Misschien een kandelaar?
Of een bijzettafeltje (ok is niet echt een accessoire)
Ikzelf heb ook een walnoot fotoplankje van IKEA en vintage foto lijstjes
Misschien een kandelaar?
Of een bijzettafeltje (ok is niet echt een accessoire)
Ikzelf heb ook een walnoot fotoplankje van IKEA en vintage foto lijstjes
Er moet nog veel qua accessoires gebeuren in ons huis (de muren van 280 hoog zijn echt kaal nog bijvoorbeeld), maar ik word wel blij van alle kleuren en texturen. Ons kleed van de Wehkamp is ook binnen trouwens! Erg blij mee.
Zal even wat foto’s delen van (een deel van) onze woonkamer:
Wat details:
Wat mooi! Heeel gaaf die kleur
Wat een prachtige gordijnen!
Heeft iemand hier onlangs zonwering laten plaatsen?
Ik schrik een beetje van de offerte maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat normaal is. Volgens mij is het wel ultiem luxe waar we bestellen, maar ik wil gewoon een simpel terrasscherm. Die desnoods met de hand uitgeklapt moet worden.
Ook tips voor midden Nederland zijn welkom.
Oh en zorgen screens echt voor minder warmte dan gewoon gordijnen dicht?
Ja, alles wat je aan de buitenkant al tegenhoudt qua warmte komt niet in het huis en dat maakt echt verschil. Zeker in een hittrgolf kan het een paar graden schelen binnen.
Dat is balen.
Het is nu bijna 5000 euro voor één kant van het huis (1 groot terrasscherm en 3 screens). Dat geld hebben we nu even niet, maar de huidige markiezen wil ik echt weg hebben (er zaten enorme wespen in en ze zijn ook gewoon aan het schimmelen).
Misschien dat we dan volgend jaar nog eens teruggaan voor die screens en hopen dat het niet al te heet is dit jaar.
Ik lees in je vraag meerdere termen. Screens (rolgordijn aan de buitenkant), zonwering (overkoepelende term voor allerlei opties), terrasscherm (kan horizontaal en verticaal). Begrijp ik het goed dat een (elektrisch) zonnescherm wilt, een soort markieze, maar dan vlak?
Alle warmte die je van de muur en de ramen weert, levert minder warmte in huis op. En je kunt wel naar buiten kijken. Dat is het voordeel ten opzichte van screens, gordijnen, etc.
Die kunnen heel duur zijn, maar er zijn verschillende mogelijkheden. Je kunt eens kijken naar een harmonicascherm die je zelf met kabels kunt uitdoen. Is altijd goedkoper dan elektrisch.
Alles goed dicht houden scheelt ook vind ik, maar screens houden meer warmte buiten. Maar als het een zomer als afgelopen zomer is, komt dat wel goed toch. En als het wel heet is, ook wel. Scheelt ook nog veel aan welke kant de ramen zijn waar het om gaat vind ik. In ons oude huis werd de woonkamer snel warm als de zon erop stond, want zuiden en veel ramen. Zelfs in de winter was het daar snel zonder verwarming aan 20gr als de zon in de middag scheen. Keuken was op het noorden en bleef in de zomer met alles dicht (binnen) een stuk koeler dan de woonkamer.
Maar mn favoriete plek om af te koelen bij extreme hitte was de kelderkast haha
Edit: met screens ging ik trouwens uit van die dingen aan de buitenkant van het raam, per raam.
We hebben momenteel op twee verdiepingen markiezen.
Boven wil ik screens, lijkt me goedkoper dan een valscherm. Dit zijn drie ramen.
Beneden wil ik een terrasscherm (eventueel met handbediening als dat veel geld scheelt).
@Suikerklontje dit zijn de slaapkamers op het zuiden met een plat dak
En ja dat bedoel ik ook met screens haha
Ik vind 5000 euro voor een groot zonnescherm en 3 screens niet zo duur. Wel veel geld, maar niet duur.
Edit: kun je niet eerst de screens doen en volgend jaar het scherm? En zo de kosten verdelen?
Bedankt, goed om te weten! Ik had echt geen idee maar ik hoopte gewoon op minder.
Ik denk dat ik het andersom ga doen. Eerst het terrasscherm. Dan kunnen we in de zomer ook gewoon fijn buiten zitten.
Ik heb nu een offerte voor alleen een terrasscherm voor 2000, dat is weer iets beter te behappen.
Ja dat kan ook. Ik dacht aan tijdelijke een of meer schaduwdoeken ophangen, die zijn niet duur, en dan wat minder hitte in de slaapkamers hebben. Maar zo kan het ook!
Kun je makkelijk bij die ramen? (ik las iets van een plat dak?) Dan is dit misschien ook een oplossing?
Lief, bedankt voor het meedenken. We gaan het gewoon even aankijken dit jaar. Beneden willen we het sowieso.
Maar genoeg buren die niks hebben, dus er zal ook wel zonder te leven zijn haha.
Ja, zo hebben wij het ook gedaan! Onder 2 elektrisch ga je (bijna) niet vinden. Is een nette prijs hoor!
Ik zou dezelfde afmetingen/ gegevens of zelfs de offerte doorsturen naar meer bedrijven. Soms zit er echt veel prijsverschil in. Eventueel kun je informeren of je het in een envelop kunt betalen(zonder BTW) of nog onderhandelen in de prijs.
Iemand een idee waar ik een soortgelijk kastje zou kunnen vinden? Deze is ‘Lekko cabinet’ van Noo.ma maar die prijs… €639 in de aanbieding. Jaja
Het gaat me vooral om de hoogte/ een kastje op hoge poten met een opbergmogelijkheid. Ik wil een hoog maar smal kastje naast de keuken voor het koffiezetapparaat. Maar bijna alle kastjes zijn te laag of te breed. Deze zoektocht duurt al veel te lang
Wij hebben ook een offerte voor een markies van ong 4 meter breed voor ruim 2000 euro. Of het wel of niet elektrisch is scheelde bij ons maar iets van 200 euro trouwens. Dus is volgens mij een prima prijs! Dan evt een zomer later de screens erbij voegen?
Hmm komt in de buurt. Ik vind alleen zo’n onderkant nooit mooi, niet handig ook mrt schoonmaken