Ik heb vorige week een nieuw kanaal ontdekt en deze YouTube video gekeken, leuk om te kijken en misschien kun je er wat tips uithalen!
Dan is roze denk ik wel heel gaaf!
Ik heb zelf boven mijn deuren en de openslaande raamkozijnen saliegroen, maar vind dat ook echt wen mooie kleur. Ik heb wel een heel licht huis, waardoor t groen naar lichtgrijs neigt.
Ja mijn eerste ingeving was ook roze maar toen ging ik weer twijfelen haha (eeuwige twijfelkont hier). Ik vind het alle twee echt heel erg leuk en kan gewoon niet kiezen. Alhoewel ik roze echt heel erg leuk vind neig ik om hem dan toch maar groen te doen omdat mijn vriend dat leuker vindt (hij is dan de beslissende factor en ik hoef niet te blijven twijfelen).
Moeilijk moeilijk. Zag ook foto’s van lichtblauw en dat vind ik ook dan wel weer heel erg leuk. Aaaah!
Kun je niet een stukje op proef verven in beide kleuren? Persoonlijk zou ik ook voor roze gaan.
Dat is ook wel een goed idee… Ik had al wat roze staaltjes meegenomen maar het is toch altijd wel moeilijk om het eindresultaat voor je te zien door de lichtval enzo.
Als je het allemaal zulke mooie kleuren vindt, dan kan je eigenlijk geen foute keus maken. Je hebt er dan vooral wat aan om gewoon zelf de knoop door te hakken en het tot een leermoment in het nemen van beslissingen te maken.
Ik vind roze super cool en dat groen zie je vaker (vind ik dan minder leuk maarja ook mooi hoor)… Maar lichtblauw ook vet! Nicole Huisman heeft een soort vaalblauw geschilderde inbouwkasten/en suite, ook supermooi vind ik Login • Instagram
Ik zou niet voor donkergrijs gaan, dat wordt een groot grijs vlak met het blad denk ik. Als je er een tint naast gaat is wel mooi, dus een beetje middengrijs?
Verder kan je de tegels ook verven, dat zou ik dan in een leuk kleurtje doen.
Kastjes goed ontvetten, schuren en goede grondverf gebruiken. Het zal niet heel lang mooi blijven met die ondergrond denk ik, dus voor de verkoop misschien nog een keer bijwerken?
Wij hebben onze houten keukenkastjes geverfd en ben er vet blij mee. Weet alleen niet of verf lekker pakt op gelamineerd hout, wil je ze niet liever wrappen met folie? Dat blijft volgens mij mooier en hecht zich beter. Dat kan je er ook zo weer af trekken.
Kim Jacobs heeft dat ook gedaan en dat is goed gelukt volgens mij!
En de deurtjes wrappen?
Edit: oh spuit 11
Kun je het niet (laten) Photoshoppen in het roze en groen? Dan zie je waarschijnlijk meteen welke kleur het beste past.
Ik denk dat alleen andere greepjes al een heel verschil gaat maken. De deurtjes verven is echt een flinke klus, weet niet of ik daar zelf aan zou beginnen als het huis binnenkort verhuurd/verkocht wordt.
Je kunt bijvoorbeeld ook kiezen voor steenstrips over de tegels heen; https://isodeco.nl/
Samen met andere greepjes heb je dan een heel andere keuken!
Wow thanks voor alle reacties!
@tessel @Spaties ik heb idd nagedacht over wrappen, verschillende vrienden hebben dat ook gedaan, maar het leek me gezien alle hoekjes, bochten en tussenstukjes die er niet makkelijk af kunnen best een ingewikkeld klusje worden (en ook best duur helaas).
@Blauwbeertje ja misschien moet ik beginnen met andere greepjes en vanaf daar verder kijken… ik vind het idee van tegelstrips ook heel goed, er zijn echt hele mooie, alleen dan zit ik nog steeds met die gelige keukenkastjes die ik niet mooi vind haha. Het liefst zou ik alles veranderen
@anon91169173 ja supermooi! Ik vind groen ook nog steeds heel mooi. Misschien ga ik eerst toch maar wat testers bestellen om wat verschillende kleuren uit te proberen.
Ik begrijp je helemaal. Zelf heb ik (helaas) ook zo’n gelige keuken. Maar door er zwarte handgrepen op te plaatsen in plaats van de zilverkleurige die erop zaten lijkt het ineens ook minder geel gek genoeg!
Oh wat goed zeg! Dan ga ik denk ik toch een greepje bestellen om het te testen, zat dan inderdaad ook aan zwart te denken. Dankjewel!
Wat je daarnaast ook nog kan proberen is om de witte muur in een hele andere kleur te schilderen. Door het wit van de muur valt het gelige extra op.
Zag deze combi bij de jysk, en vond het echt heel leuk staan! Komt op de tv meubel zodra die klaar is.
Ik ben heel erg benieuwd wat voor type stoomapparaat je hebt gebruikt, want ik heb een aantal hardnekkige kreuken in velours die ik er met zo’n apparaat uit hoop te krijgen en ik ben zo bang om het te verpesten
Heeft iemand een leuke tip voor een badkamerlamp? Ik kan niets leuks vinden!