Interieurtopic #3

Mijn vriend wilde graag 2 muren in onze (kleine) slaapkamer blauw maken en ik wilde eigenlijk wat grijzer/donkerder blauw maar hij wilde iets feller dus het is nu wel echt blauw blauw.

image
Het is deze kleur in theorie haha, maar het is in het echt nog wel wat ‘feller’, zoiets:
image

Ik kan er alleen niet zo veel mee :frowning: M’n vriend vindt het prachtig zo, en wel prima verder gewoon alles grijs te doen qua gordijnen/beddengoed, maar ik vind dat te saai. We hebben witte nachtkastjes en gouden details op handgrepen en lampen en zo, en verder dus idd antraciete gordijnen en een antraciet bed. Hebben jullie tips voor decoratie aan de muur of mooi beddengoed of bepaalde accentkleuren die er mooi bij zouden kunnen staan? Ik vind bij bepaalde tinten blauw bijv geel of roze wel mooi maar dat vind ik met deze kleur blauw net iets te Ikea-logo of babykamer worden. Misschien een natuur thema met jute decoratie of een wandkleed…? helpppp

1 like

Zouden neon kleuren leuk bij staan oranje roze rood, misschien een grafische print/ poster zoeken, dat maakt het iets moderner qua look

2 likes

Ik denk dat iets van riet of jute het inderdaad al een stuk warmer maakt

6 likes

Hoe je het omschrijft geeft mij een beetje luxe hotel-vibes. Dus ik zou dat zelf helemaal doorvoeren met krakend wit beddengoed en inderdaad gouden details.

Beetje dit idee.

5 likes

VT wonen

20 likes

Het is idd veel door elkaar; beetje Scandinavisch, Japandi, retro, ecclectic maar ook wel neutraal etc etc
Qua kleur muur past ook echt alles hierbij; terra, taupe, oker, paars etc etc

2 likes

Scandi-japandi-disco 🪩 :man_dancing:t2:

4 likes

@anon3219017 er is dus idd een insta Scandinavische disco :wink:

7 likes

Heel leuk! Waar is de bank van?

3 likes

Ik zie er ook wel wat art deco in, zoals de kast, posters en vloerkleed

1 like

@nathalie_plein5 of @huisje.aanhet.water (op instagram) zijn ook wel passend voor inspiratie! Ik heb dezelfde stijl in m’n huis.

4 likes

Bedankt @Sia @Hippe_kikker en @ufo, leuke ideeën over m’n blauwe slaapkamer! Ik ga ze even bespreken met m’n vriend haha, misschien dat ik nog even rapporteer hoe het is geworden uiteindelijk.

• foto weg -
    Dit is ons huis (maar niet ons interieur!!!). Wat voor raambekleding is dan logisch? We hebben waar die vrouw gordijnen hangen een rolgordijn maar ik mis toch ook een beetje gordijnen… maar als we dan bij die deur ook gordijnen zouden doen dan is eigenlijk de hele muur gordijn. Is dat dan nog wel leuk? We hebben rolluiken buiten daardoor verder ook nog niet echt last ervan gehad ofzo.
Nav vraag over gele kleur

en ik vroeg laatst nog kleur advies voor de wc, ik ben uiteindelijk voor farrow & ball sudbury yellow gegaan, blij mee!

18 likes

juist wel, als je over heel die wand gordijnen voorziet, is het direct een uniform geheel bij avond als je ze hoogstwaarschijnlijk dicht hebt, anders gaat de deur je toch storen omdat je in een zwart gat kijkt en onbewust wel beseft dat mensen van buiten naar binnen kunnen kijken.

7 likes

Dat valt dus wel mee want we hebben rolluiken! Maar die zie je nu dus wel s avonds dus wel lelijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

En dan de gordijnen overdag helemaal naar de zijkanten van de muur? Of ook tussen raam en deur?

2 likes

Ja inderdaad. Heb ook gordijnen over een hele wand met deur en raam en is juist heel mooi rustig.

2 likes

Ik vind een hele muur van gordijnen juist chic. Misschien wel een beetje soepele stof kiezen zodat het niet te massief wordt in de hoek als je ze open hebt.

7 likes

In-between gordijnen!

5 likes

Oh! Heb je een foto?

1 like

Zie dm :slight_smile:

2 likes