Interieurtopic #3

Tnx!
Ja ik heb wat keuzes gemaakt in de hal (behang, vloer) en hierwaar ik heel blij mee ben maar ineens heel klassiek ofzo aanvoelen. Of uitpakken wat niet de bedoeling was. Printje van van Gogh behang, Hongaarse punt. Nogmaals ben er wel blij mee maar voelt ineens zo degelijk?
Dus denk wil iets vrolijks op de muur dus of lila of pastel oranje zoiets?
Wordt niet te druk denk je?

1 like

Ik ben echt een kleurnoob, heb al meerdere malen voor dat rek gestaan en heb er volgens mij geen oog voor. Dus bij deze mijn vraag:

Mijn appartement heeft een zwart gelakte houten vloer, inrichting is Scandinavisch / japandi met veel licht eikenhout. Grijze bank en gordijnen, kleur zit alleen in accessoires (vooral groen). Ik wil d.m.v. minstens 1 gekleurde muur wat meer kleur in huis brengen. De kleur mag niet te donker zijn in verband met de zwarte vloer.

Heeft iemand suggesties voor een kleur die mooi hierbij zou passen?

2 likes

Nee dat denk ik niet! Ik denk juist heel leuk. Welke kant van de schouw wil je het doen? En neem je de schouw mee? Dat zou ik namelijk doen haha

1 like

Ik weet niet waarom ik al die leuke verfprojecten in ons huis had bedacht, want het is echt kut om te doen. Mja, wel blij met hoe deze muur in de slaapkamer wordt (moet nog één laagje hebben en is nat op de foto) :smiling_face_with_three_hearts:

92 likes

Mega strak!

7 likes

Thanks! De perfectionist in mij vindt het niet strak genoeg, maar met dit soort projecten probeer ik dat maar een beetje los te laten haha.

2 likes

Nou dan wil deze mede-perfectionist even je hersenpan binnendringen en zeggen dat je het zeer netjes hebt gedaan.

1 like

Mooi zeg, ga je je bed hier tegenaan zetten?

@KipTokTok ik wilde links doen; ja misschien toch ook de muur boven de schouw meenemen hè. Tnx voor meedenken!

5 likes

Lief! Dankjewel :smiling_face_with_three_hearts:

@Scorpiovibes yes, ons bed komt er tegenaan idd, en ik wil er dan ergens nog een plankje hangen met eventueel een plantje en wat andere leuke dingetjes.

1 like

Sorry dubbelpost. Heb even een edit van mijn vorige bericht gedaan.

1 like

Hoe tape je zo een ronde vorm af? Heel mooi trouwens!

3 likes

Volgens mij kan hier in principe een hoop bij maar als je niet te donker wil: hoe denk je over een gedempte (grijs of juist zee)groene tint? Wat je ook zou kunnen doen is op Pinterest zoeken op ‘color palette’ (of kleurenpalet) plus de kleuren van je inrichting. Dan krijg je allemaal kleurenschema’s te zien met kleuren die mooi bij elkaar passen :smiley:

3 likes

Dankje!

Ik heb een spijkertje in de muur getikt, en een touwtje met een potlood eraan vastgemaakt. En daarmee een cirkel op de muur getekend. Dus geen tape gebruikt :blush:

12 likes

Wow, slim en netjes gedaan zeg!

2 likes

Ohhh wow lastig dan wel. Krijg al stress bij de gedachte haha (aka mede perfectionist)

5 likes

Ik denk dat kobalt blauw ook heel leuk zal staan. Bijv smalt van little greens. Helemaal hip nu die kleur, en staat mooi bij beige. Zeker niet degelijk!

2 likes

Ik ben echt al laaang op zoek naar mooie houten tuinstoelen, liefst met robe. Beetje zo’n idee. Iemand een tip van stoelen die niet

200e per stuk kosten?:sweat_smile:

3 likes

Mooie kleur ook (even gegoogled)! Kun je gewoon hele potten verf laten mengen van F&B bij de bouwmarkt? Hoe werkt dan dan precies, noem je dan gewoon de naam?

Ik vind die verf echt veel te duur om mijn hele huis mee te doen haha.

1 like

Ik heb me laten vertellen dat de kleurpigmenten van Farrow & Ball het beste tot z’n recht komen in hun eigen basisverf. De ene verf is de andere niet en kan echt een wezenlijk verschil maken hoe de kleur op de muur eruit ziet.

2 likes

Thuisbijdoor (instagram) heeft een verhaal opgeslagen met uitleg over het mengen van verf. Maar met de F&B naam kan je gewoon naar de bouwmarkt, op de site van de bouwmarkt zie je welke merken ze kunnen mengen.

Ik vind persoonlijk een (ergens anders) gemengde kleur minder mooi en diep dan F&B zelf, ik had het voor testers gebruikt en the real deal ziet er echt mooier uit. Maar ook heel begrijpelijk dat het hele huis met potten verf a 100 euro een beetje too much is.

3 likes