Wij hebben onze houten keukenkastjes geverfd en ben er vet blij mee. Weet alleen niet of verf lekker pakt op gelamineerd hout, wil je ze niet liever wrappen met folie? Dat blijft volgens mij mooier en hecht zich beter. Dat kan je er ook zo weer af trekken.
Kim Jacobs heeft dat ook gedaan en dat is goed gelukt volgens mij!
En de deurtjes wrappen?
Edit: oh spuit 11
Kun je het niet (laten) Photoshoppen in het roze en groen? Dan zie je waarschijnlijk meteen welke kleur het beste past.
Ik denk dat alleen andere greepjes al een heel verschil gaat maken. De deurtjes verven is echt een flinke klus, weet niet of ik daar zelf aan zou beginnen als het huis binnenkort verhuurd/verkocht wordt.
Je kunt bijvoorbeeld ook kiezen voor steenstrips over de tegels heen; https://isodeco.nl/
Samen met andere greepjes heb je dan een heel andere keuken!
Wow thanks voor alle reacties!
@tessel @Spaties ik heb idd nagedacht over wrappen, verschillende vrienden hebben dat ook gedaan, maar het leek me gezien alle hoekjes, bochten en tussenstukjes die er niet makkelijk af kunnen best een ingewikkeld klusje worden (en ook best duur helaas).
@Blauwbeertje ja misschien moet ik beginnen met andere greepjes en vanaf daar verder kijken… ik vind het idee van tegelstrips ook heel goed, er zijn echt hele mooie, alleen dan zit ik nog steeds met die gelige keukenkastjes die ik niet mooi vind haha. Het liefst zou ik alles veranderen
@anon91169173 ja supermooi! Ik vind groen ook nog steeds heel mooi. Misschien ga ik eerst toch maar wat testers bestellen om wat verschillende kleuren uit te proberen.
Ik begrijp je helemaal. Zelf heb ik (helaas) ook zo’n gelige keuken. Maar door er zwarte handgrepen op te plaatsen in plaats van de zilverkleurige die erop zaten lijkt het ineens ook minder geel gek genoeg!
Oh wat goed zeg! Dan ga ik denk ik toch een greepje bestellen om het te testen, zat dan inderdaad ook aan zwart te denken. Dankjewel!
Wat je daarnaast ook nog kan proberen is om de witte muur in een hele andere kleur te schilderen. Door het wit van de muur valt het gelige extra op.
Zag deze combi bij de jysk, en vond het echt heel leuk staan! Komt op de tv meubel zodra die klaar is.
Ik ben heel erg benieuwd wat voor type stoomapparaat je hebt gebruikt, want ik heb een aantal hardnekkige kreuken in velours die ik er met zo’n apparaat uit hoop te krijgen en ik ben zo bang om het te verpesten
Heeft iemand een leuke tip voor een badkamerlamp? Ik kan niets leuks vinden!
Ik vind Made veel leuke lampen hebben, misschien dat daar iets tussen zit?
Ik vind de Winckelmans tegels hier wel op lijken, alleen hebben die geen afgeronde hoeken volgens mij.
Wel in meerdere formaten waaronder 10x10, matte afwerking en best veel kleuren.
Zij is echt een ster met tegels, als ze het zelf niet heeft, weet ze vaak wel waar je dan moet kijken
Ja! Ik moest direct aan de Patroonfabriek denken! Zij kunnen vast goed meedenken!
Hai lieve mensen, misschien heeft iemand zin om hierover mee te denken, want ik voel me best inspiratieloos. Ik wil over 2 maanden een muur van mijn studio opleuken, maar wel met iets wat niet gigantisch veel energie en tijd kost zoals verven of behangen. Het moet redelijk makkelijk te verwijderen zijn want ik ga weg over twee jaar, dus het idee van allemaal lijsten ophangen en vullen met leuke prints zoals ik het liefst zou willen, gaat niet gebeuren. Ik ben aan het denken aan muurstickers, maar ik heb een korrelige muurstructuur, het kruimelt niet eraf maar het is ook niet vlak. Ik zou graag een muur met een sticker willen doen maar geen idee of dat mogelijk is in zo’n groot formaat.
Weten jullie een leuke decoratie? Misschien iets wat je al lang geleden gepind hebt op Pinterest voor als je een vrije muur hebt. Ook tips voor webshops zijn zeer welkom.
Hieronder is een beetje de sfeer die ik zoek.
Thankjou
Als je inderdaad het liefst een muur wilt met lijsten zou je ook kunnen denken aan een ophangsysteem langs het plafond? Dan kan je zoveel lijsten ophangen en wisselen wat je wilt en hoef je bij vertrek alleen maar 4 gaatjes langs het plafond te vullen. Dat is echt zo gedaan.
Edit: oh en als je graag een muursticker zou willen zou je ook een grote dunne plaat bij de bouwmarkt kunnen halen en daarop je sticker of 2 banen tof behang plaatsen. Zo’n plaat kan je gewoon los tegen de wand aan zetten met een kastje of tafel ervoor of bevestigen met dubbelzijdig tape.
Hebben jullie ook weleens dat je een stijl heel mooi vindt, maar dat je het niet doorvoert omdat het een nieuwe ‘hype’ aan het worden is?
Ik vind de stijl Hotel Chique heel mooi (beige + zwart en aardetinten). Maar zie het de laatste tijd zo vaak voorbijkomen op Instagram…
met een ophangsysteem vind ik de draadjes niet zo mooi, maar een plaat kan een hele goeie oplossing zijn als de sticker niet geschikt is voor de structuur van de muur. Dank!