Interieurtopic #3

Check je pb!

3 likes

Wij hebben eentje van Bruynzeel, werkt meer dan prima!

3 likes

Misschien dark Plum van Flexa?

4 likes

Als ik daarop google, kan ik niks vinden van Flexa zelf (Velvet Touch komt steeds naar voren, maar dat is dus meer paars). Die verf die jij bedoelt is wel van Flexa?

2 likes

Ik heb zelf eens mild Plum overwogen en dacht dat zij een hele lijn hiervan hadden.
Zie nu dat die donkere kleur meer naar roze/rood neigt dan jij zoekt en ook Full Plum heet ipv dark sorry

3 likes

Aan die kleur dacht ik ook meteen, Merlot Mania.

2 likes

en @MeerChanelDanCoco

Ik ga een tester bestellen, dankjulliewel :grin:

6 likes

Die ken ik niet eens! Ik ga er naar kijken. Ik vind een Grohe ook wel een goede optie tot nu toe

3 likes

Als je een muur (muren) in red earth van fb of soortgelijke kleur verft, welke rustige lichte kleur past daar mooi bij? Mijn man wilt alle andere muren wit verven ik liever niet.

1 like

Ik heb deze kleur op de muur van de kamer van mijn dochter:

Er is een lichteiken vloer en komen donkerblauwe gordijnen (denk ik, gordijnen moeten nog besteld worden). Iemand een idee hoe ik het verder leuk kan combineren voor een kind? Kan natuurlijk heel natuurlijk met rotan / hout oid, maar het mag wel wat vrolijker en kinderlijker nog (ze is 2) en hoeft niet insta perfect te worden.

2 likes

Muurstickers idd! Of leuke posters?

Verder: Leuk vloerkleed erbij? Ik vind dat de kinderafdeling van H&Mhone regelmatig leuke heeft voor fijne prijzen.

En met de aankleding van het bed kun je ook veel, K. heeft bijvoorbeeld een ijsjesdekbed. Verre van insta-perfect maar ze is er zó blij mee. Als hij in de was gaat is ze eigenlijk teleurgesteld dat er ‘s avonds een ander op ligt. Wij hebben ook een hele toffe muurplaat bij K. met een wereldkaart en allemaal dieren erop, zo’n canvas ding net boven en onder een houtje wat dan aan een touwtje hangt zeg maar.

Als je de ruimte hebt is een (tipi)tentje ook leuk, dat hebben wij nu op R. haar kamer. Oud boxkleed erin, knuffels, boekjes en speelgoed en ze spelen er allebei regelmatig in, dan sleept de oudste er nog al het speelgoed in wat ze verder boven kan vinden, gaat hij dicht en mag ik vooral niet komen kijken haha. Of ze zitten er dus samen boekjes in te lezen. Echt een hit hier.

5 likes

Een behangcirkel?

2 likes

afbeelding

Ik vind dit plaatje, misschien kan je er wat mee!

5 likes

Ik vind de muur deels verven heel mooi, dus bijvoorbeeld een meter hoog ofzo. Nu wordt mijn woning opgeleverd met wit behang op de muur met een beetje een structuur. Heeft iemand ervaring met deels verven daarvan? Of kun je dat beter niet doen en gaat dat sowieso onder je afplaktape doorlopen?

De beste tip ever: plak het af.
Maar verf eerst de rand met de kleur die de bovenkant heeft. Die verf loopt dan onder de tape waardoor hij daarmee dicht gaat zitten.
Laat het drogen, de tape zit er nog op.
En dan pas met de kleur die het moet worden.

Ik heb op die manier een strakke lijn op spachtelputz kunnen maken

13 likes

Oh top dankjewel! De bovenkant laat ik wit, dus dan eerst een rand wit verven. Maar ga je dat witte (op wit behang dus) zien denk je als dat er onderdoor loopt? Dat je zegmaar ziet dat er een stukje witte verf zit bedoel ik, anders moet ik dat hele witte deel wit verven haha

5 likes

Oh hmm ja dat ga je denk ik wel zien ja. Het is niet wit geverfd behang?

6 likes

Nee gewoon wit structuur behang

Wil eigenlijk de hele muur, maar halverwege zit een deur en daarnaast de keuken. Boven de deur zit muur ipv zo’n raampje, dus is denk ik niet mooi als ik dan daarboven niet verf. Maar als ik dat doe moet ik boven de keuken ook verven, maar dat vind ik teveel gedoe haha

1 like

Je kunt ook afplakken, heel dun met overschilderbare kit erover, laten drogen en dan schilderen misschien…

4 likes

Misschien kun je beide opties ergens testen!

3 likes