Interieurtopic #3

@Sanseveria @DeFourneau hierbij nog even foto’s van de teststukken, dit is geschilderd over een witte basis (2 lagenral 9010) en ook 2 lagen van de kleur. Wel gemengd in gammaverf dus voor de testpotjes.

Van links naar rechts: Skimming Stone, Drop Cloth, Joa’s White.

In de aanbouw, ruimte met veel licht en 2 lichtstraten, niet in de directe zon:

Zelfde ruimte, directe zon

In een donkerdere hoek in de keuken

11 likes

Heb je al een wonderspons geprobeerd? Wij hebben nu 5 maanden licht composiet (wit grijs) aanrechtblad en zitten nog geen vlekken of kringen op. Vlekken die ik niet met een doekje eraf krijg ga ik voorzichtig met een wonderspons met water over en tot nu altijd gelijk weg, ook als de vlek al wat ouder is.

5 likes

Als je écht hufterproof wilt, kun je beter graniet nemen. Dat scheelt qua prijs nauwelijks (iig 1,5 jaar geleden niet bij Brugman) en daar krijg je echt geen vlekken op.

3 likes

En @Handtas, wij hebben nu ook een licht composiet blad en daar zie je alles op. We hebben dit onlangs ook met de keukenzaak waar we onze nieuwe keuken uitgekozen hebben besproken en blijkbaar werkt mat composiet als een soort spons en is het dus super vlek gevoelig. Ons werd een Jif Cream schoonmaakmiddel aanbevolen om vlekken te verwijderen @Shaaar , maar dat hebben we nog niet geprobeerd.

Als je glanzend composiet hebt, dan is het blijkbaar wel heel goed bestand tegen vlekken. We wilden graag een mat blad dus hebben nu voor keramiek gekozen, dat zou hitte- en vlek bestendig moeten zijn.

3 likes

Wij hebben dit middel erbij gekregen om het aanrechtblad 1 a 2 keer per jaar mee te behandelen, dat schijnt ook weer te helpen tegen vlekken en kringen en daar zat een wonderspons bij. Het lijkt qua substantie op Jif Cream wat @Bailey zegt.

1 like

@Shaaar @Huismus @Bailey wow goed dat jullie het zeggen, had inderdaad een licht composiet blad op het oog maar ik heb in de winkel nog niet doorgevraagd naar hoe vlekgevoelig of hufterproof het is. Ik ga kijken naar glanzend composiet of graniet!

1 like

Oh wat zuur dat ze jullie dan niet het juiste blad geadviseerd hebben. Hopelijk komen jullie samen tot een oplossing.

1 like

Graniet is fantastisch! Dit hebben we nu 4 jaar en echt niet stuk te krijgen.

12 likes

Wie heeft inspiratie voor accessoires op de vensterbank? We hebben er nu een houten beeld aan de ene kant en een ander raar poppetje (doorn in mn oog, maar vriend vindt zo leuk) staan en er is nog veel ruimte over. Het zijn eigenlijk twee vensterbanken die aan elkaar grenzen namelijk. In het midden zou misschien nog een mooie kaars
Kunnen komen, of een schilderijtje of foto’s bijvoorbeeld.

1 like

Ik heb gewoon wat plantjes in mijn vensterbank staan. Misschien is dat wat?

1 like

Heel mooi!!

2 likes

Ik heb planten over de hele vensterbank, een grote bolcactus in het midden en in 1 hoek een verzameling amberkleurige glazen apothekersflessen in verschillende hoogtes.

1 like

Ik keek eens op de laptop naar kleuren van farrow&ball en zoiets vind ik zelf i.c.m. (oker/mosterd)geel allemaal heel mooi:

haha behoorlijk veel kleuren dus:

Groen:
Green Smoke
Studio Green
Archive Collection: Chine Green

Blauw:
Hague Blue
Stiffkey Blue
Inchyra Blue
De Nimes
Stone Blue
Scotch Blue

Paars:
Imperial Purple
Brinjal
https://www.farrow-ball.com/paint-colours/pelt
https://www.farrow-ball.com/paint-colours/brassica

2 likes

Ah thanks voor de foto’s <3 Wat een verschil dan he, in verschillende ruimtes/licht. Ik ga hetzelfde doen als jij, en als we onze sleutel hebben in de verschillende ruimtes wat kleurtjes ophangen :relaxed:

5 likes

Ik wil graag onze slaapkamer laten behangen. Vind vooral zulk linnen behang heel mooi omdat ik van die natuurlijke/rustige uitstraling houd, maar ons hoofdbord is ook al (lichtbeige) linnen… twijfel dus of het niet too much zou worden. We willen graag iets in een groene tint. Iemand toevallig nog goede suggesties?

Haha ruime keuze zo!
Studio green vind ik het mooist.
Brassica trekt me ook wel, nooit aan mauve/lila gedacht.

Heb dead salmon in houtlak laten mengen als test voor de kast. Ipv verf zou dit behang daar ook wel tof bij zijn icm mosterdgele bank denk ik:
123

4 likes

Mooie vazen met of zonder droogbloemen?
HK living bvb

10 likes

Jaa lijkt mij ook heel tof met dat behang!

2 likes

Hebben jullie tips voor stevige en grote parasols die goed te kantelen zijn?

Ik voel me overigens zó volwassen dat ik nu op zoek ben naar een parasol.

1 like

Ik ben op zoek naar dichte hanglampen waar je het peertje dus niet in ziet zitten. Weet iemand iets leuks? Het is moeilijker te vinden dan ik dacht.

1 like