Interieurtopic #3

Weet iemand toevallig of er in Loods 5 in Maastricht airco in de winkel is? Ik overweeg om dit weekend daarheen te gaan.

Wij hebben een bank van sissy boy, betaalbaar en na vier jaar nog steeds mooi. Het is zo’n velvet stofje, moet je ding zijn maar het voordeel vind ik dat er geen vlekken in komen en onze katten krabben er niet aan itt andere stoffen :sweat_smile:

2 likes

Misschien de Kivik van IKEA? Er zijn allerlei bedrijven die andere hoezen verkopen, dus dan heb je veel meer keuze. En de hoezen kunnen in de was. Wij hebben 'm nu 5 jaar en hij zit nog goed!

2 likes

Bij zitmaxx kan je alle modellen in zoveel kleuren en stoffen krijgen. Ook kan je elke bank aanpassen met welke elementen erin zitten (bijv met chaise lounge links of rechts). Zou wel naar een winkel gaan, want het is nogal overweldigd om het via de site te doen denk ik.

2 likes

Als aanvulling op @Meka, ik heb de VIMLE van IKEA al een jaar of 3 en ben daar ook heel erg blij mee. Kun je zelf het formaat samenstellen en eventueel andere hoezen voor aanschaffen mocht je een andere kleurstelling willen. Zit nog steeds prima na zo’n tijd!

2 likes

Ik heb de Vimle ook al 2 jaar en ook blij mee. Zit lekker. Volgens mij zelfs gekocht nadat hij werd aangeraden op het forum.

2 likes

Ik heb de Lot van Loods5. Is in diverse vormen, maten, kleuren en stoffen te krijgen. Wij hebben zelf een soort nubbuck-look stof. Krijg vlekken er so far heel makkelijk af. Brede leuning. Zit lekker. En er is een hocker bij beschikbaar

2 likes

Ik ben op zoek naar een houten rond wand kastje met boekenplank. Iemand enig idee waar je zoiets kan vinden? Ik zie vooral kasten met korte plankjes maar ik wil meer zoiets als dit:

Beetje een rare screenshot uit een filmpje :upside_down_face:

1 like

Blijkbaar veel rotan wat de klok slaat…

https://www.laredoute.nl/ppdp/prod-350253308.aspx

Meestal niet diep genoeg voor boeken denk ik

3 likes

Dat ziet er zo gammel uit ofzo! Ik zou er graag boeken indoen.

Ja echt hè, meer voor de sier en lichte tierelantijntjes :sweat_smile:

3 likes

Tja…

Oeh heel anders maar dit vind ik mooi:

1 like

Ik vind het in zo stevig hout zoals op het plaatje gewoon zo mooi en basic! Maar misschien is het gewoon niet te vinden, of eens een meubelmaker vragen. Maar snap ook dat rond lastig is.

1 like

En dan evt verven als je een andere kleur wilt?

1 like

Je kunt ook anderhalve wasbak nemen, zoals op onderstaande foto. Is echt superhandig, want dan kan de een bijvoorbeeld afwassen en de ander nog wat groente wassen ofzo. Of je kan echt vieze vaat nog wat extra afspoelen voordat je het in je afwasteil doet.

image

3 likes

Er zijn ook van die “mandjes” in die vorm die gebruikte ik voorheen om fruit en groenten af te spoelen

3 likes

Mijn moeder had dat in haar vorige huis en werd er gek van. Dat kleine bakje is gewoon net niks. Ze heeft nu een grote bak en is daar helemaal blij mee. Het is maar net wat je handig vind, maar ik zou het persoonlijk afraden.

8 likes

Onlangs hebben wij deze lamp gekocht

https://www.made.com/nl/glass-collet-table-lamp-brass-and-opal-glass-7

Er staat bij lampfitting G9. Nu hebben we 3 lampjes gekocht die erin kunnen echter krijgen we hierdoor 3x een blob licht op de lampenkamp en daarnaast schaduw, geen evenredige verdeling. Heeft iemand anders deze lamp toevallig ook en weet die welke lampjes mooi evenredig licht geven?

ik veronderste dat je LED lampjes hebt gekocht? Vaak is dat echt ruk qua lichtspreiding en bij zulke lampen heb je dan nog eens vaak dat ze te kort op de kap komen om te spreiden, osram heeft wel ok GU9 LEDS maar vaak zijn halogeen lampjes toch mooier al verbruiken die natuurlijk meer

Kivik is vrij bagger kwaliteit. Na ruim een jaar heb ik de bank moeten laten opvullen ivm kuilvorming.

1 like