Interieurtopic #3

Zitten lekker, alleen soms hoor je scheet geluidenšŸ˜‚

1 like

Ikea heeft ook betere lijnen en mindere lijnen. Althans, ik vind dat er best veel verschil zit tussen finnby (die billy maar dan iets goedkoper) of bijv. stockholm. Maar goed volgens mij is het wel gewoon zo dat veel bedrijven tegenwoordig expres spullen maken die snel stuk gaan. Daar heeft echt niemand schuld aan behalve die bedrijven.
Ik vind 200 euro per stoel totaal niet toegankelijk of bereikbaar voor iedereen. Als je dat kunt betalen is dat natuurlijk fijn, maar het is in mijn ogen niet doorsnee.

Ik heb overigens pas echt een hekel aan bedrijven die dure meubels maken die soms (vaak?) ook nog eens echt kutkwaliteit zijn zoals made of westwing of loods 5. Je kunt daar hele goede dingen kopen maar ook echt pech hebben.

7 likes

Weet iemand of er een ā€˜badkamerboer’ is die een heel badkamer project uit handen kan nemen? Dus slopen/afvoer oude badkamer, leidingwerk, plaatsen nieuwe badkamer?

We hebben twee rechterhanden en vind het lastig om een aannemer te vinden die ik kan ā€˜vertrouwen’. Hoop dat jullie tips hebben!

Wij hebben hele goede ervaringen met een Belgisch bedrijf, welke regio zoek je?

1 like

Zijn er eigenlijk ook YouTubers die hier video’s over maken? Over kleding volg ik namelijk wel een paar ontwerpers die precies uitleggen hoe je de kwaliteit van (retail of tweedehands) kleding kan beoordelen en daar heb ik best veel van opgestoken. Misschien zijn er ook meubelmakers die Ikea producten reviewen of in kringlopen rondkijken of zoiets?
Ik heb zelf nog best veel vanuit huis meegekregen op dit vlak, maar ook dat is geen gegeven. En leverde vaak heel veel commentaar op overigens. Zowel op de klassieke meer designstukken (duur!) als op het antiek/vintage (troep!); terwijl beiden uiteindelijk heel duurzaam zijn gebleken. Net als sommige Ikea-aankopen overigens.

3 likes

We wonen zelf in de Hoofdstad. Liever regio N-H, Utrecht, Z-H.

1 like

Ja het is zo stom en jammer dat meer geld uitgeven niet betekent dat je kwaliteit koopt. En vaak weet je het van te voren gewoon niet

6 likes

Ik heb in de keuken boven de gootsteen nog wat ruimte tussen twee keukenkastjes en wil hier graag plankjes of een rekje oid voor potten met pasta of koffiecups, kruidenpotjes etc. Zo ziet het eruit:

De breedte is 40 centimeter. Heeft iemand toevallig iets leuks gezien wat hier zou passen? Ik had zelf deze van de IKEA gezien: NEREBY Wandplank, berken, 40x10 cm - IKEA

maar ik ben bang dat dat nĆ©t niet past, er staat dat ie 40,3 cm is…

1 like

ah dat is ook een optie ja, dan kan ik het wel mooi passend maken en dan kan ik er meer op kwijt ja. Had je dan gewoon gaatjes geboord in de zijkanten van de keukenkastjes en daar die pinnetjes in gedaan?

1 like

Misschien gewoon deze simpele? Daar kan je er dan een paar boven elkaar doen. Qua kleur zijn ze denk ik niet super mooi bij de kastjes, maar ik zie op pinterest vaak dat mensen ze verven (zwart/grijd/donkergroen oid) en dan kan het denk wel een leuk effect geven zo tussen de kastjes!

1 like

Oh die ben ik helemaal niet tegen gekomen op de ikea site, ik dacht echt dat ik alle rekjes wel gezien had maar niet dus. Thanks, ik vind deze mooier dan het rekje dat ik zelf postte!

@pastelzwart ah op zich lijkt het me juist chill om niet in de muur te hoeven boren! Ik neig wel naar dit idee nu, ik zal eens bij een bouwmarkt langsgaan om te kijken wat voor planken ze zoal hebben.

Die rekjes zijn wel klein hoor, alleen voor kruidenpotjes. Ik zou zelf planken op maat laten zagen bij de bouwmarkt, dan kun je ook diepe planken nemen zodat je er ook genoeg weckpotten op kwijt kan. En dan kan je zelf een ophangsysteem kiezen. In m’n badkamer heb ik dit ook op maat gemaakt en daar heb ik voor zo’n ophang systeem gekozen:

images

Dit kan je in elke bouwmarkt wel vinden. Heet een wand railsysteem

Edit: en is best goedkoop

2 likes

Heeft iemand ervaring met Farrow & Ball kleuren laten mengen met andere verf? En zo ja, welke verf?

Ik weet dat de finish nooit hetzelfde gaat worden, maar dat is voor deze muur niet zo’n ramp.

Ja heb ik gedaan! Wij hadden overal Sigmatex, die kan je poetsen en geeft een mooie finish. We hebben een off white laten mengen en gaan binnenkort een Farrow & Ball kleur in een lak laten mengen.

2 likes

Hoe en waar doe je dat dan? Heb je dan een kleurnummer nodig?

1 like

Ja! Praxis mocht niet alle kleuren van F&B mengen, Gamma wel. Die hadden genoeg aan de naam en/of nummer. Bij Gamma mocht het niet in alle soorten gemengd worden ivm rechten, ik had het huismerk en was prima.

@Nova nummer idd!

2 likes

Bij verfwinkel.nl ! Je kan uit alle kleurenwaaiers kiezen en ze zijn een van de goedkopere winkels voor professionele verf. Leveren ook snel.

3 likes

Ik heb het laatst bij Karwei laten mengen met flexa muurverf. Je kan op de website van de bouwmarkt bij mengverf zoeken op kleurnaam en dan ook kijken waarmee je dit kan mengen en wat de prijs dan is.

1 like

Ook als je ā€œomrekentā€ dat je dan uiteindelijk sec 12 euro per jaar betaalt, voor een gebruiksvoorwerp dat je (waarschijnlijk) diverse malen dagelijks wil gebruiken, door div mensen evt. Goeie kwaliteit, is 60 euro dan niet goedkoop? Is toch meer waard zou je denken? Wil helemaal niet shamen hoor maar vraag het me af wat dan als gemiddelde prijs geldt etc

1 like
Off-topic mode

In Nederland vind ik Roosmarijn Koster vanwege deze reden leuk om te volgen. En een andere is Justine Leconte. Zij heeft verschillende video’s over de kwaliteit van kleding, schoenen etc. Dit zijn een paar van dit jaar:
175€ vs. 2000€ trench coat: what’s good quality outerwear? | Vintage Burberry, Barbour, COS - YouTube
COS: are their clothes worth your money? | Fashion haul but different | Justine Leconte - YouTube

5 likes