Interieurtopic #3

Iemand een idee waar of met welke zoekterm ik dit soort stoelen kan vinden? De voorste met bekleding

2 likes

Pastoe heeft zoā€™n stoeltje, wel met een iets andere rugleuning. Zijn vaak tweedehands nog wel te vinden.

1 like

Was het moeilijk? En hoeveel mm heb je de tussen de tegels? Ik mag volgend weekend zelf aan de slag :sweat_smile:

Het tegelen op zich valt mee maar omdat we tot de helft hebben geregeld zijn we bovenaan begonnen zodat je zeker weet dat je daar een hele tegel hebt. Dan moet je eigenlijk tegen het zakken na 3 of 4 rijen tegels een tijdelijk latje plaatsen tot de lijm droog is en dat hebben we niet gedaanā€¦ dus soms zit er een behoorlijk dikke voeg als je goed kijkt. Van beneden naar boven tegelen was een stuk makkelijker geweest want dan kun je in 1x door hoewel je dan wel het risico loopt dat je bovenaan niet op een hele tegel uitkomt. We hebben gewoon de kleinste kruisjes gekocht, 2-3 mm. Als een tegelzetter dit werk had geleverd hadden we er wel wat van gezegd maar voor de amateurs die we zijn ben ik heel tevreden!

2 likes

Wauw knap gedaan! Waar zijn die plankjes van?

Dat zijn deze van Jysk: Fotoplank ILBRO 60x8 naturel | JYSK

Ik heb ze gebeitst met een laagje eikenkleur omdat ik echt eikenhouten plankjes te duur vond :grimacing:

5 likes

Ooh wat slim! Ons toilet wordt over 1,5 week betegeld en wij willen op dat stukje muur wat uitsteekt waar het reservoir vd wc in zit een plankje, het liefst eiken maar dat is zelfs voor zoā€™n klein plankje echt reteduur momenteel. Misschien dat de jongen die onze keuken maakt nog een reststukje over heeft straks vd keuken, maar anders is dit een heel goed idee :ok_hand: Resultaat is heel tof geworden, knap gedaan!

@Dombo ik zou het eerst even uitproberen op een klein stukje wat je niet zo ziet, met muurverf krijg je een vrij mat effect wat ook heel slecht af te nemen is. Wij hebben op zolder in ons oude huis na een lekkage een paar houten platen met muurverf gedaan en dat zag er prima uit, maar als er dan stof of ander vuil op komt veeg je dat er echt slecht af. Het wordt heel ruw vind ik. Lak heb je evt ook in mat en bij de gamma kun je dus testers kopen van 100ml voor 2.99 weet ik dankzij dit topic. Heb ik ook gedaan toen ik de balken op de kinderkamer groen ging schilderen.

5 likes

Ik denk zelf dat het is omdat de verf niet mooi vloeide, of we nou dik of dun schilderden het ging gewoon echt mooizaam.
Ik vermoed ook echt dat dit komt door het materiaal waar de Billy van is gemaakt.

Mijn vriend vond het echt verschrikkelijk en die is vroeger schilder geweest :sweat_smile:.

2 likes

Ik ging net kijken op die website. Die prijzen zijn niet per set zeker? šŸ„² 500+ euro voor 1 stoel wtf. Wel heel mooi.

Nee denk inderdaad dat dat per stoel is:( Vriendin van mij heeft recent een soortgelijke set stoelen relatief goedkoop kunnen kopen via Marktplaats (kostte wel een tijdje speuren). Dus tweedehands in mijn ultieme tip bij dit soort merken.

2 likes

Ik zoek vaak op Mid Century, dan kom ik wel dit soort stoelen tegen. Op Marktplaats vind je veel van dat soort stoelen. Of bijv. bij Oldskoolvintagefurniture op Insta (wel pricy)

Deze zijn wel heel anders, maar ik zag deze laatst bij Karwei, vond ze erg mooi:
123.jpeg-4

3 likes

Thanks mid century modern e.d. ken ik, dat is alleen nogal een brede zoekterm en ik ben echt op zoek naar precies zoā€™n soort stoel als de foto haha, maarja voortaan maar gewoon onthouden waarvan ik screenshots maak šŸ„²

1 like

Kun je niet met de foto zoeken via google image search?

Heeft iemand de Brabantia Bo op pootjes?
Welk formaat en verdeling hebben jullie? En bevalt het goed is zouden jullie het liever anders hebben?

Wij hebben eentje, en vinden hem zo fijn! Wij hebben een grote voor het restafval, en een kleintje ernaast, dus 2/3e en 1/3 als opvulling. Eerder was de kleine voor groen maar inmiddels composteren we dus is het een papierbak geworden. De medium maat voor ons restafval vinden we groot genoeg, en dan heb je nog net dat kleintje ernaast voor afval scheiden. Ik vind het een aanrader, dus!

3 likes

Ik heb 2x 30L, voor restafval en PMD. Is echt top, ben er mega blij mee nog steeds. Wel mega duur maar staat heel mooi in de keuken.

1 like

Wat een scheve foto/vloer/stoel? Haha. Wel leuk!

Wat voor tafel lijkt jullie mooi bij deze stoelen? Ik wil het liefst een ronde tafel. Ik heb lichtbruin laminaat.
Hou zelf niet echt van heel donker hout maar ik vrees dat het anders niet mooi is bij de vloerā€¦

3 likes

Een zwarte ronde lijkt me mooi!

1 like

Ja dat lijkt me ook mooi passen maar niet in mijn huis :frowning: dat gaat echt heel erg afsteken tegenover de rest

Oh jammer! En een van donker hout? Bijv deze van La Redoute:

2 likes