Interieurtopic #3

Ik heb ook zoiets als @Blush, alleen dan 3 bollen op gelijke hoogte!

Al zoekende naar de perfecte servieskast kwam ik deze site tegen :heart_eyes: ik wil alles!!!
Over twee weken gaan we even fysiek shoppen hier.

6 likes

Tip: dit soort kasten vind je vaak ook voor een habbekrats op Marktplaats. Dan moet je het wel opschuren en verven, maar kan je het helemaal eigen maken!

2 likes

Ja daar kijken we ook maar we hebben dé kast nog niet gevonden. En met een verhuizing in de kerstvakantie is er ook weinig tijd & energie over vrees ik. Zo kant en klaar is ook wel lekker makkelijk :smiley:

1 like

Ik ben op zoek naar een winkel of website waar ze betaalbare vloerkleden kopen, het liefst een wat dikker kleed. Iemand hier goede ervaring met een online shop of een bepaald merk? Ik zoek een rond exemplaar.

Rugvista!

1 like

Snap ik! We komen zelf net uit een verhuizing. Heel veel succes! :mechanical_arm:

1 like

Mijn nieuwe eettafel heeft geen lade meer. Super onhandig want kladblokken, pennen, notitieboeken en wat al niet meer lagen in die la zo voor het grijpen. Heeft iemand een handige tip om de spullen toch bij de keukentafel te kunnen bewaren zonder dat het een troep wordt op tafel? Ik kom vooral van die wat hogere dingen tegen die je dan op de tafel kan zetten, maar dat staat zo in het zicht.

Van die stalen hang mandjes?

1 like

een tekendoos?
image

Edit: of een tekenkoffer/plat koffertje dat je onder de tafel bewaart?

2 likes

Wat een goede tips @Blush en @LaPetiteRobeNoire ga even kijken of ik zoiets kan vinden. Ik dacht zelf nog aan een trolly, maar dat neemt dan misschien wel weer heel veel ruimte in.

1 like

Ik had een Ikea trolley over die niet meer in de keuken paste dus heb daar nu alle werkspullen ingestopt. Neemt dan wel ruimte in in je woonkamer. Hiervoor had ik een bakje waar ik eind van de dag alle notitieboekjes, pennen, opladers etc in stopte en dan in een kast uit het zicht zette. Daar had ik een kleiner pennenbakje instaan zodt ik bv wel snel bij pennen en markers kon als ik die nodig had.

Edit - ik vul nu on dat het werkspullen zijn omdat ik zelf aan de keukentafel werkte. Maar het gaat meer om losse spulletjes? Zou er dan eerder een nieuwe vaste plek voor bedenken in de buurt van de keuken. Boekjes in een leuke bak zetten en in een kast/op plankje/vensterbank. Mooie mok of pennenbakje voor losse pennen etc.

2 likes

Het is een beetje een vage combinatie van spullen. Mijn eettafel gebruik ik ook semi als bureau, maar het zijn geen thuiswerk spullen die je het eind van de dag opruimt. Meer van die dagelijkse spullen die je voor het grijpen wilt hebben, maar niet in het zicht.

En de spullen kan ik ook niet zo 1, 2, 3 ergens anders kwijt kan. De tafel staat niet in de keuken, maar in de woonkamer. En ik heb verder geen boekenkast oid er staan. Is ook niet echt ruimte voor/vind ik niet zo mooi. Plus ik wil het liefst ook niet steeds overal spullen vandaan moeten toveren. Vond de lade juist heel handig want zonder moeite heb je alles bij de hand. (enigszins lui ja, haha)

1 like

Ah ja zo, was iets te veel vanuit mijn eigen situatie aan het denken haha. Wat ik zelf ook gezellig(er) vind staan is om de notitieboekjes op een mooi dienblad of bakje met lage opstaande randen te leggen, leuk potje met pennen ernaast en een plantje erbij. Kan zo snel geen plaatje vinden via pinterest maar dan ligt het netjes bij elkaar.

1 like

Ik vind te veel kasten en sidetables leuk! Ik kom van allerlei leuke dingen tegen en in mijn hoofd denk ik: oh die zou daar kunnen staan en die daar en die daar. Maar we hebben de basismeubels nog niet vervangen (gaat behoorlijk wat veranderen qua inrichting), dus eigenlijk is het niet zo verstandig om allerlei niet-essentiële meubels te kopen. Maar ik ben bang dat dadelijk weer alles uitverkocht is! :cry:

1 like

Maar als je die kasten zo leuk vindt ga je de basismeubels toch niet vervangen op zo’n manier dat het niet bij elkaar past?
Of bedoel je dat je je geld eerst uit wilt geven aan die basismeubels? Want ik denk niet dat er qua ‘passen’ van meubels een volgorde is waarin je het per se moet doen. En de kans bestaat inderdaad dat je dan mis grijpt bij iets dat je heel leuk vindt.

1 like

Ja, zowel qua geld, maar ook qua of het past qua indeling met andere grote meubels. Dit zijn allemaal kleine kastjes/sidetables voor erbij. Onze indeling verandert ook, omdat we bezig zijn met de aanbouw en daar de eethoek naar toe verplaatst en het is nu best moeilijk in te schatten hoe alle meubels uitkomen. Maar misschien denk ik te moeilijk.

Edit: het liefst zou ik gewoon 3 buffet-/vitrinekasten, 2 dressoirs en 4 sidetables willen :smiley: Maar dat wordt wellicht wat overdreven.

3 likes

Haha ik heb hetzelfde met kasten, er zijn te veel leuke!!! Wil een groter huis zodat ik meer kasten kwijt kan :joy:

3 likes

Iemand nog een goede tip voor leuke keukenzaken? Ik hou wel van een beetje kleur en vind alles in de winkels zo saai en inspiratieloos. Het is allemaal wit, grijs of hout en er zijn ook zo weinig opties voor een beetje kleur. Viel me echt tegen!

2 likes

Denk dat in de keukenzaken vaak neutrale keukens staan om een breder publiek aan te spreken. Wij konden kastjes, blad, greepjes etc gewoon nog kiezen uit heel veel verschillende kleurstalen. Bruynzeel was dat.

1 like