Interieurtopic #3

Wij hebben beneden op de muren overal shadow white van farrow & ball en in de hal drop cloth van farrow &ball. Heel blij mee! Ik had ook een tester mushroom maar die viel qua ondertoon iets roder uit dus daar zijn we niet voor gegaan. Ik zou zeker wat kleurtesters proberen want het hangt zo van de lichtinval in huis af!

2 likes

Ik vind het echt leuk om te zien hoe er iedere keer weer iets bij komt in jouw interieur :grin:

1 like

Leuk om te horen. :relaxed: Ik hoop dat het volgende de stoelen zijn hoor. :’)

2 likes

@anon81733682 late reactie dus ik weet niet of je al wat gekocht hebt. Maar ik heb momenteel een Kallax 4x2 propvol met boeken en die houdt het prima! Geen enkel teken dat het te zwaar is. Op de kast staat ook nog een tv en planten en dat gaat ook qua gewicht.

5 likes

Sorry voor de dubbelpost! Maar ik zit met het volgende:

Ik heb een groene muur in mijn kamer en wil graag een nu witte Billy (waarschijnlijk met glazen deuren) in dezelfde kleur verven zodat het wat meer inblendt en niet zo afsteekt. Ik twijfel een beetje over hoe ik dat ga aanpakken, zal ik het hele meubel verven, of bijvoorbeeld alleen de achterwand? Of alleen de planken en buitenkant maar de achterwand wit laten? Of is misschien een andere kleur mooier? De rest van mijn meubels zijn wit, met bamboe en gouden accenten.

Mijn muur is ongeveer deze kleur en het is trouwens de slaapkamer:

Wat foto’s die ik ter inspiratie had gevonden:

Samenvatting



afbeelding

5 likes

Ik vind dat altijd zo tof als meubels opgaan in de muur erachter! Ik zou hem volledig schilderen en geen wit meer zichtbaar laten op de achterwand oid.

3 likes

Oh heel tot! Ik zou hem helemaal verven.

Als je niet wilt dat het afsteekt dan zou ik denk ik de hele kast verven! Juist op die plaatjes vind ik de kasten waarbij je nog wel wit hebt (aan de binnenkant of buitenkant) de kast extra afsteken. Wat ik ook wel eens heb gezien is dat de kast dezelfde kleur was als de muur, maar dan 2 of 3 tinten lichter. Dan valt het ook mooi weg, maar is het wat minder een statement misschien.

3 likes

Wel een waarschuwing van mij want ik heb mijn Billy zwart geverfd en ik vind het echt niet mooi.
Ik lees op internet alleen maar positieve ervaringen maar ik vond het gewoonweg echt kut. Hoop niet dat je dit bericht vervelend vind.

Alles aangepakt zoals het moet (lichtjes opschuren, primer, verf) etc en het werd echt mega lelijk met strepen (verf vloeide niet goed uit). Een half jaar later nog eens opnieuw geverfd met andere verf en nu ziet het er wel echt veel beter uit dan eerst maar ik vind het nog steeds niet helemaal top. De verf vloeide nog steeds niet mooi.
Ik heb echt het idee dat dit komt doordat het een donkere kleur is.

Maargoed wie weet gaat het wel bij jou goed maar wou toch wel mijn ervaring delen. Ik heb er wel een beetje spijt van, zeker omdat de deuren € 50 zijn en ik heb 4 deuren geverfd.

Ik zou de kast helemaal mee verven, zeker bij zo’n donkere kleur, anders wordt het contrast met wit heel groot denk ik. De spullen die er in staan zijn ook al contrasterend waarschijnlijk.
Misschien is Ivar van Ikea wat, dat is massief hout? Want ik herken wel wat @Popsicle zegt, Billy laat zich niet makkelijk mooi verven.

1 like

Ik wil graag op de badkamer een plisségordijn dat je naar boven en beneden kunt bewegen, iemand goede ervaringen met een online aanbieder?

1 like

Veel duurder dan de Billy, maar de Havsta is van massief hout en is veel beter verfbaar.

1 like

Nou wil ik dit ook! Waar verf je dit mee? En welke primer?

3 likes

Veneta, ik heb er een paar verschillende plissé gordijnen besteld en ben erg enthousiast. Inmeten wordt goed uitgelegd, snel geleverd en bediening werkt soepel.

1 like

Ik zou het helemaal dezelfde kleur als de muur doen. En qua verven, ik heb het idee dat met een spuitbus altijd goed werkt. Geen strepen of patroon van een roller. Heb zo zelfs het tafelblad van een ouderwetse formica tafel van oranje naar hoogglans wit geverfd!

2 likes

Veneta!

4 likes

@Degas @Clarity @quarterlife @Popsicle @Merel @TanteBetje @PrincessPeach @Musa

Bedankt voor alle reacties! Ik ga dan denk ik inderdaad gewoon voor alles helemaal verven. Ik was van plan om gewoon de muurverf te gebruiken die nog over is van de muur, zodat het precies matcht. Qua primer moet ik nog even kijken, heb ik me nog niet in verdiept maar dat komt wel goed.

Die Havsta ziet er mooi uit, maar ik heb al een Billy hier staan en ik wil juist geen nieuw meubelstuk kopen maar werken met wat ik al heb, dus dat wordt 'm niet! Wel een tof idee misschien voor anderen hier!

@PrincessPeach ik las op internet dat schoolbordverf nog beter is omdat je daar niet hoeft te primen, je kan het meteen er op doen en dan is het goed. Dus als je niet gebonden zit aan een bepaalde kleur (zoals ik wel ben vanwege de muur) is dat misschien een optie!

@Popsicle jammer dat het niet zo mooi is geworden! Heb je het idee waar het fout is gegaan of niet? Ik vind het niet erg om er veel tijd in te steken door heel goed te schuren, grondverf te gebruiken, etc. Ben toch veel thuis deze zomer, heb ik meteen een leuk projectje haha.

@Musa ja dat klinkt wel logisch, ik zit dan alleen wel er mee dat ik dezelfde kleur wil als de muur… Kan je van elke kleur verf ook een spuitbus kopen/laten maken?

2 likes

Ik zat er laatst ook over na te denken om dit te doen, maar van wat ik toen begreep is het niet handig om dat met muurverf te doen, omdat het veel sneller beschadigt en niet zo goed schoon te maken is. Dus dan zou je misschien beter lak in dezelfde kleur als je muur kunnen bestellen.

1 like

In het vorige topic ging het over je wc tegelen met van die roze handvorm/metro tegels en toen deelde ik ons nog niet gevoegde toilet. Hij is nu eindelijk af en ik wil toch even het resultaat delen! Alles zelf gedaan behalve het ophangen en aansluiten van het toilet en kraantje.

109 likes

Hier ook goede ervaringen met Veneta voor top down bottom up plisségordijnen.

3 likes