Oh goeie, dankje voor de tip!
Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik wist niet goed waar ik het anders kon plaatsen. Het gaat over de indeling van mijn huis.
Over een dikke maand verhuis ik naar mijn koophuis (joepie!). Het is een huis met 3 slaapkamers en ik ben alleen. De indeling is als volgt:
Gelijkvloers: hal, woonkamer en keuken (1 ruimte), badkamer met toilet
Verdieping 1: twee slaapkamers waarvan 1 ingericht als dressing met inbouwkasten
Verdieping 2: zolderverdiep, 1 slaapkamer ingericht als master bedroom (wel met schuin dak)
De dressing zal ik sowieso als dressing gebruiken en het was ook mijn plan om de master bedroom als slaapkamer te gaan gebruiken. Maar nu weet ik niet goed wat ik met de derde slaapkamer moet aanvangen. Ik wil vermijden (ik ken mezelf) dat het een soort rommelkamer wordt. Als het me ooit gegund is om een kind te krijgen wordt dat uiteraard de kinderkamer, maar ik vraag me af wat ik er inmiddels mee moet doen. Ik wil er geen gastenkamer van maken (want lijkt me een beetje nutteloos), ook geen bureaukamer (want: saai, ik werk vnl. toch op kantoor en anders doe ik dat wel in de woonkamer) en ik heb niet echt uitgesproken hobbyâs om er een hobbykamer van te maken (ik heb wel 1 compact fitnesstoestel maar om daar nu een hele kamer van te maken?). Wat zouden jullie doen?
Mijn ouders suggereerden al om daar te slapen en niet in de master bedroom (omdat ik dan als ik 's nachts moet opstaan om te plassen maar 1 verdiep i.p.v. 2 naar beneden moet) maar dan blijft de vraag wat ik met die andere kamer moet doen.
Misschien zelf samenstellen? Ik heb een Alex ladeblok en twee tafelpoten bij de Ikea gekocht, en een tafelblad laten zagen bij de plaatselijke doe het zelf-zaak. Dan kun je precies de kleur kiezen die je mooi vindt en het zelfs op maat laten maken als je dat zou willen.
Doe je uitgebreid haar en make-up? Bij mij is die kamer wel een logeerkamer, maar staat er ook een mooie tafel waar ik mijn make-up en haar doe. Ik vond een logeerkamer eerst ook niet nodig, maar sinds ik hem heb blijven er best vaak vrienden logeren.
Ja, maar deze komt al in mijn dressing! Misschien dat het toch een logeerkamer wordtâŠ
Missch stomme vraag maar waarom mag het geen rommelkamer worden? Waar hang je je was op? De stofzuiger, trap voor binnen, extra wasmand etc etc. Is toch super fijn extra ruimte
Ik heb ook een kamer over. Daar staat mijn kersttroep, droogt mijn was en een grote tafel om te studeren/werken en voor mijn make up. En een logeerbed.
Ja het heeft geen duidelijk doel maar het is heel fijn.
Dat kan allemaal in de dressing, die is ruim en heeft veel bergruimte! en de droogkast staat daar ook. Wil het daarom enkel beperken tot die ruimte.
Een bibliotheek? Home gym? Meditatie ruimte?
Wat een luxe zeg! Als je er echt geen bestemming voor hebt zou ik lekker daar gaan slapen en de zolder voorlopig als (lege) zolder laten.
Wij hebben onze tweede kamer in gebruik als kleed/werk/sport/muziek/logeerkamer en mijn vriend wil heel graag een aparte meditatiekamer (keep dreaming maat)
Sorry helemaal vergeten te reageren, maar het zijn deze:
Wel gigantisch gestegen in prijs door de inflatie, helaasâŠ
Dit denk ik ook, en als je bang bent voor troep kun je er een aantal kasten neerzetten, zodat je voor alles wel een duidelijke plek hebt waar je het kan opruimen
Mijn vriend wilde graag 2 muren in onze (kleine) slaapkamer blauw maken en ik wilde eigenlijk wat grijzer/donkerder blauw maar hij wilde iets feller dus het is nu wel echt blauw blauw.
Het is deze kleur in theorie haha, maar het is in het echt nog wel wat âfellerâ, zoiets:
Ik kan er alleen niet zo veel mee Mân vriend vindt het prachtig zo, en wel prima verder gewoon alles grijs te doen qua gordijnen/beddengoed, maar ik vind dat te saai. We hebben witte nachtkastjes en gouden details op handgrepen en lampen en zo, en verder dus idd antraciete gordijnen en een antraciet bed. Hebben jullie tips voor decoratie aan de muur of mooi beddengoed of bepaalde accentkleuren die er mooi bij zouden kunnen staan? Ik vind bij bepaalde tinten blauw bijv geel of roze wel mooi maar dat vind ik met deze kleur blauw net iets te Ikea-logo of babykamer worden. Misschien een natuur thema met jute decoratie of een wandkleedâŠ? helpppp
Zouden neon kleuren leuk bij staan oranje roze rood, misschien een grafische print/ poster zoeken, dat maakt het iets moderner qua look
Ik denk dat iets van riet of jute het inderdaad al een stuk warmer maakt
Hoe je het omschrijft geeft mij een beetje luxe hotel-vibes. Dus ik zou dat zelf helemaal doorvoeren met krakend wit beddengoed en inderdaad gouden details.
Beetje dit idee.
VT wonen
Het is idd veel door elkaar; beetje Scandinavisch, Japandi, retro, ecclectic maar ook wel neutraal etc etc
Qua kleur muur past ook echt alles hierbij; terra, taupe, oker, paars etc etc
Scandi-japandi, scandinavisch. Zou even bij scandinavische-disco op insta spieken. Of de interieurs van Femkeido
Scandi-japandi-disco đȘ©