O in het plaatje is de poot idd wit maar mijn eigen stoel is zwart!
Oja en hoe bepalen jullie de maat van een kleed? Ik wil graag dat de bank er met voorpootjes op kan, maar zouden jullie ook de luie stoel erop zetten? Want dan moet ie denk ik een slagje groter… zijn daar interieurregels voor haha
Ja, die zijn er zeker! Uiteindelijk moet je natuurlijk kiezen waar je je goed bij voelt, en je budget niet te vergeten. Maar een te klein kleed is vaak enorm zonde, want een groter kleed kan je zithoek echt verbinden, in plaats van dat het allemaal losse elementen zijn. Hier wat ondersteunende plaatjes:

Edit om toe te voegen: in een Nederlandse woonkamer kom je dan vaak uit op een 2x3m vloerkleed. In een kleine woonkamer wellicht 170x230/240, maar kijk dan goed of de poten van je bank erop kunnen, enfin zie foto’s hierboven.
Oh heel leuk die eerste, maar geen idee hoe/wat, zo creatief ben ik niet + heb al zooveel te doen nu met de verhuizing liever iets kant en klaarz
Dat begrijp ik, maar je kamer hoeft niet meteen af te zijn, toch? Als je het zelf wilt doen, dan is dit de video die uitlegt hoe je het kan doen:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiC-a_Jvpv5AhXlif0HHak6CpIQtwJ6BAgFEAI&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DqtIGpYAc7xw&usg=AOvVaw2PVjPP4tyCIUE-_u-JJ19s
Leuk je moodboard! Je hebt al best veel kleuren met wit, beige, zwart, groen en terracotta. Als je geel nog wilt toevoegen, dan zou ik het wel 2x laten voorkomen, anders lijkt dat gele kussentje vrij random. Of is er ergens anders nog geel wat ik nu niet spot?
Thankssss dit is precies wat ik nodig had. Fijn!
Jaaa precies dat dacht ik al. Heb het gele kussentje en heb alleen gele thee/handdoeken in de keuken. Kan natuurlijk makkelijk genoeg ergens bij de tafel nog een geel element toevoegen zoals een gele fruitschaal of een gele plantenpot oid. Ga er even over nadenken!
Jaa dat het hoeft niet meteen af heb ik dus moeite mee. Wil eigenlijk alles in een keer goed/perfect
Zo’n soort spiegel als in je moodboard heb ik via H&M home gekocht. Misschien een tip, ik kon destijds (november vorig jaar) nauwelijks iets meer budget varianten vinden. Zara had toen ook een asymmetrische spiegel. Ik vind het zo leuk staan, niet zo standaard recht.
Dat levert juist op voorhand veel stress op, terwijl als je dingen stapje voor stapje rustig aan aanpakt, heb je meer tijd en rust om die dingen te doen en heb je élke keer dat je iets hebt aangepakt dat blije gevoel alsof het je hele huis heeft veranderd.
Is echt zo, heb zooveel stress.
Ook ruzie met vriend nu om de muren verven. Ik vind het niet goed genoeg en vind dat ze allemaal nog een laag nodig hebben, omdat er op bepaalde plekken nog vlekken te zien zijn of wat muur doorheen. Dus ik zeg; alles moet opnieuw. Hij vindt het allang goed, vindt dat ik zeik en dat het prima is zo en dat als ik het perfect wil ik schilders in moet huren.
Ben echt verhuiszilla.
Ik krijg zondag de sleutels van mijn eerste echte huis! het is een huurhuis met woonkamer, keuken, badkamer, twee slaapkamers en dakterras. Heb al wel eens op mezelf gewoond (studententijd en buitenlandverblijf) maar nu voor het eerst dat alle ruimtes ook alleen voor mij zijn. Dat betekent dus alles inrichten!!
Mijn stijl is een beetje all over the place en vooral veel tierenlantijntjes. Ook heb ik een voorliefde voor kitsche dingen met gouden details enzo haha.
Van de woonkamercollage hieronder heb ik de donkergroene bank al gekocht. Andere is meer wat ik van plan ben te kopen of kleuren die ik mooi vind. Terracotta komt op de muur denk ik en laat ik ook terugkomen in gordijnen. De meubels zijn vrij donker maar het is een hele lichte kamer dus dat kan wel. Salontafel, tv-meubel en stellingkast zijn alle drie van dezelfde Ikea-lijn. Ik ben van plan om niet de houten bladen te gebruiken die erbij zitten maar om bij de doe-het-zelf-zaak grenen planken te laten zagen in hetzelfde formaat, zodat het blad hetzelfde is als de eettafel uit de collage.
Vind grenen namelijk heel leuk!
Ik moet goed op het budget letten want moet wasmachine e.d. ook nog aanschaffen, maar dat vind ik niet erg want dan kan het huis/de inrichting in de loop van de tijd ook nog een beetje “groeien”.
Slaapkamermeubels neem ik van mijn huidige slaapkamer mee en de overgebleven slaapkamer ga ik als werk-/washok gebruiken. Dus vandaar de focus op de woonkamer haha.
Dit wilde ik meer gewoon delen maar als jullie nog leuke tips hebben voor merken, verfkleuren etc. altijd welkom uiteraard
Nog een budgettip die mensen vaak vergeten: zo’n beetje alle Ikea meubels kun je (met de naam) heel makkelijk vinden op marktplaats en daar veel goedkoper vinden!
Ja goeie, ik heb laatst die salontafel als nieuw verkocht voor €20 terwijl hij nieuw denk ik €60 ofzo is, kan veel schelen via marktplaats! En is ook wat duurzamer
Nog een nadeel hiervan; vaak weet je pas als je er een tijdje woont wat je echt mooi vindt en mist. Ik had achteraf zulke andere keuzes gemaakt, dus als je de mogelijkheid hebt zou ik juist niet nu al alles halen. Je hebt nu geen goed overzicht.
Dit herken ik heeeel erg! Het is precies zoals @Bunnyslippers zegt, toen ik verhuisde moest alles meteen af zijn en ik kreeg er veel stress/paniek van. Vooral ook omdat ik bang was voor het oordeel van anderen denk ik? Uiteindelijk was ik heel teleurgesteld in hoe het eruit kwam te zien omdat ik een plan had gemaakt op basis van foto’s. Het klopte gewoon niet. Daarna heb ik alles opnieuw kunnen doen, kan nu echt geen verfkwast of roller meer zien
Snap in ieder geval heel goed hoe lastig het is om met dat gevoel om te gaan
Waar is dat kleed van?
Weet iemand een goeie gratis app of website waarop ik mijn huis virtueel kan inrichten? Om een idee te krijgen hoe ik bepaalde meubels kan zetten en wat ik nog kan aankopen.
Floor plan creator.
Waar zijnndie lichte eettafelstoeltjes van?