Interieurtopic #3

afbeelding

Ik vind dit plaatje, misschien kan je er wat mee!

5 likes

Ik vind de muur deels verven heel mooi, dus bijvoorbeeld een meter hoog ofzo. Nu wordt mijn woning opgeleverd met wit behang op de muur met een beetje een structuur. Heeft iemand ervaring met deels verven daarvan? Of kun je dat beter niet doen en gaat dat sowieso onder je afplaktape doorlopen?

De beste tip ever: plak het af.
Maar verf eerst de rand met de kleur die de bovenkant heeft. Die verf loopt dan onder de tape waardoor hij daarmee dicht gaat zitten.
Laat het drogen, de tape zit er nog op.
En dan pas met de kleur die het moet worden.

Ik heb op die manier een strakke lijn op spachtelputz kunnen maken

13 likes

Oh top dankjewel! De bovenkant laat ik wit, dus dan eerst een rand wit verven. Maar ga je dat witte (op wit behang dus) zien denk je als dat er onderdoor loopt? Dat je zegmaar ziet dat er een stukje witte verf zit bedoel ik, anders moet ik dat hele witte deel wit verven haha

5 likes

Oh hmm ja dat ga je denk ik wel zien ja. Het is niet wit geverfd behang?

6 likes

Nee gewoon wit structuur behang

Wil eigenlijk de hele muur, maar halverwege zit een deur en daarnaast de keuken. Boven de deur zit muur ipv zo’n raampje, dus is denk ik niet mooi als ik dan daarboven niet verf. Maar als ik dat doe moet ik boven de keuken ook verven, maar dat vind ik teveel gedoe haha

1 like

Je kunt ook afplakken, heel dun met overschilderbare kit erover, laten drogen en dan schilderen misschien

4 likes

Misschien kun je beide opties ergens testen!

3 likes

Zo heb ik het gedaan en ging perfect! @Baron

3 likes

Ik heb op een spachtelputzwand een lambrisering geschilderd zonder met wit te schilderen. Gewoon goed afplakken en de tape goed aanduwen, dan gaat het ook prima!

2 likes

Nou dit was een miskoop:

1. super random rode vlek in midden
  2. ik denk dat het bewuste “beschadigingen” en los draad moet zijn, maar oogt raar
  3. doet pijn aan voeten want vrij ruw en uitstulpingen etc

2 likes

Ik ben op zoek naar leuke wandplanken of wandrekjes maar ik kan niks vinden wat niet achterlijk duur is. Of ligt dat er gewoon aan dat de prijs van hout zo hoog ligt?

Maar als iemand nog tips heeft zijn ze welkom. Ik hou wel van die Tomado wandrekjes dus die komen er sowieso.

Nog bedankt voor de tip! Ook @Suikerklontje
Inmiddels heb ik een mooie met pvc beklede trap en het is helemaal niet glad! Het helpt ook dat in de trapneusprofielen een antisliprand zit.

5 likes

Fotoplank van woood? Bij Basiclabel heb ik ze voor 25 ps kunnen kopen dacht ik.

3 likes

We zoeken vooral iets voor grote planten. Maar die zijn wel mooi inderdaad.

3 likes

Ik heb een nieuwe bank nodig maar ben heel bang om een miskoop te doen.

Heeft iemand ervaring met een bank van

Woood
Sofa Company
Kragelund

?

Ja ik heb een bank van Sofacompany. Heel erg tevreden over! Destijds snel geleverd en de bank ziet er na 5 jaar nog top uit, geen ingezakte kussens o.i.d. Echt een mooie bank van goede kwaliteit.

3 likes

Ikea heeft bekende fotoplankjes (wit en zwart) nu ook in andere kleuren en in hout/bamboe. Ik vind ze mooi!

6 likes

Ik heb ook een bank van Sofa company, hij is nog mooi en kan tegen de kat z’n nagels! Maar het zitkussen van de chaise longue vind ik niet meer heel strak. De stof is een soort fluweel en ik heb de kussenhoezen al een paar keer gewassen, misschien komt het daardoor.

3 likes

Ik heb een fluwelen bank van woood (model bag) een half jaar geleden aangeschaft en ben er nog steeds blij mee.

4 likes