Interieurtopic #3

Vind die zo groenig!

2 likes

afbeelding
afbeelding

Ik denk dat op de kast positive gold zit en vind dus zo op dat plaatje ook wat te bruin ofzo en retro vibe lijkt dan vele groener! ben bang dat dat dan weer snel donker is, vind het in licht de kast kleur gewoon mooi.

Ik zoek een muurkleur in de kleur van het dekentje, weet iemand welke? Het is een kleur die iets meer ‘muted’ is dan Spiced Honey in ieder geval.

1 like

kijk eens naar RAL 1011 of 8024 zou ik zeggen

2 likes

Een paars/aubergine kleur? Mijn paars/aubergine trui staat top bij mijn beige/bruine broekm🤪

4 likes

Ik zoek de twee kleuren van deze muren, weet iemand hoe deze (of vergelijkbare) tinten heten of misschien een tool om hier achter te komen?

2 likes

Bakery brown?

2 likes

Dit is een super match, dankjewel!

1 like

Ik heb nog een tester liggen mocht je in regio rdam wonen, maar ze zijn maar een paar euro in de bouwmarkt

4 likes

En @Warboel ,

Welke soort Klippan deken hebben jullie? Ik zie verschillende soorten wol: lam, merino, gemixte, maakt dat nog wat uit?

2 likes

Ik heb 100% lamswol, die anderen nooit geprobeerd

2 likes

Ze lijken op Cornforth white en Green smoke van F&B

2 likes

Ik wil nog steeds graag een muur verven, maar lambrisering durf ik door het structuurbehang niet aan en halverwege de muur zit een deur. Ik wil tot de deur verven en dus niet het andere deel na de deur ook nog. Maar boven de deur zit niet zo’n raampje, maar gewoon muur. En ben bang dat het echt heel lelijk is als ik tot het plafond verf en het dan boven de deur ineens ophoudt :weary:

Ik heb stuc behang en het is gewoon heel netjes gelukt om een vlak te schilderen!

Goeie tape, langs de tape de kleur die er nu op zit (bij mij wit) goed laten drogen en dan de kleur. Zit echt rete strak erop.

4 likes

Welke tape had je? En welke kleur heb je geverfd? Want ik twijfel tussen iets wat in de buurt van mushroom komt (waarbij je het niet zo super goed ziet als het niet retestrak is) en tussen heeeel donkerblauw (waarbij je een uitschietertje supergoed ziet). Ook echt twee totaaaaal verschillende kleuren haha

1 like

Frog tape! Echt de allerbeste tape. Muur was wit en met een taupe kleur het vlak gemaakt. In een andere kamer heb ik dit horizontaal / als lambrisering.

6 likes

Oh ziet er heel strak uit ja! Welke kleur frogtape was het? Want daar heb je verschillende van toch? Ik wil misschien op de slaapkamer wel een hele muur, dus misschien dat ik het daar eerst uitprobeer en als dat goed gaat dan doe ik dat op die manier in de woonkamer

1 like

Groen, de multi surface. Succes, komt echt goed! Als je muur wit is zou je ook siliconen kit langs de randjes kunnen doen ipv verf. Maar ik vond verf goed genoeg!

3 likes

@Baron let er ook op de je de tape meteen nadat je klaar bent met schilderen eraf trekt. Die fout heb ik gemaakt en dan trek je als je pech hebt je stucwerk mee (dat is mij dus gebeurd, gelukkig te herstellen met muurvuller) omdat Frogtape ontzettend sterk is. Dus ook als je nog een tweede laag nodig hebt: direct tape eraf trekken en voor de tweede laag opnieuw afplakken. Tesa sensitive tape (de roze) bevalt hier ook goed voor strakken lijnen van een lambrisering.

2 likes

Ik ben op zoek naar een fijn bureau om aan te werken/studeren. Misschien hebben jullie tips? Muren zijn beige & heb 2 billy boekenkasten in bruin eikenfineer, dus liefst past het daar bij. Ik wil ook wel graag opbergruimte in het bureau voor pennen boeken schriften etc. Hele Ikea site al afgekeken en niks gevonden dat bv in dezelfde kleur is als de billy’s. Alleen het Malm bureau was wel OK (zwartbruin) maar ook niet geweldig.

Iemand de tip voor een mooi en fijn bureau? Liefst <200 euro maar iets meer mag ook nog als ie echt perfect is

2 likes