Mijn vriend en ik hebben sinds een tijdje de sleutels van ons nieuwe huis. Over de meeste kleuren op de muren zijn we er wel uit, maar de slaapkamer… Het bed is in de kleur sky blue (zie foto, is overigens niet het bed gaat alleen om de kleur) en is dus best een uitgesproken kleur. Ik denk dat ik iets van behang wil achter het bed en de rest van de kamer een effen kleur. Kamer is ook niet heel groot. Bed, nachtkastjes ernaast en dan kun je er nog maar net omheen lopen. Wil de muren ook niet te donker denk ik omdat ik bang ben dat de kamer anders vrij klein gaat ogen. Maar misschien is heel donkerblauw erbij toch ook wel leuk. I’m lost haha! Iemand die zin heeft om een beetje mee te denken?
Zacht roze, oranje of geel? En een behang met bladeren of hele kleine bloemetjes of een lichte structuur en een effen kleur behang.
Ik ben al een jaar op zoek naar een bovenkastje voor boven de wastafel op de badkamer. Ik denk dat ik er misschien gewoon tegen aan moet lopen in een kringloopwinkel maar dat is tot op heden dus nog niet gebeurd. Dus eigenlijk wil ik nu gewoon dan maar een kastje kopen want ik wil mijn spullen onzichtbaar in een kast zetten
Misschien heeft een van jullie een idee voor iets wat hier mooi bij past?
Misschien juist iets wat best wel modern/strak is van metaal of chroom? Zodat het meubel echt de eye-catcher blijft en het moderne/strakke van de tegels een beetje terugkomt?
Als je wel iets vintage wilt dan is misschien een oud kastje van metaal leuk? Zoiets?
Dank je, al vind ik hem net iets te licht. Maar misschien moet ik gewoon een stukje verven zodat ik het in het echt kan zien.
Oooh oranje/geel is wel heel leuk inderdaad! Ga eens in die hoek zoeken ook voor behang ook. Thanks voor het meedenken!
Weet niet hoe het bij f&b zit maar ik vond donkere kleuren krijtmat iniedergeval verschrikkelijk. Je ziet er alles op. Zag er na een maand al uitgeleefd uit
Ah thanks! Beter gewoon mat dan doen denk ik, want zijdemat glanst t meest en dat wil ik echt niet
ja ik ben ook echt benieuwd, het duurt nog een maand al overweeg ik om een auto te lenen om hem zelf te gaan halen haha
Zijdemat is echt best wel mat hoor! Daarna zijn er nog zijdeglans en hoogglans, en dat zijn de glanzende verven. Ik zou zelf zeker niet voor extra mat gaan idd met vlekken maar ook krassen. Beschadigt sneller is mijn idee, of iig beschadigt opvallender
Ja klopt, matte muurverf vind ik echt een gare uitvinding. Zo snel lelijk (ook met dure verf). Ik heb overal zijdemat en vind het echt top! Glimt niet, maar het licht weerkaatst wel veel mooier. En dus niet zo snel strepen en vlekken!
Waar ik vooral op zou letten bij verf is dat je een goed afwasbare hebt, op basis van acryl ipv latex, dat gaat quasi altijd een stuk beter naar mijn ervaring. Al is het wel echt een stuk duurder.
Misschien lake red van f&b? Wellicht te rood en te weinig fuchsia
Edit: nu ik m vergelijk met je kastje is deze echt te weinig fel naar je zin denk ik
Ik heb nog altijd geen eettafel bij mijn eetkamerstoelen, misschien dat jullie een idee hebben?
We krijgen ze ook nog in donkergroen en die blauwe zijn niet zo fel in het echt haha. En de roze wat warmer (oudroze).
Voorkeur is een ovalen tafel, geen groffe poten. We hebben een zwarte tafel op het oog, maar we zijn toch bang dat het met o.a. donkere boekenkasten en zwarte jaloezieën toch wat te donker wordt allemaal, dus misschien een warme kleur bruin? Zoals de Dutchbone class lijn (wij hebben het tvmeubel daarvan).
Help? Weet inmiddels ook niet meer waar te kijken, bijna overal zijn het vooral van die groffe spinnen- of gekruiste poten.
Kleur vloer hoef je geen rekening mee te houden, want die wordt ooit vervangen voor een warmere kleur, nu alleen nog geen geld voor.
Misschien deze?
Zoiets misschien?
Ik vind dat ze bij Westwing ook mooie tafels hebben!
Zelf heb ik van hun een ronde maar ze hebben ook een aantal ovalen en over het algemeen sowieso niet zulke grove modellen
Zoals deze (ook nog een tint lichter beschikbaar)
Ik denk dat mijn tafel qua kleur en model wel goed past bij wat je zoekt! Het is een Deens ovaal tafel van Table du Sud. Erg blij mee, heel stevig en van goede kwaliteit!
Je kan hem zelf samenstellen qua kleur, formaat en poten. Ze hebben ook smalle houten poten.
Die tafel van @George lijkt me er heel mooi bij passen.
Wat een geweldige stoelen trouwens! Van welk merk zijn ze?