Interieurtopic #3

Ik ben al maanden op zoek naar de ideale eettafel (die geen € 1000 kost) en momenteel ten einde raad. Ik zoek een zwarte tafel, met een ‘organische’ look zoals de onderstaande voorbeelden. Vooral een speciale vorm of materiaal van tafelblad vind ik mooi.

De afmetingen zijn ongeveer 200cm/220cm x 80cm/110cm.

Moest iemand hier de ideale tip hebben, let me know! :crossed_fingers:

2 likes

Nee als ik iets mooi vind dan koop ik dat gewoon, hype of niet. Vind het altijd jammer als mensen iets persé niet willen omdat het een hype is. Mooi is mooi toch haha :yum:

6 likes

Boeit mij echt 0 eigenlijk haha. Wij hebben een beetje een industriële inrichting, veel zwart en donker hout. Als we gaan verhuizen willen we ook veel dingen die nu ‘in’ zijn, zoals zwarte stalen deuren, visgraatvloer etc. Zolang je het zelf maar mooi vindt toch? :relaxed:

2 likes

Het is “gewoon” een ovale tafel, maar is dit iets:

Wauw prachtig! Waar is jullie vloerkleed van :heart_eyes:

3 likes

Het is een foto van een winkel helaas haha, dacht dat ik de link er wel bij had gezet. Het is Skyler Store! Heeft een webshop, maar zit ook in Leiden.

1 like

ik vind die onderste groen niet mooi maar die middelste is echt beeldig

1 like

@5HT maisons du monde heeft ook zo’n zwarte ovalen tafel voor ongeveer 400 euro dacht ik. Niet mega organische vorm, maar ook niet zo standaard

2 likes

Ben je er al uit? :smile:

1 like

ik zou willen zeggen: twee jaar is best lang…
eerst wilde ik ook nooit dingen doen aan m’n kamer want “ik ga toch ooit weg” en nu in het huis geen nieuwe theedoeken kopen want “de keuken moet eerst verbouwd” maar ook veel kleinere dingen zoals mijn spullen opruimen “heb ze morgen weer nodig” enzo, en zo leven belemmert je echt om in het hier en nu te leven. je bent dan altijd bezig met de toekomst.
misschien een beetje zweverig en niet wat je zoekt maar leef in het nu!! je kunt voor twee jaar makkelijk posters ophangen! je wil toch NU ook leuk wonen!!

40 likes

Dit had ik net even nodig!!

5 likes

Al gekeken naar een leuk wandkleed? :slight_smile:

2 likes

Ik vind dit zo’n lief bericht, dankje. Ik ga het zeker mee in mijn hart nemen. Ik wil in de zomer alles afgerond hebben qua inrichting zodat ik mij op andere dingen kan focussen maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb zo inderdaad geleefd tijdens mijn studietijd en dat was niet fijn.

@anon91169173 je hebt me echt op een geweldig idee gebracht want ik houd enorm van textielkunst en had nog een foto ergens opgeslagen van studio mirthe. Wel eventjes doorsparen, maar dan kan ik wat van die fibre art op de muur doen en misschien in combinatie met een muursticker op een board / geverfde cirkel en wat plankjes. Ik zie het al helemaal voor me :heart_eyes:

2 likes

Ik heb in een huurwoning een aanrechtblad gehad met tegels en ik vond dat echt ellende. Er gaan best snel etensresten in de voegen zitten en die veeg je niet zo makkelijk schoon, daarnaast kun je deeg niet strak uitrollen omdat je dan een tegelpatroon aan de onderkant hebt zitten en dat is ook niet altijd wenselijk. Ik weet niet hoe fanatiek je bent met koken/bakken, maar als je dit soort dingen belangrijk vindt zou ik het afraden. Mocht deeg je niet zo veel interesseren zou ik wel kijken naar een hele smalle voeg, dat scheelt schoonmaakwerk!

6 likes

Haha neee!! Ik neig nu wel een beetje naar groen omdat ik nu het idee heb om dan ook de deuren en deurkozijnen een paar tinten lichter in groen te schilderen.
Twijfels twijfels! Haat ik altijd echt aan mezelf haha.

2 likes

Is er toevallig iemand die deze kapstokken kent? Ik wil dit denk ik voor in mijn hal. Volgens mij moeten ze makkelijk aan elkaar te bevestigen zijn, dus 1 pilaar in de hoek en dan het schoenenrek aan 1 kant en de kledingroedes aan de andere kant. Ik ben alleen bang dat het helemaal niet stevig genoeg is. Ik wil er in mijn hal voornamelijk jassen aan gaan hangen natuurlijk.

image

4 likes

Ik vind groen ook mooier en meer tijdloos. Een trap is niet iets waar je zin in hebt elke 3 jaar te schilderen en ik zou wel in 3 jaar uitgekeken zijn op roze en nog niet op groen (zegt wel de persoon die al 4 jaar een volledig olijfgroene woonkamer heeft).

4 likes

Je kunt dit zelf samenstellen via https://www.steigerbuis-online.nl/

Heb voor mijn studentenkamer ooit van die steigerbuizen gekocht om een kledingrek te makenZ wel een wat simpelere versie dan wat jij voorstelt, maar het is gewoon even puzzelen meten en uitzoeken op de website, maar was heel makkelijk verder!

Samenvatting

5 likes

Ook een goed idee! Het voordeel van die van de Praxis is dat ze niet in de muur/plafond geboord hoeven worden en natuurlijk dat schoenenrek lijkt me ideaal ook om bijv. tassen of sjaals aan de lege haakjes te hangen. Maar een goedkopere optie is ook wel wat…

edit: Hmm zo goedkoop is die site ook niet als ik kijk naar de voorbeelden van kapstokken en kledingrekken haha

Weet iemand hier welke programma’s interieurarchitecten gebruiken? Ik zoek een programma waar ik mijn huis kan in uittekenen (en met wat youtubevideo’s en zelfstudie toch min of meer haalbaar om zelf iets in te proberen). Dit zowel binnen als buitenkant. Ik zou graag mijn toekomstvisie op mijn nieuw huis uitwerken in detail (ook in 3D en met kleuren, niet enkel floorplanner e.d.). Zo wil ik ook een ontwerp maken van de tuin en voorgevel, maar ook maatkasten intekenen.

3 likes