Interieurtopic #3

Heb altijd gezegd dat ik een donkergroene keuken wilde met een hexagon vloertegel, crittal style deuren in aluminium zwart en nu heb ik op Instagram een foto gezien van een interieurarchitect met precies dezelfde stijl en dingen. Alleen heeft hij de deur in het groen gedaan en dit wil ik ook. Ik moet van de aannemer de RAL-code opzoeken. Kan iemand helpen met de code. De deur zou 5m lang zijn en we doen de achtergevel dan ook crépi grijs.

13 likes

Ja inderdaad, RAL 6019 komt het dichtst in de buurt bij de foto van de achtergevel. Ik zal eens een waaier bestellen want we bestellen rechtstreeks bij de fabriek in Polen om kosten te drukken.

3 likes

Misschien zou je als dat kan nog beter een ncs kleuren waaier kunnen bestellen! Daar heb je nog veel meer kleuren en met die waaier heb ik echt bijna alle kleuren waar ik naar opzoek was kunnen matchen terwijl ik bij ral kleuren vaak dacht van hmmm ja net niet.

2 likes

Kan je het niet aan die architect zelf vragen? Weet niet hoe benaderbaar hij is.

1 like

De klootzak antwoordt niet op vragen over het project. Ben alle comments afgegaan

7 likes

Ik vind de kleur lijken op de typische kleur groen die veel (metaal en houtbewerking)machines hebben, volgens mij is het ral 6021 die daarvoor gebruikt word.

2 likes

Advies gezocht! Dit is onze huidige wasbak - een lekker ouwetje. Wij willen heel graag een bredere (bijv 1200 mm) double unit in onze smalle, langwerpige badkamer. MAAR:

• Dat witte verhoginkje moet helaas blijven waarbij hij zit, waardoor losstaande units op vier pootjes ruimte verliezen doordat ze zich niet tegen de muur kunnen aanschuiven (wat zonde is want de badkamer is al ontzettend smal); en ook zouden dan de leidingen daarachter weer zo zichtbaar blijven zoals nu

• Het lastige is dat wij de leidingen niet achter de muur mogen stoppen in deze muur (lang verhaal). Het liefste behouden we ook alle tegels.

Ik mis het inzicht voor dit soort dingen en heb nog steeds geen goed plan hiervoor. Als iemand een beter idee heeft hoor ik het heel graag!

2 likes

Gewoon een hangend model bevestigen aan de muur? Ik heb er een van Ikea gekocht om mijn badkamer een beetje pimpen en het maakt echt een groot verschil! Was ook gemakkelijk te installeren.

4 likes

Bedankt, is ook een kanshebber. Ik ga eens swatches opvragen en dan moeten bestellen. Beide vind ik mooi, dus elke kleur is goed

1 like

@quarterlife @Koda Thanks! En kon je ook zo een muurdragend element bevestigen (als die er net zoals bij ons nog niet ziet) zonder de tegels te weg te halen?

Het meubel dat ik heb zit met 4 schroeven in de muur vast en die gaten hebben we gewoon in de tegels geboord ja!

2 likes

Wij hadden ongeveer hetzelfde en zijn ook gewoon voor een hangend badkamer meubel gegaan met losse kom van ikea. Waar je wel rekening mee moet houden is dat die meubels een metalen strip aan de achterkant hebben, die je dan aan de muur moet monteren. Bij ons zat die strip precies waar ook onze kraan aansluiting zat, dus wij hebben ons meubel wel wat hoger moeten hangen. Verder geen ramp, maar wel fijn om daar rekening mee te houden :sweat_smile:

Zo komt ie dus aan je muur, gaan erom hoe die aan de muur vastzit:

3 likes

Oh super! Waar ik vooral heel blij van word is dat ‘‘gat’’ onderin waar je leidingen dus verticaal doorheen gaan, zonder dat je zou hoeven te gaan zagen

2 likes

Zoiets?

1 like

Plavuizen?

1 like

Ik ga binnenkort verhuizen en het huis heeft hele grote radiatoren in de woonkamer. Ze zijn erg opvallend. Vergelijkbaar met dit

Dat plaatje geeft ook de kleur die ik de muur ga verven. Ik kom er niet uit - wat is een mooie kleur om de radiatoren te verven? De huidige kleur vind ik niet mooi (een gelig wit). Ik twijfel tussen een heleboel opties, dus ik hoop dat jullie een leuk inzicht hebben.

• Wit
  • Zelfde kleur als muur (taupe/greige)
  • In dezelfde kleurenfamilie als de muur maar net een tintje lichter of donkerder
  • Goud/brons
  • Anders?

0 stemmers

2 likes

Al je opties behalve wit.

6 likes

Als je het netjes opmeet en uitzaagt kun je hier ook een unit op pootjes plaatsen, alleen moet je dan precies het hoekje van dat witte stuk eruit halen en dan valt het er over heen en sluit het wel aan de muur aan.

Misschien kan de patroonfabriek je helpen met je zoektocht! Zij weet echt alles qua tegels

4 likes

Heeft iemand hier ervaring met Tylko? Ik wil zo’n soort kast, maar ze bestaan alleen online. Ben benieuwd welke opties je overwogen hebt en als de keuze hierop is gevallen: ben je tevreden over het proces en de kwaliteit?

2 likes