juist wel, als je over heel die wand gordijnen voorziet, is het direct een uniform geheel bij avond als je ze hoogstwaarschijnlijk dicht hebt, anders gaat de deur je toch storen omdat je in een zwart gat kijkt en onbewust wel beseft dat mensen van buiten naar binnen kunnen kijken.
Dat valt dus wel mee want we hebben rolluiken! Maar die zie je nu dus wel s avonds dus wel lelijk
En dan de gordijnen overdag helemaal naar de zijkanten van de muur? Of ook tussen raam en deur?
Ja inderdaad. Heb ook gordijnen over een hele wand met deur en raam en is juist heel mooi rustig.
Ik vind een hele muur van gordijnen juist chic. Misschien wel een beetje soepele stof kiezen zodat het niet te massief wordt in de hoek als je ze open hebt.
In-between gordijnen!
Oh! Heb je een foto?
Zie dm
Fijn, bedankt weer allemaal, wie weet wordt ons huis zo nog een x wat
Ja maar met rolluiken kijk je nog steeds in een zwart gat, eigenlijk ook kut dat ik dit aanhaal want ik ben me hier ook pas bewust van sinds mijn baas dit aanhaalde tijdens een discussie, sindsdien heb ik altijd een onbehaaglijk gevoel er bij.
Als het kan zou ik ze alleen links houden al is dat afhankelijk van het soort stof (dikte/gewicht) en soort plooi die je wilt, ik denk wel dat het moet kunnen als je een semi-transparant stof hebt, linnen is heel populair tegenwoordig, en het kan omdat je ook rolluiken kunt combineren.
Ik zie nog niet zo goed wat je bedoelt, maar ik het rolluik uit kijken is iig niet mooi. Hangt altijd wel een dooie langpootmug aan zo’n lat haha.
Die kast op de foto zit er niet meer, dus het zou wel ook rechts kunnen! Heb je een foto gestuurd.
Heeft iemand al winkels gespot met goede tuinmeubel sale?
Ik zou voor een licht gordijn gaan, dat je dan helemaal naar links kunt schuiven. Mijn ouders hebben ook een vergelijkbare achtergevel, en zij hebben rolgordijnen voor het afschermen, en dan een licht gordijn met kleuren en een patroontje om het uitzicht voor henzelf wat leuker te maken als het donker is en ze alles dicht doen. En als je toch al rolluiken hebt hoeft het niet voor de inkijk oid, maar is het vooral dat het er voor jullie zelf leuk uitziet
En waarom dan naar 1 kant? Ons interieur is dus niet als op die eerste foto, die kast hebben we er uit gesloopt.
Samenvatting
- Foto weg -
Komt nog een andere vloer, salontafel en die hocker weg. Het is nu wel erg beige en bruin, in de uitbouw/eethoek hebben we een gele kast, mosgroene stoelen en een groen plissé gordijn. Dus daar is wle kleur
Ik zou het gewoon naar beide kanten doen dan inderdaad. Maar wel zorgen dat je gordijn een lichte stof is, zodat het open op die stukjes muur past links en rechts.
Oh ja, zo is het wel anders. Bij mijn ouders is het aan een kant omdat aan de andere kant geen stukje muur meer is, daar is direct naast het kozijn de haakse muur zeg maar. Zoals dit zou ik idd aan elke kan doen. Misschien dezelfde kleur groen als het plisségordijn of de stoelen om het samen te trekken?
Ja zou groen wel leuk vinden! Willen de ivar aan de muur ook nog schilderen maar eerst even afwachten hoe t staat als we de nieuwe vloer hebben over een tijdje voor we een kleur kiezen.
Heeft iemand toevallig wel eens ikea meubels geschilderd door goed te schuren, goede primer te gebruiken en dan gewoon latex voor de muur?
Ik heb best veel over en wil een kastje in exact die kleur, maar niet zo’n zin om weer nieuwe verf daarvoor te halen. Tenzij het echt een plan gedoemd om te mislukken is?
Mijn moeder heeft dit wel eens gedaan en ziet er prima uit. Denk alleen dat je rekening moet houden met dat het sneller kan beschadigen. maar misschien kan je er een goede vernish ofzo overheen doen?
Wel een keer gedaan met zo’n wandplank voor schilderijen en dat ging prima. Maar daarvan wilde ik ook dat het op zou gaan in de muur/zelfde structuur en matheid als de muur etc. Zou het voor op een kastje zelf niet doen omdat ik het resultaat van latex op zoiets echt niet mooi genoeg vind voor een meubelstuk.
Ik wil hem niet aflakken, want dan krijgt ie een andere glans dan de muur, dat vind ik jammer. En als ik lak haal daarvoor kan ik net zo goed gewoon de kleur in houtlak laten mengen.
Het is een ladekastje voor ondergoed, dus wel dagelijks open en dicht maar verder denk ik niet dat de bovenkant veel gebruikt wordt ofzo. Ik twijfel. Misschien moet ik gewoon niet lui zijn en toch houtlak halen.