ze heten curtaincy.nl en staan volgens mij door het land op meerdere markten. Daar kon ik stof bekijken (ook staaltjes meenemen) en zij hebben ze ook op maat gemaakt! Waren 520 euro kwijt voor velours gordijnen voor 2x 3m brede ramen (en 2,60 hoog), best een prima prijs vond ik!

6 likes

Saliegroen eerder dan? Bij ons is het ook voor september, oktober van dit jaar. We moeten eerst renoveren maar ik heb wat foto’s opgeslaan op instagram en ben elke keer weer blij met mijn keuze. Gewoon fotootje opzoeken en daar naar blijven kijken.

3 likes

Ja, saliegroen komt wel redelijk in de buurt! Slim, ga ik ook maar blijven doen. Ik word er nu in elk geval nog mega blij van hoor!

1 like

Ik heb mooie, dikke gordijnen van Veneta die met dezelfde afmetingen bij andere winkels makkelijk het dubbele zouden kosten. Weet alleen niet of ze bij de afmetingen van jouw huis nog steeds goedkoop zouden zijn

2 likes

Hema! Daar worden ze nu ook gratis op maat gemaakt.

1 like

Ik ben heel erg tevreden met mijn gordijnen van HEMA! Zijn altijd om de zoveel weken in de aanbieding. Ik heb stof Calais Ecru

3 likes

Ik ben totaaaaal niet origineel - groetjes vanaf mijn grijze hoekbank - maar wij willen dit in een hoek:

Is dit goed zelf te doen met latjes? Of beter complete panelen bestellen… wat wel prijzig is. Alle tips zijn welkom!

5 likes

Lijkt me echt heel goed te doen. Vooral precies uitmeten zodat de afstand steeds gelijk is. Als je googelt op DIY lattenmuur zijn er al veel stap voor stap voorbeelden, bv DIY Lattenwand – Femke blogt

1 like

Zoals mijn schoonvader altijd zegt: “Hout is goud”.
Denk wel dat het goed te doen is zelf maar uit ervaring weet ik dat zulke latjes als snel rond €7 p.s. zijn. Dus even die rekensom maken.
Zou je niet aanraden ruwe schaaflatten te halen, die zijn heel moeilijk om netjes glad geschuurd te krijgen.

2 likes

Ohja fuck, hout is nu echt bijna niet betaalbaar…

2 likes

Ik heb dit op m’n werk, om galm tegen te gaan. Helpt niks. Maar dat terzijde, we worden helemaal leip van die strepen. Iets om even rekening mee te houden misschien :grimacing:

3 likes

En er gaat heel veel stof tussen zitten, ook niet chill.

4 likes

Ik weet niet wie, maar volgens mij was er laatst iemand van het forum die de wand achter haar bed zo zelf heeft gemaakt, en daar een soort stappenplan bij had beschreven Als het niet in dit topic terug te vinden is misschien in het klustopic?

2 likes

Ik kijk mee! Wil misschien zoiets achter de televisie een klein stukje

2 likes

@Unquestionable vond iets soortgelijks heel leuk om te maken in haar slaapkamer volgens mij :grimacing:

Edit: joe dubbel, maar ik ben toch benieuwd naar de reactie op m’n shout out hehehe

3 likes

Wij hebben een bank in deze kleur, en ik wil na 5 jaar wel eens andere kussens. Maar ik weet niet zo goed wat, iemand ideeën? We hebben nu in dezelfde stof (velours) donkergroene, bordeauxrode en okergele kussens zonder print. We hebben verder best veel kleurrijke andere meubels (zeegroen, donkerblauw en veel donker houten meubels…).

1 like

Ik vind de kleuren die je nu noemt leuk, maar andere opties zijn denk ik: lichtroze, beige, lichtgrijs of goud(accenten)…

Eventueel in een combi met een of meerdere kleuren die je nu al hebt.

2 likes

Kijk eens bij hkliving ik vind dat die prints overal wel bij kunnen

4 likes

Supermooie kleur!
Ik vind dat hotelchique wel mooi, zwart goud bronsachtig met af en toe een luxe dierenprint.

5 likes