@DahliaDavin @AnanasCitroen Super bedankt, hier heb ik echt wat aan! Ook de tips voor de witte/lichte tinten.
Het resultaat van het schilderen van de keuken, met 1 laag. Ben echt verbaasd hoe goed het dekt op zo’n donkere kleur zonder grondverf. Kleur is Cooking Apple Green van Farrow & Ball gemengd in Modern Emulsion zodat hij afneembaar is. Er moet nog wel een laag overheen, maar het is al zoveel ruimtelijker! Misschien op termijn nog witte tegeltjes aan de onderkant, maar vind dit al een hele verbetering.
Ja echt een betere keuze! Ik had in mijn hoofd dat het neutraal moest zijn, omdat het niet mijn eigen appartement is, maar mijn opa vond alles best (zolang het maar geen knalroze of geel werd) dus dat gaf iets meer mogelijkheden. Ik heb ernaast een ixxi hangen, deze, dus dat matcht perfect. Bij de tv een lila kleurvak dus kleur zat
Wat een enorme verbetering zeg!
Heeel leuk!!!
Wie wil er met me meedenken? Na 6 jaar early dew wil ik een andere kleur op deze muur in mijn woonkamer. De witte buffetkast wil ik in dezelfde kleur schilderen. Of vervangen- onwijze miskoop.
Iemand een idee voor een kleur? Neig naar taupe achtige tinten, maar misschien beetje saai? Heb ook een mosterdgele bank op het oog, de Sir van Sissy Boy:
Wat zou daar bij passen?
Verder is het hier een karwei showroom: licht houten tafel met zwarte stalen poten, crème vloerkleed met zwarte stippen, creme boucle bankje. Kleur zit vooral in de accessoires, roze en gele kussens etc. Verder heb ik al wat muren in terra en roze tinten in huis, dus in de woonkamer mag het wel wat anders zijn.
Misschien dead salmon can Farrow & Ball? Die heb ik zelf ook op de muur
Donkergroen of -blauw of petrol lijkt me ook wel vet bij geel. Of idd iets taupe-achtig. Of… Mauve! Maar dat is juist niet anders dan roze en terra
Hele mooie kleur! Ook redelijk neutraal. Lijkt wel ene keer meer grijs en dan weer echt roze, ga wel een tester laten mengen. Moet ik even checken of de Praxis ook de f&b kleuren kan mengen in houtverf.
Denk dat het ook heel erg afhangt van de lichtval. Vond hem in de basis iets donkerder dan skimming stone. Heb de teststukken nog liggen (behalve elephants breath, of naja die heb ik wel maar heeft onze oudste op geschilderd inmiddels haha), dus kan straks wel even kijken of ik de kleur goed kan vangen in een foto!
@DeFourneau ik vond drop cloth op de stukken waar minder licht valt (dus eigenlijk alles wat niet de aanbouw met 2 lichtstraten en grote ramen is) bij ons niet helemaal lekker uitpakken. Terwijl hij op de foto’s van @DahliaDavin inderdaad heel tof is (daardoor heb ik een tester besteld haha) En daar waar veel natuurlijk licht is was dat bij ons ook. Zal die tester straks ook nog even mee op de foto zeggen.
Mauve, leuk idee! Misschien iets meer lila dan, om het hier niet te roze te laten worden. Ben ik met dead salmon ook beetje bang voor.
Donkergroen lijkt me ook wel wat, nog aanraders? Zag hier ooit iemand met vintage car green oid?
Het heeft geen grijze ondertoon. Op mijn muur valt hij donker uit (vrijwel geen direct zonlicht op die muur)
Lichtinval maakt echt uit zeg. Lijkt een beetje op heartwood van flexa volgens mij? Hier veel licht dus zal er weer anders uitzien
Na uitgebreid vergelijkend onderzoek hebben wij Dennengroen van Gamma op de muur, na bijna twee jaar nog steeds heel blij mee!
In vol zonlicht nu:
Ik heb een ongelooflijk luxeprobleem, ik heb een trapkast over. Ik weet niet zo goed wat ik handig vind. Kan het gebruiken voor de stofzuiger en wat kleiner spullen die je anders in het zicht hebt staan, of voor werktassen, etc., zodat die niet in het zicht onder de kapstok staan. Of gewoon planken inmaken en extra bergruimte.
Hebben jullie nog creatieve ideeën of een doel waar je zo’n ruimte door zou willen gebruiken? De deur is vanuit de woonkamer.
Je stofzuiger etc staat anders dus op een plek in het zicht? Dan sowieso dat soort dingen. En dan wellicht combineren met planken voor voorraad eten en/of schoonmaakproducten.
Zou hier inderdaad stofzuiger, dweil, voorraad toiletpapier, schoonmaakmiddelen etc. Inzetten.
Misschien ook nog een mooie plek om je glas/karton/statiegeldflessen te verzamelen.
Wij hebben er 2 van die rolkarretjes in staan van ikea (raskog), planken aan de muur voor voorraad, de prullenbak voor het plastic afval, doos voor oudpapier, stofzuiger, stoomdweil. Aan een muur een kapstokje waaraan we de boodschappentassen, stoffer en blik etc hebben hangen. En we hebben de koelkast er ook nog instaan. Met een beetje proppen lukt heel wat
Als je nu geen plek hebt voor al het eerder genoemde zou ik dat doen, maar gezien je spreekt over over denk ik het haast wel?
Dan zou ik er een speelkast van maken, gezien hij grenst aan de woonkamer. Savonds de deur dicht en dan kijk je tegen (een groot deel van) het speelgoed niet meer aan
@ikkanhetzelf op IG heeft ook zoiets gedaan mocht je inspirstie zoeken. Wisselt dan ook regelmatig wat er op de lagere planken staat bv.
Misschien voor behang gaan (bijv. met een mooi relief)?
Wat betreft die buffetkast je zou die in een andere kleur kunnen verven en iets kunnen doen met de vierkanten van de onderste kastjes (ander materiaal erin zetten/ decoupage/panels etc…