Ik ben echt al laaang op zoek naar mooie houten tuinstoelen, liefst met robe. Beetje zo’n idee. Iemand een tip van stoelen die niet
200e per stuk kosten?
Ik ben echt al laaang op zoek naar mooie houten tuinstoelen, liefst met robe. Beetje zo’n idee. Iemand een tip van stoelen die niet
200e per stuk kosten?
Mooie kleur ook (even gegoogled)! Kun je gewoon hele potten verf laten mengen van F&B bij de bouwmarkt? Hoe werkt dan dan precies, noem je dan gewoon de naam?
Ik vind die verf echt veel te duur om mijn hele huis mee te doen haha.
Ik heb me laten vertellen dat de kleurpigmenten van Farrow & Ball het beste tot z’n recht komen in hun eigen basisverf. De ene verf is de andere niet en kan echt een wezenlijk verschil maken hoe de kleur op de muur eruit ziet.
Thuisbijdoor (instagram) heeft een verhaal opgeslagen met uitleg over het mengen van verf. Maar met de F&B naam kan je gewoon naar de bouwmarkt, op de site van de bouwmarkt zie je welke merken ze kunnen mengen.
Ik vind persoonlijk een (ergens anders) gemengde kleur minder mooi en diep dan F&B zelf, ik had het voor testers gebruikt en the real deal ziet er echt mooier uit. Maar ook heel begrijpelijk dat het hele huis met potten verf a 100 euro een beetje too much is.
Eigenlijk vrijwel overal waar ze een verfmengmachine hebben, die kleurenwaaier zit gewoon in die machines dus op de meeste plekken kan dat.
Het rendement is wel stukken beter, je hebt echt minder verf nodig voor een goed resultaat dan van een pot gemiddelde bouwmarktverf. Maar het is inderdaad dure verf.
Ik vond het voor een hoop testers te duur om daar testpotjes te laten mengen, heb de testers ook op grote kartonnen gezet die ik eerst heb gewit met latex omdat ik het op verschillende plekken wilde zien ivm lichtinval (en de ruimte te groot is om op verschillende plekken met 1 testpotje fatsoenlijk een stukje te doen). Het eindresultaat speelt nog meer/anders met het licht vind ik dan de testers van Gamma, inderdaad wat @Feather ook wat diepere pigmenten.
Ik heb al zooo veel foto’s van Farrow & Ball bekeken, misschien maar even m’n vraag hier droppen:
Ik ga van een zonovergoten kamer verhuizen naar een vrij donkere woning op het oosten. De kleuren vallen daar een stuk donkerder uit. Er is nu één groene accentmuur, best leuk vind ik, maar mij toch iets te donker en grauw. Het blijkt lichen te zijn van F&B, maar dan wel echt op z’n donkerst vanwege de lichtinval. Super raar, want dit was dus één van de nieuwe kleuren die ik op het oog had…
Ik wil graag een warmere/lichtere uitstraling creëren en twijfel nu of ik überhaupt wel een accentmuur moet nemen… Misschien beter alles wit. Of zou ik voor iets heel subtiels moeten gaan, zoals drop cloth? Of iets beige-achtigs, voor de warmte?
Uiteraard ga ik testers aanschaffen, maar ik wil het toch een beetje goed uitgedacht hebben. Voor de (eventuele) accentmuur wil ik sowieso de echte F&B verf gebruiken. Oja, m’n meubels zijn donkerbruin, dus die helpen optisch ook niet mee…
Ik heb op één muur drop cloth van F&B, gecombineerd met donker hout en dat staat heel warm/sfeervol vind ik. Mijn woonkamer is ook vrij donker. Op de rest van de muren heb ik shaded white van F&B, omdat ik wit teveel vond afsteken.
Wij hebben Sigmatex in F&B kleuren laten mengen bij verfwinkel.nl, werkte wel prettig
@DeFourneau toevallig heb ik laatst foto’s geplaatst van dropcloth bij ons thuis. Wellicht heb je daar wat aan
Thanks, ik ga er eens naar kijken.
En @Suikerklontje @Feather @Stofdoek, dank voor de op info over de pigmenten. Ik moet mijn hele huis verven, en vind het echt te prijzig om overal F&B te doen, maar wellicht een idee om dan bijv iig in de woonkamer wel naar ‘echte’ F&B te gaan kijken!
@Suikerklontje Joa’s White spreekt mij ook echt aan. Zou je zeggen dat het wel echt beige is of meer een iets meer opvallende crème kleur? (Lijkt zo anders op alle foto’s op internet haha)
Ik had een zelfde soort probleem met mijn slaapkamer. Deze ligt op het oosten en met de oude kleuren zag het er heel kaal en steriel uit.
Ik heb gekozen voor James White als algemene kleur, omdat hier een groene ondertoon in zit. Dat werkt goed samen met licht uit het oosten, omdat dat blauw overkomt. James White komt bij mij meer beige over dan ik had verwacht, maar het geeft een warme uitstraling. Erg blij mij.
Ik heb in de woonkamer en keuken precies dezelfde combi aan kleuren (1 muur drop cloth en de rest shaded white), ook heel blij mee!
@DahliaDavin @AnanasCitroen Super bedankt, hier heb ik echt wat aan! Ook de tips voor de witte/lichte tinten.
Het resultaat van het schilderen van de keuken, met 1 laag. Ben echt verbaasd hoe goed het dekt op zo’n donkere kleur zonder grondverf. Kleur is Cooking Apple Green van Farrow & Ball gemengd in Modern Emulsion zodat hij afneembaar is. Er moet nog wel een laag overheen, maar het is al zoveel ruimtelijker! Misschien op termijn nog witte tegeltjes aan de onderkant, maar vind dit al een hele verbetering.
Ja echt een betere keuze! Ik had in mijn hoofd dat het neutraal moest zijn, omdat het niet mijn eigen appartement is, maar mijn opa vond alles best (zolang het maar geen knalroze of geel werd) dus dat gaf iets meer mogelijkheden. Ik heb ernaast een ixxi hangen, deze, dus dat matcht perfect. Bij de tv een lila kleurvak dus kleur zat
Wat een enorme verbetering zeg!
Heeel leuk!!!
Wie wil er met me meedenken? Na 6 jaar early dew wil ik een andere kleur op deze muur in mijn woonkamer. De witte buffetkast wil ik in dezelfde kleur schilderen. Of vervangen- onwijze miskoop.
Iemand een idee voor een kleur? Neig naar taupe achtige tinten, maar misschien beetje saai? Heb ook een mosterdgele bank op het oog, de Sir van Sissy Boy:
Wat zou daar bij passen?
Verder is het hier een karwei showroom: licht houten tafel met zwarte stalen poten, crème vloerkleed met zwarte stippen, creme boucle bankje. Kleur zit vooral in de accessoires, roze en gele kussens etc. Verder heb ik al wat muren in terra en roze tinten in huis, dus in de woonkamer mag het wel wat anders zijn.
Misschien dead salmon can Farrow & Ball? Die heb ik zelf ook op de muur
Donkergroen of -blauw of petrol lijkt me ook wel vet bij geel. Of idd iets taupe-achtig. Of… Mauve! Maar dat is juist niet anders dan roze en terra