Ja wij, de bank is oke maar de service echt om te janken…
Je kan met de flexa app een kleur vinden. Dan geeft ie je een kleur code van hun merk uiteraard. Maar misschien kan je in de bouwmarkt met die kleur code zelf iets soortgelijks laten mengen.
Vraagje: hoe kiezen jullie plafondlampen? Mijn huis werd opgeleverd zonder armaturen, ik heb er in totaal 11 nodig en heb nog maar twee gekozen
Vooral de woonkamer is een vraagteken:
De interieurstyliste van Ikea raadde me aan om maar één hanglamp in de ruimte te hangen (omdat je anders visueel het plafond verlaagt), en die komt boven de eetkamertafel:
(in zilver, in tegelstelling tot de uitslag van de poll van een paar dagen geleden haha 🫢)
Ik twijfel of ik de linkse aansluiting in de zithoek wel ga gebruiken, maar de rechtse wil ik wel een plafondlamp hangen… maar wat voor een??
Ik zou eerlijk gezegd ook alleen boven de tafel een plafondlamp doen en verder een combi van staande en tafellampen.
Je zou die linkse aansluiting misschien wel met een kabelgootje kunnen verlengen en een leuke wandlamp ophangen?
Ik heb bij ons zitgedeelte een globe pendant van Made hangen. Gebruik hem alleen als ik in het donker thuiskom want echt sfeerverlichring is het niet maar wel handig als je even snel licht nodig hebt.
Ik vind het altijd wel heel leuk om nog hanglampen in de woonkamer te hangen! Bijvoorbeeld laag naast een bank of boven een dressoir bijvoorbeeld! Online zie je daar best wel veel leuke voorbeelden van!
@seveneleven oh van eentje een wandlamp maken zeg maar is een goed idee!
De rechtse aansluiting wil ik wel behouden. Vind het belangrijk om naast sfeerverlichting ook een feller licht te hebben, voor wanneer ik wat kwijt ben bijvoorbeeld.
En als ik dan toch al bezig ben met kabelgootjes zou ik de rechtse aansluiting ook kunnen herleiden naar het midden van de bank/vlak boven de salontafel, zodat ik daar eventueel nog een hanglamp kan hangen.
Bedankt voor het meedenken alledrie!
ik zou er richtbare spot(s) hangen van ± 30° dan kan je alle kanten uit
is het geen huurwoning? Dan zou ik het bij zo iets houden ja, ik vind de Vizir van Deltalight ook mooi
als het inbouw mag zijn heb je ook spots die je in en uit kan schuiven
Hahaha € 500 voor een lamp, grapjas En het is een huurwoning ja, dus ik maak liefst geen gaten in het plafond haha.
Zou je dan zo’n twee dingen ophangen in de woonkamer? Dat gaar er raar uitzien denk ik he?
De keuken zit er trouwens vlak naast, dus daar moet gvd ook een lamp hangen haha. (Links op het plannetje, die zwarte lijn is een muurtje van 1,20m - daar zit de keuken.)
oh ik dacht oprecht dat die van deltalight goedkoper waren!
wat je ook kan doen is een rail in het linkse lichtpunt hangen die tot in de keuken loopt en dan heb je altijd volledige flexibiliteit qua lichtopstelling, de meeste merken hebben tegenwoordig ook leuke sfeerlampjes die in passen
Goeie tip, thanks!
Heb dit kastje geërfd van mijn oma maar ik vind hen iets te donker. Iemand nog een leuk idee voor een kleur? Wil hem het liefste gewoon iets lichter, is het dan een idee om hem te schuren en een lichte beits te doen? De kast eronder is beige/heel lichtgrijs en de muur is bruinachtig
Heb je de Woood Isabel wandkast al eens gezien? Die is nog wel wat strakker dan je voorbeelden maar wel nieuw en van hout dus zelf aan te passen qua kleur/handgreepje.
Bij Maison du monde zag ik deze in wit en terracotta:
en als er enkel planken in zitten kun je er wellicht ook een paar uithalen en zelf een roede in bevestigen dan heb je toch wat hangruimte.
Hebben jullie tips voor iets stijlvollers dan De Stoel om gedragen maar nog niet vieze kleding op te leggen?
Mijn vriend wil een dressboy, maar wil dan meteen een eigen en dan moeten we er twee, dat vind ik zo groot.
Hij wil deze:
Gewoon een kapstok in de slaapkamer, werkt prima
Wij hebben allebei zo’n kapstok voor gedragen kleding. Werkt perfect voor ons!