Interieurtopic #3

Lief! Dankjewel :smiling_face_with_three_hearts:

@Scorpiovibes yes, ons bed komt er tegenaan idd, en ik wil er dan ergens nog een plankje hangen met eventueel een plantje en wat andere leuke dingetjes.

1 like

Sorry dubbelpost. Heb even een edit van mijn vorige bericht gedaan.

1 like

Hoe tape je zo een ronde vorm af? Heel mooi trouwens!

3 likes

Volgens mij kan hier in principe een hoop bij maar als je niet te donker wil: hoe denk je over een gedempte (grijs of juist zee)groene tint? Wat je ook zou kunnen doen is op Pinterest zoeken op ‘color palette’ (of kleurenpalet) plus de kleuren van je inrichting. Dan krijg je allemaal kleurenschema’s te zien met kleuren die mooi bij elkaar passen :smiley:

3 likes

Dankje!

Ik heb een spijkertje in de muur getikt, en een touwtje met een potlood eraan vastgemaakt. En daarmee een cirkel op de muur getekend. Dus geen tape gebruikt :blush:

12 likes

Wow, slim en netjes gedaan zeg!

2 likes

Ohhh wow lastig dan wel. Krijg al stress bij de gedachte haha (aka mede perfectionist)

5 likes

Ik denk dat kobalt blauw ook heel leuk zal staan. Bijv smalt van little greens. Helemaal hip nu die kleur, en staat mooi bij beige. Zeker niet degelijk!

2 likes

Ik ben echt al laaang op zoek naar mooie houten tuinstoelen, liefst met robe. Beetje zo’n idee. Iemand een tip van stoelen die niet



200e per stuk kosten?:sweat_smile:

3 likes

Mooie kleur ook (even gegoogled)! Kun je gewoon hele potten verf laten mengen van F&B bij de bouwmarkt? Hoe werkt dan dan precies, noem je dan gewoon de naam?

Ik vind die verf echt veel te duur om mijn hele huis mee te doen haha.

1 like

Ik heb me laten vertellen dat de kleurpigmenten van Farrow & Ball het beste tot z’n recht komen in hun eigen basisverf. De ene verf is de andere niet en kan echt een wezenlijk verschil maken hoe de kleur op de muur eruit ziet.

2 likes

Thuisbijdoor (instagram) heeft een verhaal opgeslagen met uitleg over het mengen van verf. Maar met de F&B naam kan je gewoon naar de bouwmarkt, op de site van de bouwmarkt zie je welke merken ze kunnen mengen.

Ik vind persoonlijk een (ergens anders) gemengde kleur minder mooi en diep dan F&B zelf, ik had het voor testers gebruikt en the real deal ziet er echt mooier uit. Maar ook heel begrijpelijk dat het hele huis met potten verf a 100 euro een beetje too much is.

3 likes

Eigenlijk vrijwel overal waar ze een verfmengmachine hebben, die kleurenwaaier zit gewoon in die machines dus op de meeste plekken kan dat.

Het rendement is wel stukken beter, je hebt echt minder verf nodig voor een goed resultaat dan van een pot gemiddelde bouwmarktverf. Maar het is inderdaad dure verf.

Ik vond het voor een hoop testers te duur om daar testpotjes te laten mengen, heb de testers ook op grote kartonnen gezet die ik eerst heb gewit met latex omdat ik het op verschillende plekken wilde zien ivm lichtinval (en de ruimte te groot is om op verschillende plekken met 1 testpotje fatsoenlijk een stukje te doen). Het eindresultaat speelt nog meer/anders met het licht vind ik dan de testers van Gamma, inderdaad wat @Feather ook wat diepere pigmenten.

4 likes

Ik heb al zooo veel foto’s van Farrow & Ball bekeken, misschien maar even m’n vraag hier droppen:

Ik ga van een zonovergoten kamer verhuizen naar een vrij donkere woning op het oosten. De kleuren vallen daar een stuk donkerder uit. Er is nu Ă©Ă©n groene accentmuur, best leuk vind ik, maar mij toch iets te donker en grauw. Het blijkt lichen te zijn van F&B, maar dan wel echt op z’n donkerst vanwege de lichtinval. Super raar, want dit was dus Ă©Ă©n van de nieuwe kleuren die ik op het oog had
 :grimacing:

Ik wil graag een warmere/lichtere uitstraling creĂ«ren en twijfel nu of ik ĂŒberhaupt wel een accentmuur moet nemen
 Misschien beter alles wit. Of zou ik voor iets heel subtiels moeten gaan, zoals drop cloth? Of iets beige-achtigs, voor de warmte?

Uiteraard ga ik testers aanschaffen, maar ik wil het toch een beetje goed uitgedacht hebben. Voor de (eventuele) accentmuur wil ik sowieso de echte F&B verf gebruiken. Oja, m’n meubels zijn donkerbruin, dus die helpen optisch ook niet mee
 :sweat_smile:

4 likes

Ik heb op Ă©Ă©n muur drop cloth van F&B, gecombineerd met donker hout en dat staat heel warm/sfeervol vind ik. Mijn woonkamer is ook vrij donker. Op de rest van de muren heb ik shaded white van F&B, omdat ik wit teveel vond afsteken.

2 likes

Wij hebben Sigmatex in F&B kleuren laten mengen bij verfwinkel.nl, werkte wel prettig

4 likes

@DeFourneau toevallig heb ik laatst foto’s geplaatst van dropcloth bij ons thuis. Wellicht heb je daar wat aan :blush:

7 likes

Thanks, ik ga er eens naar kijken.

En @Suikerklontje @Feather @Stofdoek, dank voor de op info over de pigmenten. Ik moet mijn hele huis verven, en vind het echt te prijzig om overal F&B te doen, maar wellicht een idee om dan bijv iig in de woonkamer wel naar ‘echte’ F&B te gaan kijken!

@Suikerklontje Joa’s White spreekt mij ook echt aan. Zou je zeggen dat het wel echt beige is of meer een iets meer opvallende crùme kleur? (Lijkt zo anders op alle foto’s op internet haha)

2 likes

Ik had een zelfde soort probleem met mijn slaapkamer. Deze ligt op het oosten en met de oude kleuren zag het er heel kaal en steriel uit.

Ik heb gekozen voor James White als algemene kleur, omdat hier een groene ondertoon in zit. Dat werkt goed samen met licht uit het oosten, omdat dat blauw overkomt. James White komt bij mij meer beige over dan ik had verwacht, maar het geeft een warme uitstraling. Erg blij mij.

1 like

Ik heb in de woonkamer en keuken precies dezelfde combi aan kleuren (1 muur drop cloth en de rest shaded white), ook heel blij mee!

5 likes