Interieurtopic #3

Ja klopt, matte muurverf vind ik echt een gare uitvinding. Zo snel lelijk (ook met dure verf). Ik heb overal zijdemat en vind het echt top! Glimt niet, maar het licht weerkaatst wel veel mooier. En dus niet zo snel strepen en vlekken!

1 like

Waar ik vooral op zou letten bij verf is dat je een goed afwasbare hebt, op basis van acryl ipv latex, dat gaat quasi altijd een stuk beter naar mijn ervaring. Al is het wel echt een stuk duurder.

3 likes

Misschien lake red van f&b? Wellicht te rood en te weinig fuchsia

Edit: nu ik m vergelijk met je kastje is deze echt te weinig fel naar je zin denk ik

3 likes

Ik heb nog altijd geen eettafel bij mijn eetkamerstoelen, misschien dat jullie een idee hebben?

We krijgen ze ook nog in donkergroen en die blauwe zijn niet zo fel in het echt haha. En de roze wat warmer (oudroze).

Voorkeur is een ovalen tafel, geen groffe poten. We hebben een zwarte tafel op het oog, maar we zijn toch bang dat het met o.a. donkere boekenkasten en zwarte jaloezieën toch wat te donker wordt allemaal, dus misschien een warme kleur bruin? Zoals de Dutchbone class lijn (wij hebben het tvmeubel daarvan).

Help? Weet inmiddels ook niet meer waar te kijken, bijna overal zijn het vooral van die groffe spinnen- of gekruiste poten.

Kleur vloer hoef je geen rekening mee te houden, want die wordt ooit vervangen voor een warmere kleur, nu alleen nog geen geld voor.

2 likes

Misschien deze?

9 likes

Zoiets misschien?

5 likes

Ik vind dat ze bij Westwing ook mooie tafels hebben!
Zelf heb ik van hun een ronde maar ze hebben ook een aantal ovalen en over het algemeen sowieso niet zulke grove modellen
Zoals deze (ook nog een tint lichter beschikbaar)

3 likes

Ik denk dat mijn tafel qua kleur en model wel goed past bij wat je zoekt! Het is een Deens ovaal tafel van Table du Sud. Erg blij mee, heel stevig en van goede kwaliteit!

Je kan hem zelf samenstellen qua kleur, formaat en poten. Ze hebben ook smalle houten poten.

18 likes

Die tafel van @George lijkt me er heel mooi bij passen.

Wat een geweldige stoelen trouwens! Van welk merk zijn ze?

Iemand enig idee wat voor zoekterm ik kan gebruiken om zo’n kandelaar te vinden? Ik heb van alles geprobeerd maar krijg niets gevonden :cry:

1 like

als je veel geld wilt uitgeven moet je eens kijken naar de mult8 van devechhi :slight_smile:

4 likes

Deze lijkt er wel heel erg op.

https://www.cb2.com/freya-brass-double-taper-candle-holder/s467143

2 likes

Is het zinnig om je plafond een net iets wittere tint te geven dan je witte muren (dus bijv 9010 op de muren, 9016 op t plafond) om het wat groter en frisser te doen lijken? Of denken jullie dat dat geen toegevoegde waarde heeft

4 likes

Ik vind alles dezelfde kleur mooier en volgens mij maakt het vrij weinig uit qua hoe licht het er uitziet

4 likes

Wij hebben dat! Volgens mij adviseren ze dit omdat het wat frisser en ruimtelijker/hoger oogt dan alles dezelfde wittint.

1 like

Nice! En dan idd met 9010 en 9016?

5 likes

Wij hebben 9010 op de wanden en dan wit (monodek van Histor) op de plafonds. Blijkbaar is die laatste geen ralkleur omdat het wit is zonder toevoegingen?
Wonen wel in een jaren 30-huis. Volgens mij zie je bij nieuwbouw vaker wel verkeerswit op de wanden én plafonds?

2 likes

Ik heb zoiets laatst in een foldertje gezien
 Ik weet het niet meer zeker maar ik denk bij de kwantum? Alleen niet in goud trouwens.

4 likes

Ik dacht juist dat dat een beetje achterhaald was. Vooral als je 9010 muren hebt dat dan de muren juist wat vieziger/geler gaan lijken. Maar ja volgens mij ook echt weer iets waar voor allebei de opties weer iets voor te zeggen is haha.

6 likes

Wanneer ik zoek op ‘bocht kandelaar’ vind ik er wel wat! Je ziet deze ook wel veel in cadeauwinkeltjes de laatste tijd.

2 likes