Interieurtopic #3

Ik was daar ook al eens benieuwd naar, heb toen een positieve reactie gehad van @Tampie en @quarterlife. Vind het nog steeds mooie kasten, ben nu ook aan het kijken om er iets te bestellen!

2 likes

Ja klopt ik ben er heel erg blij mee! Super mooie kwaliteit, makkelijk in elkaar zetten en de service is ook top (ik had zelf een gat in het bovenblad geslagen met monteren echt mega dom) en kreeg gratis een nieuwe opgestuurd en had het binnen 2 weken in huis. De klantenservice had me zelfs nog gebeld later die dag of ik een videocall met een monteur wilde inplannen haha.

Ik heb voor de crème kast veel voorbeelden gekeken qua opzet en aan de hand daarvan ontwerpen gemaakt. Ik wilde de kast speels dus met verschillende formaten vakken, maar ook genoeg opbergruimte en ook weer niet te druk. Dus daarom de grote kastjes onder en daar past echt heel veel in. Verder gelet op goede verdeling dicht en open zodat het niet te massief oogt , maar ook weer niet te open haha. Oh en gelet op niet te veel lades want die maakte het nog veeeeel duurder. Maar goed dat is allemaal voorkeur natuurlijk. Bij de blauwe heb ik pootjes gedaan zodat het meer dressoir formaat werd en heb ik bij het dichte kastje erop gelet dat de platenspeler erin past en daar zo’n gat in gedaan voor de snoeren. Sorry lang verhaal maar het was een lang denkproces voordat ik ze bestelde haha.

Edit; en ik zou nooit de volle prijs betalen want er zijn echt zo veel kortingsacties dus als je dan soms even wacht kan je ze elke keer weer met 20 of 25% korting bestellen.

38 likes

Weet iemand een goede manier om een kleur te vinden die zo dicht mogelijk bij de kleur van de bank ligt?
Ik wil een kastje in ongeveer dezelfde tint als de bank verven, maar ik heb alle kleurkaartjes met groentinten bij de Gamma al meegenomen en geen een komt in de buurt :sweat_smile:

Ik zat toevallig ook naar die kasten te kijken! Kan je mss ook de formaten nog herinneren? Dan kan ik mij een beter beeld vormen.

Ik wil eigenlijk heel mijn woonkamer op de schop nemen, maar vind het zo lastig om een begin te maken. Ik ben heel ontevreden nu, maar vind het dan heel lastig om te bedenken wat voor kant ik op wil zonder dat het straks een onsamenhangend geheel wordt (maar ik heb nu matchy matchy en dat vind ik al helemaal verschrikkelijk).

1 like

Ze kunnen bij de gamma of een verfspeciaalzaak ook een kleur scannen vanaf een item en dan daarop een kleurcode baseren, zou je een kussen van je bank kunnen meenemen?

3 likes

Heeft iemand ervaring met een bank van Zitma.xx?

1 like

Ja ik! Ik ben tevreden en je kan met een bank alle kanten op qua stof en kleuren omdat er zoveel keuze mogelijkheden zijn.

5 likes

O wauw, wat handig!
Ja dat moet wel lukken, thanks voor de tip!

4 likes

De flexa app heeft een kleuren scanner waarmee je dit ook kan doen.

2 likes

Aanvullend hierop; loop dan ook even met de kleurenwaaier en het kussen naar buiten, heb al regelmatig gehad dat het in de winkel een goede match leek maar in daglicht totaal niet.

Heb met dat scannertje van de verfbalie bij Gamma een aantal kleuren hier in huis prima gematcht. Soms matcht niet de kleur die eruit komt het beste maar 1 of 2 tinten donkerder/lichter :blush:

2 likes

Ja wij. Vonden het uiteindelijk een enorme kutbank :sweat_smile: Maar kwaliteit was verder wel gewoon in orde geloof ik, hebben hem alleen na 2 jaar weer verkocht omdat hij niet lekker zat.

1 like

De crème is 1.60 x 2.10 en de blauwe 1.50 x 0.70

3 likes

Ja wij, de bank is oke maar de service echt om te janken…

Je kan met de flexa app een kleur vinden. Dan geeft ie je een kleur code van hun merk uiteraard. Maar misschien kan je in de bouwmarkt met die kleur code zelf iets soortgelijks laten mengen.

1 like

@Sia
Voor mij geld dit ook.
Ook blij dat ik hogere en tegelijk mooie bank daar heb gevonden.

1 like

Vraagje: hoe kiezen jullie plafondlampen? Mijn huis werd opgeleverd zonder armaturen, ik heb er in totaal 11 nodig en heb nog maar twee gekozen :joy:

Vooral de woonkamer is een vraagteken:

De interieurstyliste van Ikea raadde me aan om maar één hanglamp in de ruimte te hangen (omdat je anders visueel het plafond verlaagt), en die komt boven de eetkamertafel:

(in zilver, in tegelstelling tot de uitslag van de poll van een paar dagen geleden haha 🫢)

Ik twijfel of ik de linkse aansluiting in de zithoek wel ga gebruiken, maar de rechtse wil ik wel een plafondlamp hangen… maar wat voor een?? :exploding_head:

8 likes

Ik zou eerlijk gezegd ook alleen boven de tafel een plafondlamp doen en verder een combi van staande en tafellampen.

Je zou die linkse aansluiting misschien wel met een kabelgootje kunnen verlengen en een leuke wandlamp ophangen?

8 likes

Ik heb bij ons zitgedeelte een globe pendant van Made hangen. Gebruik hem alleen als ik in het donker thuiskom want echt sfeerverlichring is het niet maar wel handig als je even snel licht nodig hebt.

4 likes

Ik vind het altijd wel heel leuk om nog hanglampen in de woonkamer te hangen! Bijvoorbeeld laag naast een bank of boven een dressoir bijvoorbeeld! Online zie je daar best wel veel leuke voorbeelden van!

2 likes

@seveneleven oh van eentje een wandlamp maken zeg maar is een goed idee!
De rechtse aansluiting wil ik wel behouden. Vind het belangrijk om naast sfeerverlichting ook een feller licht te hebben, voor wanneer ik wat kwijt ben bijvoorbeeld.

En als ik dan toch al bezig ben met kabelgootjes zou ik de rechtse aansluiting ook kunnen herleiden naar het midden van de bank/vlak boven de salontafel, zodat ik daar eventueel nog een hanglamp kan hangen.

Bedankt voor het meedenken alledrie!

1 like