Dat ligt er echt aan hoe je in zulk soort dingen staat haha. Kan je het goed uit je hoofd zetten als iets te duur is? Ik wil graag een nieuw bureau en ik zie pråchtige dingen voor 400-500 zelfs 600 euro, maar dat heb ik er absoluut niet voor over, dus ik heb me ervoor afgesloten hup weg ermee want dat ga ik gewoon niet doen, voor <200 euro moet het ook kunnen. Soms zie ik binnen mijn opgelegde budget echt wel mooie dingen en zodra ik me daarop focus, nog beter, op één daarvan, en niet meer vergelijk met de rest kan ik daar gewoon heel blij mee zijn.
Maar soms is iets duurs wat je hebt gezien gewoon hét mooist, voldoet die het best aan je wensen, en dan krijg je spijt als je voor plan B gaat omdat dat nu eenmaal minder kostte. Als je daar minder blij mee bent, hem eerder zult willen vervangen, het geen langetermijnaankoop blijkt, dan is het evengoed zonde om nu wel-veel-maar-niet-zó-veel geld uit te geven en later nog een keer als het ook in één keer helemaal naar wens kan.
Als je het geld wel hebt dan gewoon met dichtgeknepen ogen afrekenen, niet meer aan de prijs denken, maar wel elke keer als je aan tafel zit blij zijn met je aankoop